Black Tiger zei:
Alleen jammer dat het niet van een echte carnavalsvierder is. En da's te merken aan het feit dat het hoofdzakelijk met zuipen te maken heeft.
Black Tiger, ik moet eerlijk zeggen dat hier het vieren van carnaval idd 1 groot zuipfestijn is, op de dagen dat carnaval gevierd wordt, de 5 dagen voor het vasten van 6 weken.
Op aswoensdag, dus dinsdag om middernacht gaan de deuren van de cafe's dan ook op slot...
Maar dat ik hoef ik verder niet uit te leggen hoe dat zit met het geloof.
Deze week sprak ik er nog over met een collega van mij, en die heeft nu op dit moment iets te koop staan waar potentiele kopers as zondag voor wilden komen kijken, maar die kregen als antwoord dat dit niet ging omdat het hier carnaval is... hij kreeg als vraag: Carnaval??? Wat is dat???
Maar ik moet zeggen dat ook dit hier een leutige tijd is, er zijn vele optochten, en hier in de regio zijn er ook een paar erg mooie, waaronder bijvoorbeeld die in Prinsenbeek, persoonlijk vindt ik deze erg mooi.
Liefhebbers om deze te kijken? ga naar
Baronietv en je kunt de optochten zien.
Ook moet ik erbij zeggen ondanks dat er veel gezopen wordt, de sfeer altijd erg goed te noemen is onder elkaar, ik kan mezelf niet heugen dat ik ooit in de jaren dat ik carnaval vier dat ik 1 vechtpartij meegemaakt heb, want het gaat onder het motto "agge moar leut het"
Het is echt iets voor onder de grote rivieren denk ik, het vieren van carnaval, maar we zullen maar niet over de grote muziekfeesten en wat al niet meer in het noorden, de zwarte cross bijvoorbeeld, maar niet teveel spreken.
Iedere provincie heeft wel zijn "eigen".