cc cam plaatsen in dreambox 7025

R

Roblo

ik heb gemini 3.7 in mijn tweede dreambox geplaatst

in de oude versie's kon je de cc cam ophalen met de gemini server

mijn vraag: hoe moet ik de cc cam plaatsen met DCC

en in welke map moet die geplaatst worden

heb het al verschillende malen geprobeerd,maar het lukt niet

of bestaat er een image waar de cc cam wel te vinden is

Er zijn een paar plaatsen waar CCcam in moet, sowiezo in de /var/bin moet de executable komen. Maar er moet ook nog ergens anders een vermelding zodat je hem in de blauwe knop ook tegen komt.

Wegens de wetgeving in Duitsland heeft Gemini de emu's er uit gehaald maar er zijn uiteraard images waar het wel nog in de addons bestaat.

De meer bekende zijn onder andere Pli (door Nederlanders gemaakt, alleen is het menu wat afwijkend en dus effe wennen), Nabilo (mooi maar ook even wennen v.w.b. de positie van de addons).

zodra ik tijd heb ga ik het eens proberen in de map /var/bin

als het niet lukt kan ik eens proberen met PLI of nabilo

heb hem hier net opgehaald op jullie site

thx :banaan:

Oke succes, kijk anders eens voor een .tgz file van CCcam maar dan wel voor de Dreambox. Er bestaan van die bestanden. Deze hoef je maar in de /tmp te zetten en dan voor handmatige installatie te kiezen.

heb de cam geplaatst in de map /var/bin

als ik ,naar file browser ga zie ik in deze map het volgende:

? cc cam 2.1.4

dus het vraagteken staat ervoor

dan zie ik : rood= verwijderen

groen= o.k

geel= nieuw

blauw= rename

wat moet er gebeuren,of doe ik het helemaal verkeerd:[

Met een vraagteken is niet goed.

Ik had overzien dat het om een 7025 ging maar daar moet het zelfs eenvoudiger op kunnen dan op een Enigma1 toestel want daar heb je een in /var/script nog een script voor nodig en dat is nu niet het geval.

Je moet wel de juiste hebben voor de 7025, dus CCcam.mipsel nemen en die renamen naar CCcam of misschien handiger CCcam_2.1.4 zodat je weet welke je geinstalleerd hebt.

Persoonlijk zou ik meteen dan de 2.2.1 downloaden dan heb je geljik de nieuwste.

Deze in /usr/bin zetten, maar volgens mij kom je vanzelf in /usr/bin uit als je via /var/bin gaat want dat is gelinked.

Dan chmodden naar 755, oftewel via DCC de attributen op 755 zetten zodat hij uitvoerbaar is.

De cfg komt in /var/etc.

Open het bestand /etc/init.d/bootup

Kijk dan naar:

Code:
echo 66 > /proc/progress
En zet daaronder

Code:
/usr/bin/CCcam_2.1.4
als je hem zo genoemd hebt. Als je alleen hem CCcam genoemd hebt moet je daar natuurlijk CCcam zetten.

Dan de Dreambox herstarten en dan zou hij moeten werken.

Persoonlijk zou ik overstappen naar Nabilo, heb je nergens last mee en gaat dit automatisch. Maar da's een eigen keuze natuurlijk.

Laatst bewerkt door een moderator:
als je zegt dat het met nabilo geen problemen geeft kan ik misschien beter kiezen voor deze

heb er echter totaal geen ervaring mee

ik neem aan dat het wel gaat lukken met deze image

waarom ik nu gemini 3.7 erop heb

met deze versie heb ik direkt beeld op bvn

met andere versie's scant de DB weinig zenders(slechts 720),en heb ik minder signaal ook

met gemini 3.7 scant hij 2200 zenders

je kan er natuurlijk ook een lijst zelf inplaatsen

maar ik heb nog enorm veel te leren

Je kunt het natuurlijk ook anders doen.

Je neemt Dreamset of DreamboxEdit, al naar gelang je makkelijker vindt, en download de zenderlijst die je nu in je Dreambox hebt zitten naar je pc.

Dan hoef je niet meer te scannen. Nadat je dan andere firmware er op hebt gezet, kun je middels DreamboxEdit (of Dreamset) je eigen zenderlijst weer vanaf je pc terug in je Dreambox plaatsen.

Scheelt een hoop werk.:)

Nabilo voor de 7025 kun je net als Pli voor de 7025 gewoon downloaden vanuit onze downloadsectie.

Het zal wel even wennen zijn, want zowel bij Pli alsook bij Nabilo liggen instellingen toch iets anders. De Nabilo lijkt wat dat betreft nog het meest op Gemini qua instellingenmenu.

Graag gedaan. Succes alvast en mocht het niet lukken dan laat maar horen.;)

heb er de nabilo opgezet

heel mooie image hoor,ben er heel tevreden mee

nog niet gevonden hoe ik de cc cam moet plaatsen

had ook niet zoveel tijd

een tip is altijd welkom

Je moet bij de addons zijn.

Ligt een beetje aan de firmware waar die zit. Vermoedelijk 2x de gele knop indrukken, kan ook zijn dat je eerst blauw en dan geel. Of eerst groen en dan blauw of geel.

Dan kom je in elk geval bij de addons en dan gewoon Nabilo Image Cams.

om de cc cam te vinden moest ik het volgende doen:1xgroene knop

dan gele knop

ik moet alleen nog de zenderlijst plaatsen

Aha, groen/geel dus op de 7025, weten we dat ook weer, bedankt.

Op de 7020 is het geel/geel en op de DM800 ook groen/geel. Dus dat is dan het verschil tussen Enigma1 en 2.

Zenderlijst gaat dan ook wel lukken neem ik aan. Ben benieuwd wat je er van vindt.:)

mijn eigen zenderlijst in de DB geplaatst

geen beeld op BVN,en tal van andere zenders :[

ik had die ook niet toen ik er een andere lijst had ingeplaatst

op al jazeera wel altijd beeld

ik weet niet wat er scheelt

ik ga nu eens proberen met alleen de standaard lijst in te plaatsen via de wizzard

en dan mijn zenderlijst er in te plaatsen

ben benieuwd

Hoi Roblo,

Al Jazeera is een zender die op de Astra (19,2) transponder #20 zit.

Deze transponder heeft de frequentie 11509, Vertikaal.

Daarmee zit die in de lage band.

Vertikaal laag is voor je ontvanger de meest eenvoudige aansturing voor de LNB, namelijk 13 volt zonder 22 KHz.

Controleer daarom eerst even je LNB instellingen.

Dat moet een Universal LNB zijn, met L.O. 9.750/10.600 MHz.

Verder moet dan 22 KHz aan staan.

Wanneer dit niet goed staat, zul je nooit deze zenders ontvangen.

Staat dit wel goed, dan kun je nog even controleren of je wel ander programma's in de hoge band hebt.

De meeste ARD en ZDF zenders zitten in de hoge band, en horizontaal (dus 18 volt + 22 KHz).

Staat alles goed ingesteld en heb je de hoge band niet, dan ga ik in de richting van een defect in je box denken.

Zit je wel naar de goede satelliet te kijken? Al Jazeera zit namelijk ook op de hotbird.

Dus je kunt eens naar de frequentie kijken die Mas3 aangeeft, als Al Jazeera bij jou op een andere frequentie zit, kijk je naar de Hotbird.

ik ga nu eens proberen met alleen de standaard lijst in te plaatsen via de wizzarden dan mijn zenderlijst er in te plaatsen.
Dat heeft in principe weinig tot geen zin aangezien jouw zenderlijst dan toch de zenders zal overschrijven van de standaardlijst via de wizzard, althans die wat zowel daarin alsook in jouw lijst voorkomen.

Het probleem zit hem volgens mij niet in de zenderlijst maar bijv. in lnb, goede uitrichting, instellingen etc.

dan vind ik het echt raar dat ik met mijn andere DB7025 dit probleem niet heb

ik kan natuurlijk eens kijken naar die 22 KHZ

de lnb's zijn zeker goed,en de schotel perfekt uitgericht

aangezien ik dezelfde zenderlijst gebruik,zit ik zeker naar de juiste satelliet te kijken

ook raar dat ik met de gemini 3.7 direkt overal beeld had,alleen de cc cam lukt me niet

maar ik vind de nabilo evengoed

De 22khz valt onder de noemer instellingen dus daar zou je eens naar kunnen kijken of dat hetzelfde staat als bij de werkende 7025.

Als je er 2 hebt waarvan er eentje geen problemen heeft kan dat ook wijzen op een probleem met de kabel of de tuner.

Maar het is soms moeilijk een probleem op afstand in te schatten. Het kan ook iets heel eenvoudigs zijn wat ons nu even niet te binnen schiet.

Je kunt proberen Nabilo er nog een tweede keer in te flashen. Bij de DM7000 en de 500 heb ik wel eens meegemaakt dat dit nodig was omdat ie de eerste keer niet helemaal pakte. Maar dat was wel met oudere versies. Het kan echter geen kwaad het eens te proberen.

zoals MAS3 zei scheelt het wel degelijk aan de 22 KHZ

alles is te ontvangen

tv vl werkt perfekt

thx,ik had het misschien nooit gevonden

ik ga de DB een tijdje gebruiken,en dan flash ik de andere ook opnieuw

ik ga eens proberen met open pli :jajaja:

u hoort nog wel van me

thx to everyone :biertje:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan