cccam blijft luisteren op poort 12000

G

ghanssie

Als ik poort 12000 verander (SERVER LISTEN PORT : 12000) in bijvoorbeeld (SERVER LISTEN PORT : 14000) blijft hij toch hardnekkig op 12000 luisteren.
Dit zie ik ook in de log van cccam.
What to do?
 
En je heb het hekje (dat # tekentje) voor die regel in CCcam.cfg weggehaald en ook CCcam nieuw gestart?
 
in de router ook poort 14000 aan betreffende ip vrijgegeven en de 12000 er dus uit gehaald?
En evt,. verkeer van buitenaf ook nu via 14000?
 
@Jacob, natuurlijk ook poort 14000 etc open in de router. Nee 12000 niet weggehaald, zou ook niet nodig hoeven zijn.

@Black Tiger, 2.3.0.

Wat ik al eerder zei, tijdens het opstarten van cccam, screenlog, zegt ie vrolijk dat ie op 12000 luistert terwijl er in de config staat aangegeven dat ie op bijvoorbeeld 14000 zou moeten luisteren.
 
Nog nooit van gehoord. Probeer eens poort 14500 lukt het dan wel? Het enige wat ik me kan bedenken is dat hij het niet doet omdat de poort bezet zou zijn door iets anders. Alhoewel CCcam zich daar niets van aan trekt.

De router heeft er inderdaad niets mee te maken, gaat er om wat CCcam in zijn debug zegt. Als je dan ook nog kunt connecten naar poort 12000 is het vreemd.
Ik zou dan eens een binarie van 2.3.0 ergens anders vandaan downloaden en zien of het daarmee wel lukt.

Of de config backuppen, dan een compleet lege config in de /var/etc zetten met alleen die SERVER LISTEN PORT regel er in en 1 user van jezelf om te testen.

Maarreh... nu ik mijn eigen antwoord zo teruglees... Waar heb je die CCcam op draaien?
En als het op een server is, waar precies staan dan de config files en hoe wordt CCcam opgestart?
 
gokje: typefout in de CCcam.cfg danwel de CCcam.cfg wordt niet gelezen omdat die bijv in een andere directory staat. Start CCcam eens op met de paramter "-c" en dan uiteraard het pad naar je cfg.
 
Daar was ik ook al over aan het denken, daarom dat ik vroeg waar hij CCcam precies had draaien en waar de bestanden stonden.;)
 
Nee nee standaard plaats /usr/local/bin staat cccam, /var/etc staat de config.
Ubuntu server trouwens. Maar ook op mijn DM500 wil het niet lukken om een andere poort dan 12000 te openen, ook met de -c en pad naar de config maakt het geen donder uit.
Screen log blijft netjes zeggen die ie luistert op 12000 :S
Schiet mij maar lek haha

Btw, met oscam totaal geen probleem!
 
De /usr/local/bin is niet standaard, maar oke, hij mag daar wel staan.:)
Configdirectory is ook goed.

Je hebt het echter steeds over de screenlog. Dat is mooi maar wil niet altijd alles zeggen. Hoe zit het met daadwerkelijk testen op die poort. Als je poort 14000 configureert, kan er dan daadwerkelijk alleen verbinding gemaakt worden met 12000 of is het dan (ook) mogelijk om met 14000 te connecten?

Heb je mijn advies om eens een CCcam ergens anders vandaan te downloaden en te proberen ook al eens getest?

Daarnaast zou het ook nog een foutje in de config ergens kunnen zijn, zodat CCcam toch de aangepaste config niet gebruikt en zijn standaard configuratie gebruikt zoals Eendenteam al aangaf.
 
Blijft moeilijk om op afstand je van advies te dienen. Wellicht een idee om via PM met ons of iemand anders contact op te nemen zodat een tijd kan worden afgesproken dat je poort 23 open zet en iemand via telnet op afstand kan kijken wat er aan de hand is op je dm500 en de boel herstellen.
 
Als ik 14000 open kan ik er van buitenaf niet bij (http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/) poort is en blijft pot dicht. Getest op een DM500 en ubuntu server.
Lijkt me dan ook niet nodig om andere CCcam ergens vandaan te halen omdat dit al 2 andere versies zijn.. Die van de DM komt trouwens bij Pli vandaan, de server versie weet ik zo even niet meer.
Het gekke is dat als ik Oscam laat draaien deze wel 14000 open gooit en kan ik er van buitenaf gewoon bij.
Ook een compleet lege config met alleen ze poortnummer erin helpt ook niet.

Ga morgen nog even wat testen/proberen.. En anders het idee van Eendenteam maar eens overwegen.
 
firewall?
 
poort is en blijft pot dicht. Getest op een DM500 en ubuntu server.
Maar op datzelfde moment is 12000 wel open?
En dan bedoel ik niet met grc maar ik bedoel echt bereikbaar vanaf een CCcam client van buitenaf.

Misschien is het toch beter die config eens te posten, zonder C en F lijnen, dan kunnen we eens kijken. Wat hier gebeurt kan gewoon niet aan CCcam liggen.
 
Black Tiger;222338 zei:
Misschien is het toch beter die config eens te posten, zonder C en F lijnen, dan kunnen we eens kijken. Wat hier gebeurt kan gewoon niet aan CCcam liggen.
Daarom schreven we ook dat het wellicht het beste is om op afstand in te loggen want volgens ons ligt het niet aan CCcam en dan heeft o.i. het posten van de configs ook geen zin. Het lijkt ons meer een systeem/software probleem en niet CCcam
 
Nou let op!
Oscam op een simpel Ubuntu servertje luistert zoals ik heb aangegeven in de config netjes op poort 13500. Kan deze ook benaderen van buitenaf, loopt als een tierelier.
Ik stop Oscam, start CCcam op dezelfde server luisterend naar poort 13500 zoals aangegeven in de config, SERVER LISTEN PORT : 13500
Nou aan me hoela luistert stug door op 12000!
In het log staat ook, server started on port 12000

Zeg het maar... haha
 
zoals vermeld: van remote inloggen zodat iemand kan kijken. Kennelijk is port forwarding in orde, want OScam draait. Kan het alleen maar aan je CCcam.cfg liggen of aan de manier van opstarten van CCcam.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan