CCcam prio

stefank

New Member
Lid sinds
25 jul 2011
Berichten
36
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
46
Ik weet niet of ik in het goed topic zit, maar ik heb een vraag over CCcam.prio

Hoe kan ik die file bewerken en hoe weet ik welke kanalen in welke kaarten zitten ?

Kan ieder willekeurig CCcam.prio uploaden en bewerken ?

 
Je kunt inderdaad een willekeurige CCcam.prio bewerken en daarna uploaden.

Hoe je weet welke kanalen in welke kaarten zitten? Welnu, in CD kaarten zitten CD kanalen, in Sky Duitsland kaarten zitten de Sky Duitsland kanalen, dat ligt voor de hand dus ik begrijp deze vraag niet helemaal.

Het is misschien handiger om aan te geven wat je wilt bereiken, dan kunnen we je misschien beter helpen om een CCcam.prio te maken.

 
Bedankt Tiger, ik had ergens ooit gelezen dat door de CCcam.prio je sneller kunt zappen ? Kan ik dat er mee bereiken ?

Kan ik er ook mee bereiken dat ik bepaalde kanalen uitschakel voor mijn kinderen door in die file aan te geven wat wel mag en niet ?

Bepaald de volgorde van de regels de prioriteit ?

Als ik er kaarten in benoemd die ik niet heb, vertraagd dat weer het process ?

Ik heb totaal geen idee hoe die file werkt en wat je er eigenlijk allemaal mee kan doen.

 
Sneller zappen is relatief. Je kunt alleen bepaalde prioriteiten instellen.

Dus als nu bijv. je Nederlandse zenders langzaam zappen, dan zou je prioriteit aan de provider seca kunnen geven, om te zorgen dat de seca provider (en daarmee de Nederlandse kanalen) voorrang krijgen.

Dit kan resulteren in een iets snellere zapsnelheid.

Het is echter niet mogelijk voor je kinderen bepaalde kanalen uit te schakelen. Je kunt een ignore zetten op bijv. 0500 en dan nog een id, zodat bepaalde sex zenders geignored worden, maar dat werkt niet altijd even lekker, daarnaast is dit dan ook voor de hele ontvanger en niet alleen voor je kinderen.

Ik zou er geen kaarten in zetten die je niet hebt. Nu durf ik het niet met zekerheid te stellen, maar theoretisch zou ik denken dat dit wel miniem tot vertraging kan leiden omdat het bestand wel ingelezen wordt tijdens het starten van CCcam. Maar nogmaals, ik durf er geen garantie verder op te geven.

Zo'n bestand bestaat bijvoorbeeld uit een P voor Prioriteit en een I voor Ignore.

Het beste is dat alleen te gebruiken als het zappen traag gaat. Bijvoorbeeld als het zappen op Sky Duitsland traag gaat, dan kun je dit in je CCcam.prio zetten:

Code:
P: 1702:000000
I: 09c4:000000
Dit zorgt dat 1702 voorrang krijgt op 09c4. Als ik me niet vergis omdat dit getunneld wordt. Zo kun je ook Nederland voorrang geven als volgt:

Code:
P: 0100:00006A
Er zijn volgens mij nu ook andere mogelijkheden met Seca3.

Dan terug naar je vraag omtrent bescherming van je kinderen. Daarbij ga ik er van uit dat je een Dreambox hebt of Xtrend of VU+, hoe dat met andere ontvangers zit is me niet bekend.

Daarvoor kun je het beste je zenderlijst naar je pc overhalen met DreamboxEdit of Dreamset. Zet dan de parental lock c.q. de leeftijdsbegrenzing op je ontvanger aan.

Bewerk daarna je kanalen lijst met DreamboxEdit of Dreamset, selecter de kanalen die je onder de pincode van de leeftijdsbescherming c.q. parental lock wilt hebben en activeer deze.

Daarna plaats je de zenderlijst weer terug in de ontvanger en als het goed is zal nu naar de pincode gevraagd worden op het moment dat de zender opgezet wordt.

Zoals gezegd is dit dus niet te regelen middels de CCcam.prio want dat bestand zorgt alleen voor het geven van een bepaalde prioriteit (voorrang dus), niet voor blokkeringen.

 
Tiger bedankt voor de uitleg en tips.

Nu rest mijn nog een vraag, hoe weet ik welke code mijn kaart heeft zodat ik het in de prio kan zetten ?

Is er een lijst met de kaarten en codes ? Een overzicht ?

 
Dan moet je toch weer duidelijker zijn.

Welke zenders en op welke satelliet, je wilt B4Y kijken maar die zit op Astra2 op 28.2 oost en op de Eutelsat9 op 9 oost.

Op Eutelsat gecodeerd in Irdeto en op Astra2 is alles weer gecodeerd in Videoguard.

Welke code je kaart heeft moet je vragen aan de verkoper en ook gelijk welke satelliet je wilt kijken.

Wel is er een site waar je alle zenders kunt zien en op welke satelliet met de freqentie en de codering er bij, bovenaan kies je sat ook heeft de site een zoekfunctie als je de uitgebreide zoekfunctie gebruikt en zoekt op als taal Hindi kom je ze op de verschillenden satellieten tegen.

Er is ook best wel veel zonder kaart te zien gewoon FTA zoals B4You music en genoeg andere Hindi kanalen FTA zie hier er zijn nog wel meer sites zoals Lyngsat en Flysat maar is ongeveer hetzelfde.

 
Ik heb een lijst met provider id codes kunnen vinden op een ander forum.

Kijk hier (klik) maar eens.

Alleen is die lijst niet helemaal correct, want ik zie bijv. dit:

0100:00006C C****+ NL [19E]

En dat is wel provider seca, maar de provider id is in dit geval niet Canal Digitaal Nederland maar TV Vlaanderen, want die heeft 00006C, Nederland heeft 6A.

 
Okay, maar als ik in de DM800 kijk kan ik dan ook die regels zien die ik in de CCcam.prio kan stoppen als ik op het kanaal van bijvoorbeeld van Canal Digital zit ?

 
Durf ik niet met zekerheid te zeggen, providerid wel. Kanalen misschien ook maar ik zou dat niet per kanaal gaan doen dat heeft totaal geen zin.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan