Cccam uitlezen/instellen.

S

stephopper

Hallo.

Het volgende is me niet duidelijk. de cccam is niet geinstaleerd en geconfigd door mij zelf.

Door een andere image erop te zetten ben ik dan gegevens kwijt van cccam nu is de vraag kan ik dat gaan uitlezen met een externe tool. zodat ik een backup of de gegevens kan noteren.

Zodat na nieuwe instalatie ik de gebruiks gegevens weer kan invoeren. die ik nu nog niet weet.

Het is misschien heel simpel maar loop hier een beetje vast. dus schakel bij deze nogmaals deskundige hulp in.

Ben nieuw in dreambox gebeuren. maar settings en images erop zetten is reeds gelukt:biggrin:

Mvg/Sth.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 11:12 uur ----------

Ik heb reeds cccam editor er op staan gegevens ip ingesteld lood from box maar kan geen gegevens vinden die er op lijken van een soort config. om via cccam te werken. cccam werkt wel maar ben op zoek naar gegevens die er in zijn gezet voor werking er van.

Grtz/sth.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 13:34 uur ----------

Nu heb ik cccam 2.0.0 editor en zegt voor cccam 2.0.0 only en heb cccam 2.10 in de box. maak dit wat uit?

Heb de cccam al uitgelezen en config instelling gesaved. dus die gegevens heb ik als backup.

Alleen handmatig configgen kom ik niet echt uit.

Grtz/sth.

Ik gebruik die editor niet dus ik kan je ook niet helpen met de vraag of die editor toch op versie 2.1.0 zal werken. Overigens zou ik je willen aanraden de keuze te maken tussen 2.0.9 of 2.0.11.

Waarom heb je handmatig een probleem? Er bestaat namelijk een heel eenvoudige methode om de gegevens van CCcam te backuppen.

Je neemt DCC of een ftp programma (bijv. Filezilla of de FTP funktie van Total Commander) en je maakt een verbinding met je Dreambox.

Dan ga je naar de directory /var/etc (dus eerst /var openen en daarna /etc, daarbij kan het zijn dat je gewoon in /etc uit komt of bijv. in /usr/etc maar dat maakt niet uit) en daar vindt je een bestand genaamd CCcam.cfg.

Dat bestandje haal je naar je harde schijf van je pc. Daarna kun je doen wat je wilt, want in dat bestandje staan de benodigde gegevens.

Mocht je er niet in komen omdat diegene die het je geinstalleerd heeft het wachtwoord heeft gewijzigd, dan kan ik je via email evt. wel helpen met het handmatig in orde maken van de config.

Hoi BT.

Ik heb cam editor even grondig geinspecteerd. en kan er mee de box cam uitlezen. en een backup maken en terug zetten. het ging me puur om gegevens van de servers. en die heb ik gevonden dus wachtwoorden zitten er niet op.

Tevens had ik gelezen dat je ook handmatig in dreambox dit kunt bewerken? in directory /var/etc cccam. conf. heb hier nog niet naar gekeken.

Maar de eerste pre. was die gegevens achterhalen. omdat ik totaal leek ben op dit gebied. maar heb wel een basis. dus weet wel wat ik doe.zodan niet doe.

Het beroerde er van is dat er vele mogelijkheden zijn die lijden naar rome. en elk een andere ervaring heeft op het gebruik er van.het zelfde met images flachen e.d.

Sinds ik Gemini draai heb ik nog geen hanger of uitval weer gehad. zoals met darkstarII. maar ga zeker als gemini problemen geeft de darkstar weer proberen. maar voor die tijd wil ik alle prog. mogelijkheden onder de knie te hebben.zodat ik niet van een andere meer afhangkelijk ben. dat was ik met humax ook niet. ofschoon dat simpeler was dan nu dreambox.

Hij staat hier nu 14 dagen in bedrijf en moet zeggen dat er al veel duidelijk is geworden. settings lijsten aanpassen/schotel afstellen met actuator en v-boxII. dus weer draaibaar.

Dus ga ik er van uit dat de rest ook wel gaat komen. met wat hulp zoals hier. en veel te lezen. maar goed deze is een familie doos en die willen kijken. en ik ben een hobby man en geen tv kijker maar zie en weet liever hoe het spul werkt. en werkend te krijgen.

Dus moet moeder de vrouw maar even lief aankijken zodat ik een tweede doos op de kop kan tikken. deze was nl defeckt en heb er een nieuwe Tuner ingezet en het geheel met box komt me nog niet op 100 euro.zat nog een zeta cam in.usbstick. en 80gb hd in. dus een koopje. maar goed dat moet wel in deze beroerde tijd. maar ben er net zo blij mee als een nieuwe. tevens is hij net nieuw. zit geen krasje op. dus wat wil je nog meer.

Maar goed jou mogelijkheid i.v.m de cccam neem ik mee. want heb liever wat meer mogelijkheden in de geval dat.

Grtz/Sth.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan