cccam voor TV Vlaanderen kaart voor dreambox 500plus

D

dinokwispel

Hoi' ik heb mezelf een Dreambox 500 plus aangeschaft met een TV Vlaanderen kaart die al geactiveerd is van uit de winkel

Ik heb de Dreambox niet laaten gebruiksklaar zetten in de winkel daar ik dacht dat ik dat zelf wel zou kunnen : maar die doet het nog niet.

Met DreamUP.exe heb ik Gemini_0450_DM500_max_var_13092008.img er op gekregen

dan heb ik alle zenders kunnen vinden (ik heb 4 koppen astra123 en Hot.) Ik kan zelfs zien via enigma web inteface op mijn pc wat er te doen is op de zenders van tv Vlaanderen

Dus ik denk dat ik tot zover goed zit??

Nu moet ik nog de juiste cccam installeren

Ik heb er al enkele gedownload op mij PC maar ik weet niet wat ik ermee moet doen

waar moet ik deze plaatsen, hoe moet ik deze activeren geen idee

Kan mij iemand verder helpen met een niet te moeilijke uitleg

alvast van harte bedankt voor jullie hulp

Groeten Pieter

Welkom op Satellite Fun Dinokwispel.

Misschien dat je het iets zoeken het antwoord ook wel gevonden had, maar ik wil het best nog wel eens uitleggen.

CCcam moet je niet naar je pc downloaden want daar heb je niets aan, het is immers niet de bedoeling die op de pc te gebruiken maar op de Dreambox, toch?

Je schrijft dat je de Gemini 4.50 er op hebt gezet, hopelijk is dat wel de versie voor de 500 plus want er zit verschil tussen de 500 en de 500plus.

Eigenlijk heb je het moeilijkste al gehad, het makkelijkst is die CCcam te installeren want dat kun je gewoon via je afstandsbediening doen.

Als ik het me goed herinnerin Gemini druk je op de blauwe knop en dan is het even zoeken, downloads en dan addons (toevoegingen), daar moet CCcam erbij staan en dan kun je het beste 2.1.4 installeren op je Dreambox.

Als dat gedaan is ga je met het rode exit knopje helemaal uit de menustructuur. Daarna klik je weer op de blauwe knop, wijzig dan bovenin de default emu in CCcam, daarna de groene knop om op te slaan c.q. emu herstart en je bent klaar.

Dan zou het moeten werken.

Wat Black-Tiger schrijft is inderdaad de snelste en minst moeilijke (minder foutgevoelig) manier.

Als je het vanaf je PC wilt installeren dan moet je er op letten dat je netwerkinstelling van je dreambox juist zijn benoemd (IPrange). als dat het geval is dan kun je met het programma DCC op je PC de dreambox benaderen en kun je de gedownloade CCcam installeren. Je vraag was welke je dan moest gebruiken. Voor de Dreambox is dat CCcam.ppc. Deze moet je dan herbenoemen naar CCcam, dus zonder ppc.

Alvast bedankt voor jullie reactie

maar ik ben er nog niet

Ik heb nu de software Newnigma2 om mijn box geplaatst en dat lijkt te blokkeren en is supper traag.

Ik heb er ook al SifTeam-1.9.3-500plus.nfi op gezet deze leek mij behoorlijk te werken maar ik zat weer in de val met de cccam

ik zou je de menu's die ik zie op foto kunnen tonen maar het is niet mogelijk zeker op deze hier bij mijn tekst te voegen?

(via de blauwe toets geraak ik wel dicht bij maar ééns daar ...)

Welke software zou ik het best op de dreambox plaatsen?

(is er een aanrader? maar het moet blijkbaar wel een .nfi bestand zijn)

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 22:33 uur ----------

Ok Yes het is gelukt

Ik heb wel nog een hele dag aan verloren

maar het werkt

ik heb nu pli-jade3-dm500plus-20090627-6494.nfi op mijn dreambox

gezet en daar heb ik de juiste en begrijpbare menu's gevonden

en nu kan ik eindelijk is tv kijken :rolleyes:

bedankt voor jullie moeit

groeten ;)

Die menu's hadden ook in de Gemini vrij eenvoudig vindbaar moeten zijn. Maar ik ben blij te horen dat het je inmiddels gelukt is. De Pli is immers ook een uitstekend image, we hebben hem niet voor niets hier ook in onze downloadsectie.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan