CD beveiligen

deliyurek007

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
48
Hallo satvrienden,

Even een gek vraag je weet dat er CD's oftewel DVD op de markt zijn waarvan soms een kopie niet gauw mogelijk is.
De vraag is, als ik een CD wil branden en voor zorgen dat de CD naar CD niet gecopierd kan worden oftewel eerst naar je HD en dan op CD....terwijll je dat wil doen dat die beveiligd is een met een wachtoord oftewel met iets anders kan dit is het mogelijk of kan je als een gebruiker dit gewoon niet uitvoeren.

Zijn er mogelijkheden ervoor om dit tekunnen en wat is een ander advies dat het op een ander manier kan.

Iemand een enig idee hierover.

Groetjes,
Deliyurek007

Er is een mogelijkheid met een wachtwoord. Dat is al heel antiek, bijvoorbeeld gebruikt bij de oude Stealth cd's toendertijd.

Er is ook wel een truukje om cd's te beveiligen tegen copie, maar tegenwoordig zijn de brandprogramma's zo slim, dat ze die truuk al weer weten te omzeilen en het dus geen zin heeft om je daar die moeite voor te doen.
Dan moet je al echt iets commercieels hebben zoals Securom v2 ofzo en het lijkt me niet dat zoiets je bedoeling is.

Blijft de zaak met het wachtwoord.
Je zou dan op de hd de hele software kunnen encrypten bijv. en daarna middels een proggie met wachtwoord laten openen.
Of alles in zip inpakken met wachtwoord, er zijn vele methodes, maar zo gauw je het op die manier doet, is het toch weer te copie?ren en eenmaal een copie, is er ook tijd genoeg om de beveiliging te omzeilen.

Dus voor zover mijn kennis reikt is er geen goedkope of eenvoudige manier om zelf thuis een beveiliging erop te zetten.
Maar mijn kennis is ook niet unlimited, dus wellicht heeft er nog iemand anders goede tips of idee?n.

als het goed is is op internet
en progamma te vinden die heet

CD-DVD Lock v1.11.... en die schijnd wel tewerken
maar vraag mijn niet hoe

Nee dat werkt alleen als bescherming tegen het bekijken van gegevens in de dvd drive op jouw pc.
Hier een stukje uitleg:

You can restrict access by two ways: hide your devices from viewing or lock access to them. You can gain access to your devices back by entering a valid password that only you know. Your data on your media are not going to be encrypted or altered in any way, therefore if you forget your password, you'll never lose your data stored on the protected media.

Met de dvd zelf gebeurd niets dus hij blijft gewoon te kopie?ren. Hier is de url:
http://www.softheap.com/cdvlock.html en kost overigens 49 dollar.

Bedankt voor de tips.....toch zou wel handig zijn als het kon als een gewoon gebruiker dat kan en kan uitvoeren.

Maar tot zover bedankt voor de tips sat vrienden.

Groetjes,
Deliyurek007

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan