CD RW vraagje

jack

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
64
Nou ik dacht dus slim te wezen omdat ik nog al veel cds gebruik om muziek op te branden en dan in mijn auto af te spelen.

Nou heb ik gisteren dus een CD RW dus rewritable gekocht.

Een mp3 bestand erop gebrand maar nou speelt die dus mooi niet af in mijn auto.

Nou heb ik van horen zeggen dat dat komt omdat het een mp3 bestand is.

Zou deze eerst moeten converteren naar een ander bestand.

Dus is de vraag welke extensie moet ik daar dan van maken en met welk proggie.

volgens mij doet nero dit autommatisch omzetten naar wavebestand

oja je kan ook hier kijken om een converter te downloaden typ je in bij search mp3 to wave en dan krijg je vanzelf een hoop progjes te zien sommige zijn freeware..ik heb ooit eens een progje gebruikt van accoustica of zoiets ....

hier de link http://www.download.com

Jack, het zal dus wel zo zijn dat je autoradio geen mp3's aan kan, tenminste ik zie het niet staan bij je vraag.

Ik werk hier altijd met Easy-cd creator, en om muziekcd's te maken voor in mijn auto, neem ik daar altijd de optie soundstream, en die zet de bestanden dan automatisch gewoon om naar wma.

Het branden kan ook met de mediaplayer die standaard bij Windows zit, maar het lijkt me stug dat ik dit jou uit moet leggen?

Succes.

freggel1 volgens mij ken je in de dc speler in de auto ook geen wma bestanden afspelen ,maar zou kunnen van wel ,om er zeker van te zijn moet je er wave bestanden van maken.......

Nog even voor de duidelijkheid,, als ik dus een normale cd R brand met mp3 dan doet die het wel.

Dus klopt het dat een CD RW dan niet werkt.

Dan moet ik dus in gebreke blijven, dat weet ik dus niet, maar misschien is het handig, dat je even in het boekje kijkt wat er bij de radio zit ofdat deze cd rw aankan, anders weet ik het ook niet?

Originally posted by mbon
freggel1 volgens mij ken je in de dc speler in de auto ook geen wma bestanden afspelen ,maar zou kunnen van wel ,om er zeker van te zijn moet je er wave bestanden van maken.......

Dan zou ik het eens moeten proberen bij mij.

WMA kun je niet afspelen in de auto, gewone muziek bestanden heten .cda bestanden.
In feite zijn dat .wav bestanden die door de brander naar .cda formaat gezet worden.
Indien je normaal wel .mp3 kunt afspelen in de auto, dan kan je autoradio dus wel degelijk .mp3 aan.
Om .mp3 te branden zul je de cd als data-cd moeten maken want anders maakt Nero er een gewone muziekcd van.

Niet alle autoradio's kunnen echter met CDRW overweg. Blijkt dus dat een CDR het wel doet en CDRW niet, dan kan je autoradio gewoon niet met CDRW overweg of je zult eens met een ander merk moeten proberen, misschien dat het dan wel lukt.

Een normale Cd R werkt perfect in mijn auto,, gisteren nog effe geprobeerd om een MP3 te converteren naar een wav bestand en toen gebrand maar dat werkt ook niet.

Rare is dat die ook niet afspeeld in een gewone cd player thuis,, is een teac dus die zou dat toch wel moeten,, maar moet toe geven dat die ook al weer een aantal jaartjes oud is.

Maar zoals ik het nu begrijp van BT is het dus nog wel mogelijk om andere CD RW te kopen van een ander merk en dat die het misschien wel doen.

Kan in het boekje nergens iets vinden over wat die aan kan of niet trouwens.

degene die ik nu had gekocht is een Nashua CD RW

ik weet niet hoe snel dat je die brand die cd-rw je zou het ook nog kunnen proberen om hem op 2 speed te branden

Heb je met Nero geprobeerd te branden?
Indien je met Nero de optie "audio cd maken" neemt in de wizard en dan vol propt met .mp3 files converteert hij die zelf naar .cda tijdens het branden.

Dan is er nog iets belangrijks waar je op moet letten, en wat Nero ook automatisch doet.
Wil je dat een gewone audio-cd het in je cd-spelers doet (maakt niet uit welke) dan moet je CD afgesloten zijn.
Je CD bedoeld ik dan echt, en niet de session.
Er zal dus een "close-disk" of "finalize disk" gegeven moeten worden (OOK op cdrw kan dat) hetgeen betekent dat er geen gegevens meer bij geplaatst kunnen worden, maar dat zul je echt moeten doen, want doe je dat niet, zal de cd alleen afspelen op je pc.
Is overigens alleen van toepassing bij muziekcd's, maar niet alle programma's doen bij audio-cd's ook automatisch finalizen (c.q. close disk geven).

P.s. dit finalizen is weer niet nodig als je als mp3's gaat branden als .mp3 omdat die niet als audiocd maar als datacd gebrand moeten worden als je ze als .mp3 wilt behouden.

Dit werkt dus echt niet BT,, heb ik allang geprobeerd om de cd af te sluiten,, en gebruik altijd Nero voor cds te branden.

Komt er op neer dat ik dus maar gewone CD R's moet blijven gebruiken.

Kost me wel 1 a 2 cds per week maar niks aan te doen.

Weet het verder ook niet meer wat die CD RW betrefd.

werken niet in auto of normale cd player.

Nashua is normaliter best goed dus dan zal inderdaad helaas je apparatuur het niet aan kunnen.
Gewoon de gebruikte cd-r's goed bewaren, dan krijg je een collectie en kun je ze later nog eens gebruiken.
Is wel wat werk, maarja, weinig aan te doen.

Originally posted by Black Tiger
Nashua is normaliter best goed dus dan zal inderdaad helaas je apparatuur het niet aan kunnen.
Gewoon de gebruikte cd-r's goed bewaren, dan krijg je een collectie en kun je ze later nog eens gebruiken.
Is wel wat werk, maarja, weinig aan te doen.

Wat bedoel je met CD-r gewoon bewaren zodat je ze later nog eens kan gebruiken en dat het zoveel werk is.

Deze kan je toch nooit meer opnieuw branden dus wat is dat extra werk dan.

Weet trouwens nog iemand waar je wat goedkoper die cd-r's kan kopen,, want gebruik er nu dus wel 2 per week.

Het "werk" is om steeds opnieuw meer ruimte vrij te maken voor de steeds groter wordende stapel cd's en dan toch te zorgen dat je nog kunt terugvinden wat je zoekt als je weer eens een iets oudere wilt horen.

Goedkope cd's? Haal ik altijd op de beurs, maar dan toch altijd kwalitatieve, van die goedkope is de ervaring vaak ook duurkoop. Blijven vaak niet zo lang goed, kunnen gaan bladeren.
Dan betaal ik toch liever ietsie meer waar ik dan ook iets aan heb. Standaard wordt hier Verbatim gebruikt voor cd-r's. Haal ik in Duitsland, zitten dacht ik aan iets van 60 eurocent per stuk.

Kan je toevallig die Traxdata cds die ze bij blokker hebben,, 10 pak voor ? 5,99

Lijken mij wel goede voor in de auto,, heb ze al eens vaker gebruikt.

Traxdata is wel aardig alhoewel ik ook al eens een partijtje gehad heb wat ook last had van bladeren in de zon, maar da's een tijd geleden.
Volgens mij doen die het tegenwoordig ook wel goed, maar eerlijk gezegd heb ik er geen ervaring mee omdat ik me beperkt heb tot 1 merk waarover ik al jarenlang tevreden ben.
Tegenwoordig heeft Verbatim ook zilverkleurige cd's, persoonlijk heb ik 't liefst die met witte bovenkant (printable surface) en donkerblauwe onderkant van Verbatim.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan