Combiketel huren of kopen?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
801
Punten
113
Leeftijd
60
Even een vraagje want ik zit te twijfelen wat ik moet doen.

Zelf mijn CV-Ketel onderhouden kan ik niet, dus ik ben aangewezen op de vakman of beun...

Vakman vraagt bakken met geld, en een beun is niet altijd te bereiken als je in de kou zit.

Ik heb al een onderhoudscontract aangevraagd, wat de eventuele kosten zouden zijn, en dat is ruim ?100,- per jaar, maar gezien het feit dat de CV al 9 jaar is, denk ik dat de kosten door storingen alleen maar hoger worden?

Nu zit ik dus te denken om er waarschijnlijk eentje te gaan huren, en ben dus al weer aan het vergelijken gegaan, en gemiddeld zit men aan ?30,- per maand.

Nu is mijn vraag dus of iemand hier ervaring mee heeft?

Ik zit zelf in het onderhoud cv instalaties 100 euri is veel te duur wij als bedrijf vragen 59 met service
huren is geen optie want het begint vanaf ik dacht 26 euri per maand 10 jaar lang en dan kun je het restant kopen dan praten we over 120x26=3120 plus bij huren moet je meestal aansluit kosten betalen ongeveer 700 =ruim 3800 euri een goede ketel kost dan pak ik cw 5 waarde 10 liter warm water per minuut is +/- 1000 aansluit kosten +/- 7a800 euri is 1800 euri levens duur van een ketel +/- 15 jaar 100 euri per jaar inclucief onderdelen is 3300 dat is 15 jaar in plaats van 10 jaar is 500 goed koper en 5 jaar langer want ik weet niet wat ze dan voor het restant vragen hier bij ons in eindhoven is dat ook opgestart zijn er al een paar failiet gegaan de deurwaarder komt of zoveel betalen of de ketel gaat eruit en als je dan betaald heb je nog een ketel zonder onderhoud als je nog meer wild weten hoor ik het wel en als je problemen hebt met je oude ketel misschin kan ik die van hier uit ook oplossen want ik denk niet dat je twee linker handen hebt
gr frans

frweber;178353 zei:
Ik zit zelf in het onderhoud cv instalaties 100 euri is veel te duur wij als bedrijf vragen 59 met service

Tja als je het zo berekend dan scheelt het natuurlijk een hele hoop, en dat vermoeden had ik al zo'n beetje, huren is noit goedkoper, dat weet ik.

Ik ben nog aan het rondvragen voor wat dit betreft, want die ?100,- is idd aan de hoge kant, want ik heb op internet al goedkopere gevonden die hier in de buurt zitten.

Alvast bedankt voor de tips.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan