Compact Flash

B

berrie

Hi,

toevallig heb ik net dat stukje over Compact Flash gelezen en kwam ik op het idee mijn Compact Flash Card in de slot te steken jammer dus, ik krijg hem er niet in. Om de humoristen even voor te zijn, ik heb hem natuurlijk op de juiste manier er in gestoken. Er klopt iets niet met de hoogte van de stiftjes. Is er iemand die dit ook al heeft vastgesteld? Anders blijft me niets anders over dan de Dreambox open te maken.

De een doet wat die kan en de ander kan wat die doet

Berrie

Er zijn twee soorten compact flash modules

Compact flash 1 en Compact flash 2

Idd is compact flash 1 dunner dan versie 2 scheelt een paar mm

Compact flash 2 en de microdrive (IBM HITATCHI) behoren tot hetzelfde mecghanisch formaat.

Dus is het niet verwondeerlijk dat je tegen dat probje aanliep.

Dus wordt het peuteren

Hoezo peuteren? Hij heeft hem er toch niet in? Daarnaast geeft het zich ook nog altijd zoiets als tangetjes en zagen.:biggrin:

Tja ik zeg ook altijd:

Beter schuin erin dan recht ernaast!!

Sorry,

maar ik weet nu nog niet welke Compact Flash in m'n Droomkist past. Verder vast bedankt voor de antwoorden.
Eigenlijk weet ik dat er een verschil is tussen CF I en II maar ja op hoge leeftijd kan je wel eens iets vergeten.

Berrie

Werkt -niet- als er een HD in zit? Wat vaag. Zal wel een firmware probleempje zijn dan. In windows xp wordt zo'n kaartlezer gemount als een drive. Hij zou dus ook in de dream gemount moeten worden (want linux doet mounten) en technisch gesproken is linux daar op zich toe in staat.
Maar het zou kunnen zijn dat de linux welk in een Dreambox zit te weinig ruimte heeft om die mogelijkheid er in te bouwen want het is toch wel een stukje plug en play wat er bij komt kijken c.q. hardwaredetectie en daarna mounten.

Van de andere kant is het dan toch weer een beetje vreemd dat het wel kan als er geen hd in zit en niet zou kunnen als er wel een hd in zit, lijkt me dat dit toch niet zo'n hele grote aanpassing behoeft om dat voor elkaar te krijgen, maarja, ik ben geen linux programmeur dus dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Het is een veronderstelling.

Misschien een tip, zet je HD op slave, dan werkt de cf card zonder problemen.

Moet de HDD niet altijd op slave staan?
Of maakt dat niet uit?

Gr

Norman

Altijd? Nee natuurlijk niet, want als ie op slave staat heeft ie vaak ook een master nodig, dus altijd hoeft niet nee, kan misschien wel. Of zet jij in je pc ook altijd je hd's op slave?

Ik heb hem gewoon standaard erin geduwt, en dat wil zeggen op cable select want zo worden nieuwe hd's over het algemeen aangeleverd. Maar verder nog niet met een compact flash geprobeerd, dus kan nog niet zeggen of dat een goede setting is.:)

Ik heb mijn HDD ook op cable select staan.
Ik dacht dat het misschien aan de setting kon liggen dat mijn VCR programma niet goed werkt. Wanneer ik een agenda aanmaak op de PC en overstuur naar de DB, komen de gegevns wel over wanneer ik bij "timer" kijk, echter de DB doet er niks mee.
Wanneer ik op de DB de agenda aanmaak (omslachtig) wordt de opdracht wel uitgevoerd. Wel eens waar niet helemaal, -10 minuten er voor of er na, dat weet ik nog niet.
Ik draai trouwens de nieuwste van SF.
Dus de settings van de HDD hebben daar niks mee te maken.
Trouwens het VCR programma heeft het wel gedaan op een versie van Ronald en Peter Pan (oude)
Afijn, als iemand mij kan helpen, graag.

Norman

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan