computer

B

blast1

beste mensen ik ben hier nieuw

als er iets niet goed ga dan hoor ik het wel.

Mijn probleem is namelijk als ik mijn computer op start

en en mijn buroblad krijg staat er een foutmelding die luid

er is een fout opgetreden tijdens het laden c:\windows\system32\dwgphtah.dll kan opgegeven module niet vinden. ik kom er niet uit

is er iemand die dit ook heb.gr/vg blast1

 
Heb je deze vraag toevallig ook op het Duckforum gesteld? Hij komt me namelijk bekend voor.:)

Anyway, wat je zou kunnen doen is eens in het register kijken. Start->uitvoeren->regedit en dan met ctrl-F de zoekfunktie starten.

Type daarin dwgphtah en klik op zoeken, kijk of je hem tegen komt.

Waarschijnlijk niet want vermoedelijk betreft het hier spyware die telkens andere vreemde benamingen voor de dll file gebruikt.

Hitman pro had je dacht ik gebruikt al, en die vond niets. In dat geval kun je CCleaner (crapcleaner) ook nog eens proberen maar vermoedelijk zal die je ook niet verder kunnen helpen.

Wat je wel kunt doen is het volgende.

Ga naar http://www.merijn.org/programs.php en download daar hijackthis.

Pak het bestandje uit in een tijdelijke map die je zelf maakt bijv. c:\test ofzo.

Zorg nu dat je ALLES dicht hebt, dus Internet Explorer, MSN, etc. gewoon alle programmas dicht.

Doe nu start->uitvoeren, ga naar test en selecteer hijackthis en klik ok, vink aan dat hij een logfile moet genereren.

Plaats deze logfile hier eens in een berichtje, dan kunnen we wellicht daaruit opmaken waar vandaan het probleem veroorzaakt wordt.

 
Start de pc verder wel normaal op?

anders eens ctrl-alt-del doen , en eens onders taakbeheer kijken of het daar tussen staan en eens uitschakelen, en dan op zoek gaan naar waar het staat.

Succes met dit probleem.

 
Gaat niet lukken freggel1 want een .dll file wordt niet aangegeven in het taakbeheer. Wel kan het een proces zijn waarvan de naam vaag onbekend voorkomt.

Doch ook dan is het uitkijken want sommige processen lijken een vage naam te hebben en zijn toch goed.

Het beste is gewoon die hijackthis log te plaatsen en daar eens in te kijken voordat je misschien met het uitschakelen van verkeerde processen de pc laat hangen.;)

 
Zoals ik op het duck forum al vermeldde, dat bestand klinkt verdacht alleen al door de vreemde naam.

Echter bij een *.dll kan het ook zo zijn dat het betreffende bestand er wel is en ook goed werkt, maar dat er in dat *.dll bestand verwezen word naar een ander bestand dat niet staat waar de verwijzing heen wijst.

Is dat het geval en weet je a.) om welk bestand het dan gaat en b.) waar dat bestand staat, dan kun je aan windhoos opgeven waar ie in het vervolg moet zoeken.

Maar gezien je vraagstelling denk ik dat ook dit een opgave voor een meer gevorderde gebruiker is, en daarom is BT's advies hier een hijack this logje te plaatsen wel een goede.

 
Maaruhhhh, 2 dingen:

De eerste, als ik zoek met Google dan komt er bijna altijd voor 99,9% een genoemd bestand uit, maar met dit niet...

En de tweede; bij Huts steld iemand anders exact dezelfde vraag ( hij zegt niet dezelfde persoon te zijn als hier en bij Duck... )

Ik zet er toch een beetje mijn vraagtekens bij, en wacht even tot morgen.

 
1.) Klopt, doe ik ook altijd, zelfde resultaat nu.

2.) Zou kunnen natuurlijk, in dat geval zijn er twee, maar ik heb dit probleem al vaker gezien.

Op zich maakt het natuurlijk niet uit, in hoe meer verschillende forums je de vraag stelt, hoe groter de kans dat je probleem snel opgelost is want je bereikt steeds toch weer ook andere gebruikers dus da's best wel slim gedacht.

Schijnbaar heeft het probleem echter toch niet zo'n haast want er is nog geen reactie, inderdaad nog maar even afwachten.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan