Coniferen

S

Sandokan

Wie heeft er nog meer een hekel aan coniferen?Het is net een ziekte,hele woonwijken zijn er mee besmet.

Pokkeplant, die conifeer.

Vorige bewoners hebben ze op de erfscheiding geplaatst. Ik hoef ze niet, want er groeit ook nog eens niets meer onder. De buren willen ze wel. Dus toch maar laten staan en een schutting ervoor geplaatst.. Al is mijn tuin daardoor een halve meter kleiner.

(Die halve meter interesseert mij verder overigens niet, en de buren zijn erg aardig. Dus een probleem is het niet. Jullie zullen mij dus niet bij de rijdende rechter terugzien. ;) )

Is echt een verschrikking.....

In de jaren dat ik in de boomkwekerij heb gewerkt (20) heb ik er duizenden moeten rooien, of te wel uit de grond plukken.

Ze waren dan bij ons nog maar 4 jaar oud, maar gemiddeld tussen 50cm en een meter groot, 25 in een pak, dat gaat nog wel als het droog is maar als het regent dan wegen zulke pakken al gauw tussen de 25 en 50 kilo! De eerste dat gaat nog wel maar als je er 25000 in een keer moet rooien en laden, dan wegen de laaste wel 100 kilo...

Ik zal er maar niet meer over vertellen, maar dat het pokkedingen zijn neem dat maar van mij aan, dus de topicstarter heeft wel een heel goed punt hierover.

ik heb me ooit een "dwerg" conifeer laten aanpraten, is een Goliath van wel 8 meter geworden.

Bij een puppie kun je aan de poten zien hoe groot zo'nbeest wordt, bij een conifeer??

Ik vind ze wel mooi, maar je moet ze wel toppen, anders worden ze inderdaad te hoog.
Ze zijn altijd groen zomer en winter, of blauw,
zo heb ik zelf een aantal bol coniferen geknipt, sterker nog geef ze de vorm die je zelf wenst, dus voor mij geen bezwaar die coniferen, maar regel 1 is: bijhouden

Goka

Ze hebben inderdaad ook mooie eigenschappen zoals Goka zegt, je kunt ze snoeien in het model dat jij wil, en als je het goed doet, het liefst voor de langste dag, dan krijgt zo'n conifeer ook nog een bepaalde waarde, dus als je hem ooit beu bent en er woont in jou buurt een boomkweker dan kun je altijd besluiten hem dat ding te koop aan te bieden. Je zult schrikken wat je er vaak nog voor kunt krijgen!

Dit geldt trouwens voor meerdere soorten planten, zoals bijvoorbeeld "Buxus" of in de volksmond palm, of de "taxis"

Wat @Matrix zegt over zijn "goliath" conifeer, tja er zijn soorten die wat kleiner blijven, of beter gezegd trager groeien, maar vaak moet je ze zelf klein houden anders gaat vroeg of laat iedere conifeer de hoogte in. ;)

Een conifeer is inderdaad geen plant voor in een wat kleinere tuin, als erfafscheiding, ze worden vaak meer dan een meter breed, hiervoor moet je echt een grote tuin hebben.

Voor in een kleinere tuin kunnen coniferen het heel goed doen als je het zoekt in de richting van een rotstuin, maar het blijft snoeien...

Ik plak er nog eventjes een linkje aan vast om eens te laten zien dat er toch met coniferen in de wat kleinere tuin toch wel leuke dingen zijn te doen.

http://home.wanadoo.nl/aryenadahobbelhovestad/de_rotstuin.html

Originally posted by freggel1
dat het pokkedingen zijn neem dat maar van mij aan
...en later...
coniferen in de wat kleinere tuin toch wel leuke dingen zijn te doen.
Kijk! Daar komt de Hollandse handelaar naar boven: de meest verschrikkelijke dingen zijn best leuk als je ze kunt verkopen. :biggrin: :biggrin: LoL

Originally posted by Kerstkonijn
...en later...Kijk! Daar komt de Hollandse handelaar naar boven: de meest verschrikkelijke dingen zijn best leuk als je ze kunt verkopen. :biggrin: :biggrin: LoL

Nou ja handelaar? Aan alle dingen zitten leuke en minder leuke dingen...

Neem nou bier het smaakt oh zo lekker maar de andere dag, en om dan over vrouwen maar niet te praten :biggrin::biggrin::biggrin:

bier kost minder dan vrouwen

Originally posted by pikkie
bier kost minder dan vrouwen
Ja, default wel. Je moet ze booten met SM: Selfsupporting Mode. :biggrin:
(En het bitje "Conifeer kopen" uit zetten!)

Freggel,
bedankt voor de mooie plaatjes, er straalt wel een bepaalde
rust uit die beelden, lijkt wel "klein Ardennen",
ik heb er helaas niet de plek voor,
Goka

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan