Crossoverkabel.

T

tokkio

Hallo,
Heeft er iemand een stappenplan om de DB 500 via een crossoverkabel aan te sluiten op de laptop?
het beste zou zijn via een router,maar als het draadloos via een router kan zou het ook moeten lukken met een crossoverkabel,
en dat wil ik eerst eens proberen.
de laptop is via usb en een modem verbonden met het internet,(adsl) en vanuit de laptop kan ik de DB verbinden met een crossoverkabel,maar verder geraak ik niet , die verbindingsbalkjes blijven rood.
Ik heb op de laptop wel DCC staan maar het ip adres vind hij niet .
Ik denk dat het iets met de instellingen te maken heeft van die DCC ,daarom vraag ik een stappenplan.
Misschien komt er later nog een router tussen maar ik wil eerst zo eens proberen , als het draadloos met een router kan ,dan zou het ook moeten gaan met een kabelverbinding of heb ik het mis?
Op de laptop is ook geen aansluiting voor een nulmodem kabel, ik heb gezien dat er adapters zijn op USB,maar ik weet niet of dat werkt met een DB 500s.
Een nulmodemkabel heeft men nodig als de DB niks meer doet.
Ik ben wel een newbie, maar ik heb mij verdiept in de topik over netwerken,en met de uitleg van "black tiger"denk ik dat het moet lukken om in de DB te geraken.

Tokkio

Je kunt eens proberen een en ander statisch (vast) in te stellen, gaat via configuratiescherm, netwerkverbindingen en dan de eigenschappen van je lan-verbinding kiezen (niet die van je usb aansluiting uiteraard maar van je netwerkkaart).
Je sluit de crossover aan op de laptop.
Geef je netwerkkaart van de laptop waarop de Draembox aangesloten zit dan bijv. ip adres 192.168.10.1, subnetmasker 255.255.255.0 en gateway en DNS mag 127.0.0.1 zijn.

Ga nu naar de communicatie instellingen van je dreambox, geef de dreambox dan bijv. ip adres 192.168.10.2, subnetmasker blijft hetzelfde, stel de gateway en DNS in op 192.168.10.1 (het ip van de laptop dus) en bewaar de instellingen.

Als alles goed is moeten ze elkaar nu kunnen zien, tenzij eventuele firewall instellingen een en ander nog tegen houden.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan