DB 500-s vindt niet alle zenders HELP!

M

marcolory

Hallo,

Ik probeer mijn pas aangeschafte DB 500-s te voorzien met zenders.

Ik heb een config met 3 satellieten (Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Sirius 4.:cool:.

Op alle 3 vindt ik zenders maar die ik juist zoek staan er niet bij.

Zo vind ik op de Astra geen CanaalDigitaal en op Sirius geen AKTA (provider DCS). Wat doe ik fout ?

Als ik de zenderlijst van deze site zou willen installeren, moet ik dan de gehele inhoud van de gedownloade gekomprimeerde map met FTP in mijn 500-S zetten of slecht een bepaaald gedeelte ?

Graag hulp!

marcolory

Als ik de zenderlijst van deze site zou willen installeren, moet ik dan de gehele inhoud van de gedownloade gekomprimeerde map met FTP in mijn 500-S zetten of slecht een bepaaald gedeelte ?

Dat mag je zelf weten.

Als je de lijst van the matrix kiest kan je die er in zetten met dream edit.

Heb je die er in staan druk je op OK dan de blauwe knop en zie je canaal d. in de lijst staan.

En misschien de rest wat je zoekt ook wel.

Er is een hele mooie handleiding betreffende het plaatsen van een zenderlijst in je Dreambox met Dreamboxedit, in onze handleidingen sectie te vinden. Voorzien van afbeeldingen.

Je kunt met DreamboxEdit ook je zenders ophalen en dan zelf een zenderlijst maken, dat is feitelijk best gemakkelijk.

Hallo BT. Klopt, de zenderlijst heb ik er in gekregen.

Nu werkt het echter nog steeds niet !

Laat ik even uitleggen vanwaar ik gestart ben:

Ik had een werkende SAB CISC met daarop via Diseqc 1.0

3 satellieten: Astra 19.2 - Hotbird - Sirius.

Deze werkten prima, werden aangestuurd door in het SAB menu

via Diseqc 1.0 elk een Committed schakelaar aan te wijzen:

1. Astra

2. Hotbird

3. Sirius

De installatie ging redelijk simpel op de SAB. Nu op een Dreambox 500-s ligt het m.i. veel gekompliceerder, er zijn veel meer settings mogelijk en welke kies je dan ?....

Ik heb een non-standaard setup gekozen voor 3 satellieten. Daarin dus mijn satellieten gekozen. Deze worden gevonden maar zodra ik hiervan de zenders wil zien gebeurd er niks. Tevens zie ik als ik bv op Sirius zoek naar zenders dat er Canaal Digitaal zenders gevonden worden *die het ook niet doen overigens) Het lijkt me niet kloppen...

Ik weet niet waar ik het probleem nog moet zoeken.

Help ?.....

Tevens zie ik als ik bv op Sirius zoek naar zenders dat er Canaal Digitaal zenders gevonden worden
Dat wil nog wel eens gebeuren als de Astra 1 op lnb 1 zit en de ontvanger op andere instellingen geen satelliet ziet.

Volgens mij kun je het best gewoon een normale setup kiezen bijv. de 4 diseqc en dan de 4de maar ergens op hangen, maakt niet uit.

Dan proberen met Astra 1 op diseqc A/A, hotbird op A/B en Sirius op B/A, misschien dat het dan wel werkt. Het ligt er ook een beetje aan welk merk/type diseqc switch je hebt en hoe de kabels er op zijn aangesloten.

Verder is het met de DM500 zo dat het verstandig is deze tussendoor eens te herstarten via het menu, niet alleen enigma herstarten maar gewoon herstarten.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan