DB probleempje

bert50

Addicted Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo beste vrienden.
ik loop tegen een klein probleempje aan, wat wel vervelend is bij gebruik van de DB.

Ik heb een Gemini image er op staat, al een tijdje trouwens.
Ik draan daarop een Newcs server en als EMU gebruik ik MGCamd de versie is 1.16.

Als ik een paardagen de DB gebruikt heb, gaat hij wat lanzamenr zappen, tot dat de EMU gereste word en dan moet ik ook de server weer starten, dat is vervelend want ik kan daar niet altijd bij.

Verder heb ik de /Var op een USB stick staan, maar heb geen swap file gemaakt op HD of USB.

Hoe kan ik dit probleempje oplossen.

Groetjes Bert

bert50 zei:
Ik draai daarop een Newcs server en als EMU gebruik ik MGCamd de versie is 1.16.

Hoi Bert, draai jij versie 1.16 van mgcamd? Waar heb je die vandaan?

Maar terugkomend op jou droomdoosje: wordt deze wel eens afgezet, zo nee laat dat kreng eens afkoelen, en kijk eens een avondje geen tieten, uhhh ik bedoel geen Discovery.

MGCamd de versie is 1.16
Volgens mij klopt dat van geen kant. De laatste die ik via de webinterface van de Dream kon downloaden was pre12a.

Daarna met die multivision is de 1.14 erbij gekomen. Maar ze springen in elk geval niet in 1x van een pre12a naar een 1.14 en zeker niet naar 1.16.

Toen bij mij de multivisions uitvielen, begon de 1.14 nogal wat freezes te vertonen op premiere world.
Daarop heb ik de pre12a er weer op gezet en het probleem was voorbij.

Ik kan me derhalve niet aan de indruk onttrekken dat die 1.14 en 1.16 een soort van tijdelijke mgcamd's zijn vanwege tps of premiere ofzoiets maar geen final versies. Please correct me if I'm wrong.

Maar dat was eigenlijk niet Bert zijn vraag. ;)

zijn doos doet raar net als de mijne.

Toch een mgcamd probleem?

Ik weet het ff niet...

Kan ook iets anders zijn uiteraard, maar aangezien hij over mgcamd 1.16 spreekt en ik die freeze ervaringen heb met de 1.14 zou mijn bericht derhalve toch wel eens kunnen gaan over het probleem wat Bert50 aankaart.

Een mgcamd probleempje dus.
Maar zoals gezegd, het kan natuurlijk ook iets anders zijn.

Sorrie jongens, mijn verkeerde opgave.

de Newcd = 1.16
Mgcam = 1.00

ik weet niet of dit de zaak verduidelijkt, ik heb wel dat vreemd probleem.

Maar nog een toelichting, als de Dream deze langzame zappen vertoond en ik hem via de dream knop settings even een reboot doet is het probleem weg, dus kan het niet liggen aan een tempratuur probleem. Vervelend is dan wel dat ik de server weer met de hand moet starten.

Bert

Het zou wellicht een temperatuurprobleem kunnen zijn, doch dan zou het eigenlijk niet na een reboot van de Dream weer verholpen zijn want daar koelt hij niet echt van af.

Het zou HD temperatuur kunnen zijn, maar eigenlijk geldt hier hetzelfde, meestal staat de HD uit en bij een reboot koelt ie niet echt af.

Ik zou langzaam beginnen te denken aan een te volle var (misschien teveel emu's) of een tekort aan geheugen c.q. het vollopen van het geheugen voor een of andere reden.

Waar ik persoonlijk mee zou beginnen is om eens een goede swap aan te maken op HD of USB.

Var staat op de USB, de swap heb ik daar niet op staan.

Okay, zal de swap op USB aanmaken kijken wat er dan gebeurd.

Bert

Hallo vrienden, ben er weer met het probleem.

Soms en dan zonder aanleiding Reboot de DB.
De swap file staat op de USB stick.

Ik denk dat ik hem nu toch eens opnieuw moet installeren, dus vraag ik aan de kenners wat ik er op moet zetten.

Vergeet niet er moet wel een server opdraaien, dit voor testen.

Nu zit er een Gemeni 2.80.

Okay zeg het maar, dan ga ik weer eens sleutelen.

Groetjes Bert

Je kunt Gemini 3.00 eens proberen of de allernieuwste, versie 3.20.
Let bij deze laatste op, er staat namelijk een waarschuwing bij:
The MaxVar Image (dm7000/500/56xx) is only running in flash (it has been only tested that way). Please do only use DreamUp and don´t forget the flash erase. Do not use other tools like FW or DCC. The image is otherwise identical to the "normal" images.
Oftewel.... gebruik geen DCC of FW om het image erop te zetten anders is het gelijkwaardig aan een normaal image en de flash erase niet vergeten.

Dit geldt niet voor een 702x zo te zien.

Je zou ook PLI Flubber The Sequel kunnen proberen.

Bedankt Richard

Zondag middag gaat er 3.00 op.

Groetjes Bert

Da's mooi, die draait hier ook en werkt lekker en stabiel. Enige nadeel wat ie heeft zie ik bij zowat alle firmware en dat is dat hij raar gaat doen als je langs kanalen zapt die geen signaal geven.
Alvast succes met het flashen.

@bert50: wat tips.

Bedenk dat sommigen nog wel eens denken dat ze hun dreambox leeg gemaakt te hebben na een flash dat is niet altijd zo !

Het beste kun je een flash uitvoeren, dan een nieuwe image er op en dan (!) uit het menu (geavanceerde instellingen) kiezen voor fabrieksinstellingen herstellen. Pas dan begin je echt met een schone/lege dreambox. Daarna natuurlijk je nieuwe image op je dreambox configureren.

Wij draaien op alle dreamboxen hier (7000S) de PLi-Flubber image en die draait zonder problemen, zapt snel en bovendien als er geen signaal gevonden wordt op een kanaal, hebben we geen problemen (db doet dus niet raar). Bovendien is er direct contact met de makers van de image, ook altijd handig.

Ofschoon niet vermeld, denken we dat je een db7000S hebt.

Het beste kun je inderdaad /var op usb zetten en een swapfile aanmaken (dit geldt niet voor de DB7025 en DB8000: met de huidige software (images) kun je het beste gebruik maken van een CF).

Heb je een HD in een DB7000S zitten (zal wel gelet op je 'handtekening' onder je berichten) dan die er uithalen en de HD buiten de dreambox houden en die met een IDE-kabel met je dreambox verbinden. Ziet er niet al te mooi uit, is echter wel veel en veel beter i.v.m. de temperatuur.

eendenteam;171162 zei:
@bert50: wat tips.
Ofschoon niet vermeld, denken we dat je een db7000S hebt.

Heb je een HD in een DB7000S zitten (zal wel gelet op je 'handtekening' onder je berichten) dan die er uithalen en de HD buiten de dreambox houden en die met een IDE-kabel met je dreambox verbinden. Ziet er niet al te mooi uit, is echter wel veel en veel beter i.v.m. de temperatuur.

Bedankt voor de tops @Eendenteam, ja ik heb db700s en ja had wel wat pobleempjes in het begin met de hd, maar toen stond daar ook de swap file op. Nu gaat de hd alleen maar aan als ik iets opneem, en dat gebeurd steeds minder.
Er zijn betere films op het Internet te vinden.

Ik zal mij ook verdiepen in het maken van Backups, daar zal ik dan wel de HD voor gebruiken.

Bedankt voor alle tips.

Groetjes Bert

Nog wat tips erbij dan.
Er is ook een mogelijkheid om de dreambox te flashen door het image te renamen naar root.cramfs en dan naar /var/tmp te kopiëren. Daarna via de afstandsbediening bij de expert instellingen een software update uit te voeren.

Dit gaat echter niet altijd even vlekkeloos. Er is namelijk gebleken dat dan soms diverse directory's als eigenaar 1000:100 krijgen i.p.v. root:root en dit kan tot problemen leiden.
Je kunt dat nadien wel weer goed zetten, maar dan moet je wel weer weten waar je mee bezig bent en hoe je dat doet.

Dan zijn er nog mensen die DreamupLan gebruiken. Deze tool kan je Dreambox beschadigen. Het beste is dan ook dat je de gewone Dreamup gebruikt, hiervoor is een netwerkkabel en nullmodemkabel nodig om het lekker snel te laten lopen.
Andere methodes zijn Flashwizzard (zorg dat je de goede versie hebt, 5.x is buggy) of DCC.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan