@BT. Maar je weet toch wat je op wilt halen waarom hem niet op auto zetten. Als je hem handmatig bevestigd weet je ook niet vooraf of de filke virusen ef trojans bevat.
Als je hem op auto-get zet, kan elke ezel je iets sturen en dan komt het binnen vaak zonder dat je het merkt.
Je kunt het wel aan en uitzetten, maar daarom geef ik ook aan dat het een eigen keuze is die je maken kunt.
Het verschil is dat als je auto-get niet aan zet dat je van elke poging tot verzending naar je toe kunt bepalen of je het hebben wilt of niet.
Er word ook op grotere servers vaak zomaar iets verzonden om achter je ip te komen, want dat word namelijk ook zichtbaar bij een geaccepteerde dcc, om daarna een dos-attack op je uit te voeren of andere scripts op je uit te kunnen proberen, dat zijn echt geen uitzonderingen.
Aanzetten is gewoon niet veilig. Ik ben nog niet 1 situatie tegen gekomen waarbij ik een file niet zo kunnen krijgen omdat de auto-get niet aan zou staan.
Hoe je dat dan doet. Dus 'Set your client to receive the transfer' op dat moment als je die melding krijgt.
Je moet natuurlijk wel een popup window krijgen als je auto-get niet aan hebt staan, dan kun je op "accept" of "decline" klikken.
Als je deze popup niet krijgt, ja dan word het ook moeilijk, dan zou je even moeten kijken of daarvoor ook instellingen zijn bij de dcc, weet ik zo niet uit mijn hoofd maar standaard krijg je die wel.
Als je de keuze maakt om auto-get aan en uit te zetten, oke, dat is ook een optie.
Het enige wat ik probeer aan te geven is dat je hem standaard nooit op aan moet hebben staan en dat het actief hebben ervan op de meeste servers risico's met zich meebrengt die de meeste mensen echt niet dragen willen.
Wie er meer verstand van heeft en het vlug effe aan wil zetten en na file ontvangst weer uit, ook prima, dan zit je ook redelijk safe. Alleen moet je het niet vergeten uit te zetten en opletten of je tijdens de ontvangst van de file die je wilt ontvangen niet ook plots andere zaken ontvangt waar je niet voor gevraagt hebt want dat is op dat moment ook weer mogelijk.