dcc pending?

T

tendoryu

een vraag als ik een file opvraagt via mirc lukt mij dat vrij goed en kan ik vanalles binne halen maar soms krijg ik een rare error

You have a DCC pending, Set your client to receive the transfer

wie weet wat dat inhoud want bij mij staat alles open en en ik weet niet wat de oorzaak ervan is

en dat is dus soms het geval meestal gaat het zonder probleem

tendoryu

DCC pending wil eigenlijk zeggen dat er een DCC te wachten staat. Dit kan gebeuren als er meerdere DCC's naar je verstuurt worden en je Mirc ziet ze niet echt allemaal c.q. er komen niet voor alle verstuurde dcc's ook popups zodat je download aan kan klikken.

In dat geval blijft wel de verbinding, dus zodoende krijg je de waarschuwing te zien.

Dit zelfde kan ook met het versturen van DCC's gebeuren.

Althans op die manier heb ik het vaker meegemaakt, misschien zijn er ook nog andere oorzaken voor.

Ja klopt wel ongeveer het enige wat je noet doen is de dcc op auto zetten.

Onder DCC Auto get file aanvinken en If file exist op resume zetten.

DCC Auto get file aanvinken en If file exist op resume zetten

dat heb ik maar de probleem blijft

allvast bedank

tendoryu

Maar is dat ook zo met de poorten ?

Want een normale mirc verwacht dat ie de poorten 1024 tot 5000 mag gebruiken voor dcc.

Als er een dcc komt, dan kiezen de beide mirc's een poort welke geschikt word geacht.

Om die reden moet je dus zorgen dat je bij mirc de juiste ports worden opgegeven, en wel die ports die je in je router of firewall hebt ingesteld.

Want anders word er misschien een keuze gemaakt die helemaal niet ter beschikking is.

Doe je niet aan condooms en heb je alleen een kale modem, dan hoef je verder niets aan te passen.

Ik hoop dat je slimmer bent, dan dus ff kijken of beide het met elkaar eens zijn.

Als je dan toch aant kijken bent, moet je ook ff zien of je niet een maximaal aantal verbindingen hebt ingesteld waar je misschien overheen gaat.

Onder DCC Auto get file aanvinken
NOOIT NOOIT NOOIT doen!!!

Vink dat NOOIT aan. Als je dat doet, dan kan elke janjudokus je een file sturen en deze word dan automatisch aangenomen, dit kunnen ook virussen en trojans zijn en dan heb je het nog niet eens in de gaten.

Vergis je niet, net op irc zitten de grote hackers en crackers en vooral enorm veel scriptkiddies.

Als je dan iets wilt aannemen, dan wil je ook weten van wie het komt, wat het is en er toestemming voor geven.

Ik ben niet boos of zo en wil niemand afkraken maar dit is wel de onverstandigste setting die je kunt doen binnen mirc, tenzij je natuurlijk een buitengewoon vertrouwen hebt in jezelf, een goede up2date residente virusscanner EN trojanscanner hebt en het je niet interesseert om je systeem opnieuw te installeren mocht het mis gaan.

@Mas3: correct, dat zijn ook nog punten om na te kijken.

ok bedank dat wist ik niet ik dacht dat het er veiliger op was settings zijn aangepast

gr tendoryu

Graag gedaan. Het is wel gemakkelijker maar ook onveiliger.

Nu zul je er op een server als de satellite fun of irccity server die met elkaar gekoppeld zijn, zelden of ooit iets van merken, maar als je ook grotere netwerken als efnet, newnet en dalnet bezoekt is veiliger beter.:)

@BT. Maar je weet toch wat je op wilt halen waarom hem niet op auto zetten. Als je hem handmatig bevestigd weet je ook niet vooraf of de filke virusen ef trojans bevat. Ik weet gewoon uit ervaring dat er in bepaalde kanalen je geen file kan halen als je je dcc niet op auto hebt staan. Of er moet een manier zijn dat waneer je de melding krijgt van:

You have a DCC pending, Set your client to receive the transfer

Hoe je dat dan doet. Dus 'Set your client to receive the transfer' op dat moment als je die melding krijgt.

Ik heb er lang na gezocht maar heb als enige oplossing kunnen vinden dat ik mijn dcc get op auto zette en daarna de file opvroeg. en natuurlijk moet je die niet zo laten staan vanwege de veiligheid maar ook dat valt mee mits je goede firewall, scanner e.d. hebt.

Ik blijf erbij dat een virus of een trojan niet eerder herkend kan worden dan op het moment dat de file binnenkomt. en niet als hij nog ergens op een server staat.

Maar misschien is er een oplossing want ik heb hem niet kunnen vinden.

@BT. Maar je weet toch wat je op wilt halen waarom hem niet op auto zetten. Als je hem handmatig bevestigd weet je ook niet vooraf of de filke virusen ef trojans bevat.
Als je hem op auto-get zet, kan elke ezel je iets sturen en dan komt het binnen vaak zonder dat je het merkt.

Je kunt het wel aan en uitzetten, maar daarom geef ik ook aan dat het een eigen keuze is die je maken kunt.

Het verschil is dat als je auto-get niet aan zet dat je van elke poging tot verzending naar je toe kunt bepalen of je het hebben wilt of niet.

Er word ook op grotere servers vaak zomaar iets verzonden om achter je ip te komen, want dat word namelijk ook zichtbaar bij een geaccepteerde dcc, om daarna een dos-attack op je uit te voeren of andere scripts op je uit te kunnen proberen, dat zijn echt geen uitzonderingen.

Aanzetten is gewoon niet veilig. Ik ben nog niet 1 situatie tegen gekomen waarbij ik een file niet zo kunnen krijgen omdat de auto-get niet aan zou staan.

Hoe je dat dan doet. Dus 'Set your client to receive the transfer' op dat moment als je die melding krijgt.
Je moet natuurlijk wel een popup window krijgen als je auto-get niet aan hebt staan, dan kun je op "accept" of "decline" klikken.

Als je deze popup niet krijgt, ja dan word het ook moeilijk, dan zou je even moeten kijken of daarvoor ook instellingen zijn bij de dcc, weet ik zo niet uit mijn hoofd maar standaard krijg je die wel.

Als je de keuze maakt om auto-get aan en uit te zetten, oke, dat is ook een optie.

Het enige wat ik probeer aan te geven is dat je hem standaard nooit op aan moet hebben staan en dat het actief hebben ervan op de meeste servers risico's met zich meebrengt die de meeste mensen echt niet dragen willen.

Wie er meer verstand van heeft en het vlug effe aan wil zetten en na file ontvangst weer uit, ook prima, dan zit je ook redelijk safe. Alleen moet je het niet vergeten uit te zetten en opletten of je tijdens de ontvangst van de file die je wilt ontvangen niet ook plots andere zaken ontvangt waar je niet voor gevraagt hebt want dat is op dat moment ook weer mogelijk.

@BT ja bovenstaande met je eens maar je geeft het probleem al aan dat er een popup window moet komen en dat gebeurd op veel van die kanalen niet vandaar ook mijn vraag. Maar zal ook hier nog eens kijken waneer ik hem niet op auto get heb wat er exact gebeurd. kom nog op terug.

ik heb een welbepaalde file regelmatig geprobeert met allerlei instellingen en wil toch nog steeds niet lukken ik denk dat ik het eens ga proberen met de firewall van windows xp eens uitte schakelen

tendoryu

@tendoryu: Jouw probleem zal inderdaad wel de firewall of de instelling daarvan zijn.

@Nvbgm: het al dan niet opduiken van het popup venster heeft niets met de room te maken maar met een al dan niet juiste werking van je Mirc script.

Check in elk geval even in de opties bij "dcc" of bij "on chat request" ook wel "show chat dialog" is aangevinkt, dat is namelijk het popup venstertje.

Het kan ook zijn (als minimized staat aangevinkt) dat je het alleen maar ziet op je scherm, dan komt er een klein venstertje bij net als gebeurd als je in een room zit die je op dat moment geminimaliseerd hebt staan.

Ok ik heb alles maar even verwijderd en opnieuw geinstalleerd en werkt nu goed ook zonder 'auto get' werkt de popup prima.

Ik denk inderdaad dat er hier ook iets mis was.

gelukt het lag aan de windows instellingen fire wall uitgeschakelt

en file komt vanzelf binne

gr tendoryu

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan