De frogers in een nep bijstand

S

stephopper

Rtl 4 lanceerd weer een flut en vernederende programma. met daarin de rol van de frogers. die z.g.n in de bijstand komen te zitten.(alleen tijdens opname,s) wat de rest leven ze in weelde.

Ik snap niet dat ze zich daar voor laten lenen. ja puur om geld!! en met geld.voor mensen die van de bijstand moeten rondkomen is er geen andere weg. ze kunnen nl. geen toneel spelen.

En om van een gebrek van de medemens gebruik van te maken noem ik respectloos en vernederent. als de frogers mensen waren gingen ze het geld verdelen onder de allerarmste bijstant gerechtigen waarvan de kinderen in de samenleving de dupe zijn.en verstoten worden.

En ook een deel van die enorme opbrengsten uit een ahoy concert schenken aan die soort mensen. nu weet ik dat ze niets extra,s mogen anders worden ze weer gekort op hun inkomsten. dus die catogorie kan je niet met geld helpen. maar door goederen te schenken wat ze broodnodig hebben kun je menig gezin een steuntje geven vooral die dure tijden die er aan zitten te komen.

Maar om van de situatie gebruik van te maken en er zelf een leuke duut aan over te houden vind ik laaghartig. en zal de frogers meer schaden dat baten.

De bedenkers van zo,n programma hebben een grote kronkel. en een bewijs dat ze anders niets meer kunnen bedenken.

Maar goed de ene zijn nood is vaak de andere zijn extra brood.maar moesten zich schamen dat ze zich daar voor laten praaien.

Of zou het zingen (kraaien) niet zo goed meer gaan en het een noodsprong is om aan haar lasten te kunnen voldoen??

grtz/

Heb je wel gekeken of wat je hier vermeld ook wel klopt ?

Honderdduizenden Nederlanders zijn afhankelijk van een bijstandsuitkering of het minimumloon. Om te laten zien hoe het is als je buiten de grenzen van de welvaart valt, gaan de succesvolle Rene en Natasja Froger met hun gezin een maand lang op bijstandsniveau leven.

De Frogers ervaren hoe het is als je elke cent moet omdraaien. Met deze achtdelige docusoap wil de familie aandacht vragen voor deze sluimerende problematiek en de Voedselbank in het bijzonder.

Rene Froger: "Het is eigenlijk triest dat er in zo'n welvaartsland als Nederland mensen van de Voedselbank moeten leven. Helaas is 't zo. Voor de mensen in zulke omstandigheden kun je alleen maar respect opbrengen. Behalve dat dit voor ons gezin een leerzame ervaring is, kunnen we hiermee ook aandacht vragen voor de Voedselbank.

De Frogers leveren al hun luxe in en moeten deze maand rondkomen van het minimum inkomen: slechts 1.201 euro. Tel daar nog kindertoeslag bij op en trek er de huur, gas, elektra en alle andere vaste lasten vanaf, dan blijft er 607 euro over om met z?n vieren van te leven.

Geld of geen geld, het leven gaat door: Rene en Natasja moeten gewoon naar hun werk. Dat betekent dat Rene deze maand met een oude Opel station zijn optredens zonder pech onderweg moet zien te bereiken.

Dat zulke mensen zich daar voor lenen in een nep bijstand voor een maand met miljoenen op de bank en tig buiten huizen in het buitenland om over de rug van gedupeerden een graantje meepikken is van de zotte. en veranderd niets aan de situaties.en kunnen wel doen alsof maar in hun achterzak blijft de goedgevulde beurs bestaan.

En mensen met enorm veel weelde zal het niet deren hoe het leven is op minima want het kapitaal is meenst de schuldige in onze samenleving.mijarden over de toonbank en verloren belastings geld bij buitenlandse banken waar de semie overheid mee speculeerd en nergens geen geld voor is.en eigen mensen moeten rondkomen van een voedselbank. wanneer zou de nederlander de ogen open krijgen. ik denk nooit en never want ieder wil tot de weelde behoren en er nooit komt.

Laat de mensen eens aan het woord die hier jaren van leven i.p.v. iemand die dit nooit kan ervaren met zo'n vermogen op de bank. Menig uitkeringsgerechtigde komt niet eens in een kantine op een opnameset met al die lekkere gratis broodjes en drankjes.

Grt. Parabolica.

stephopper;194932 zei:
De Frogers leveren al hun luxe in en moeten deze maand rondkomen van het minimum inkomen: slechts 1.201 euro. Tel daar nog kindertoeslag bij op en trek er de huur, gas, elektra en alle andere vaste lasten vanaf, dan blijft er 607 euro over om met z?n vieren van te leven.

Niet om de bijstandsgerechtigde ermee onderuit te halen, het tegendeel. Maar het inkomen klopt niet. Tel alle voorzieningen op en je komt op een ander inkomen.

Gezinssituatie 2 volwassenen 2 kinderen >6 jaar <11 jaar

Bijstand 1201.00 p/m
langdurigheids toeslag 486 p/j = 40.50 p/m
scholierenvergoeding 800 p/j= 66.66 p/m
Kindertoeslag 82.00 p/m
Kinderbijslag 156.82 p/m
Huursubsidie 220.00 p/m huur = 350,00
Zorgtoeslag 122.00 p/m

Totaal 1888.98

Eventueel recht op een (kleine) belasting teruggaaf.

Dus de berichtgeving over het inkomen klopt totaal niet.
Maar dat neemt niet weg dat de vaste lasten enorm zijn.

Kijk en mensen met een laag inkomen maar geen uitkering hebben dus die langdurigheidstoeslag niet en ook niet die scholierenvergoeding van 800 euri per jaar. Scheelt je toch al weer gauw 100 euro netto per maand.
En dat is een boel geld. Huursubsidie ook al niet zoveel en zorgtoeslag ook minder.
Gratis vuilniszakken krijgen die mensen ook niet.

Omgerekend houdt iemand met een uitkering of een salaris van pak hem beet 1300 euro of net iets meer, feiteiljk netto minder over dan iemand met een sociale dienst uitkering.

Dat er veel voedselbanken zijn is ernstig, maar de mensen die daar gebruik van maken zijn bij mijn weten toch hoofdzakelijk mensen die in de schulden zitten.
Want je kunt goed rond komen van een bedrag van 1888 euro in de maand, vermits de berekening inderdaad klopt.

Doch we raken off-topic. Ze doen het zogenaamd om meer aandacht te geven aan de voedselbanken, maar dat kan ook wel op een andere wijze.
Ze krijgen er leuk voor betaald en op twee weken of 1 maand tijd, heb je nog niet eens een indruk van hoe het leven is met een uitkering.

Kortom, onzin dus, kijkerstrekkerij.
En om van een gebrek van de medemens gebruik van te maken noem ik respectloos en vernederend
Juist! Respectloos. Dat programma toendertijd van die achterbuurten moest van de buis af want dat kon toch niet al dat zootje op TV.
Zend dit dan ook niet uit want dit is gewoon puur respectloos geld verdienen over de rug van de mensen met een uitkering. Daarnaast is het nog eens onterecht want zoals gezegd zitten mensen met een zeer laag loon vaak nog slechter ervoor.

Over berekeningen van toeslagen en inkomen ben ik niet op de hoogte. wat ze aangaven aan inkomen had ik over genomen van de site die het programma gaat presenteren.

Maar goed een alleen verdiende die een gezin moet onderhouden komt haast al niet meer rond. met de gestegen lasten. die 1888,-euro die genoemd werd is mee te leven. maar denk dat vele in dagdienst daar onder zitten. en ieder weet wel welke nota,s elke maand weer betaald moet worden.

Vergelijken met andere gezinnen is altijd al veel verschillend geweest. meestal werd er gezegd waar doen ze het van.dat is gewoon een kwestie waar op men bezuinigd. de ene op voedsel de andere op vakantie,s bijvoorbeeld.

Maar om zo via de media er een soop serie van te maken en er ook nog geld aan verdienen is laaghartig. als het kerels waren pakten ze de bron aan die het veroorzaakt. maar goed het kapitalisme bijt elkaar niet.

Amusement noemen ze het met andermans leed. Bah!!

Maar er zal een tijd komen dat ze ook bij de grote groep behoren.

Grtz/

Ik vind het ook de grootste onzin om dit soort programma's te gaan maken met mensen die normaal in welvaart leven zoals de Frogertjes en dan ook nog maar voor 1 maand met een uitkerings niveau. Ze weten van te voren al dat ze zich geen zorgen hoeven te maken en een maand is zo voorbij en merken niet eens van de jaren lange problemen waarmee je met een uitkering voor komt te staan.

Ik praat uit eigen ervaring, ik leef nu alweer sind 1989 van de bijstand, niet omdat ik dit graag wil maar omdat ik om medische redenen niet meer kan en daar waar ik kan ik meestal de deur werd gewezen door werkgevers. Die willen namelijk niet voor de kosten op draaien en vinden me al te oud. Mijn inkomen is €1.273,37 per mnd en daarbij komt nog de zorg en huur toeslag en kinder korting en kan ik af en toe wat declareren bij de participatiefonds.
1 keer per jaar krijg ik Categoriale bijstand voor chronisch zieken €260,- en de langdurigheid toeslag is bij mij tot op heden nog steeds afgewezen met reden een keer dat ik een korting op mijn uitkering heb gehad van €40,- en toen moest ik 5 jaar wachten voor ik weer in aanmerking kwam en nu nog steeds niet, omdat mijn vrouw als oproepkracht werkt en dus eigen geld verdient, wat overigens weer 100% van de uitkering wordt ingehoud, zodat we dus gewoon op bijstands niveau blijven.

Dan heb ik de afgelopen jaren ook schulden gemaakt, waarvoor ik de afgelopen 3 jaar onder budgetbeheer heb geleeft, en gelukkig nu een eind aan komt.
Maar ondanks dat heb ik nog geen gebruik hoeven te maken van de voedselbank. Daar had ik zowieso geen recht op omdat mijn netto inkomen (leefgeld wat er over blijft na de lasten) net boven de €200,- is.
Ik heb een gezin met twee dochters, waarvan de odste net een jaartje uit huis is en heb dus al jaren gekrabbeld en alles uit de kast moeten halen om met elk dubbeltje rond te kunnen komen en gelukkig was er bij mij elke dag nog wat te eten op tafel en dat met af en toe straf kortingen en schulden.
Maar er zijn er vele soortgenoten (noem ik ze maar) die er veel slechter voor staan en niet weten wat en waar ze moeten zijn voor hulp of rechten,. Gelukkig geven de uitkerings instanties tegenwoordig steeds meer uitleg over de mogelijkheden die ze hebben, maar dat is in het verleden ook wel anders geweest. Toen moest je het zelf maar uitzoeken, want niet opletten was voor hun minder uitgave natuurlijlk.

Maar om niet te lang hierover door te gaan.
Laat die Frogertjes dat eerst een een jaartje of 3 a 4 volhouden dan weten ze teminsten waar ze het over hebben en niet maar 1 maandje en dan weer in je luxe woning met gouden kraantjes op je badkuip. Fijn voor ze dat ze er even van hebben mogen proeven!
Totale crap dus! En die gasten doen niks voor niets dus krijgen zeker betaald over de rug van de minsten in ons land en RTL doet het alleenmaar voor de kijkcijfers..

Ik wens de Frogertjes veel geluk in hun verdere rijke leven (wat ik iedereen gun hoor) en ik ga wel verder zoals ik het heb en dat wat ik heb is een goed rustig en liefdevol leven met mijn gezin en heb gelukkig niet heel de dag de roddelbladen achter mij en m'n gezin aan..

Dat bedoel ik maar Henk, als ze niet meer van je kan vreten en plukken ben je uitgeransjeert en krijg je straf. mensen die ze van buiten af binnen krijgen maken kostenloos gebruik van onze instanties die nog nooit een poot hebben stijfgemaakt hier in de maatschappij. niet dat ik die mensen dat wil onthouden maar alleen de verhouding.

Heb zelf nog niet met de bijstand in aanmerking geweest. maar ken er velen die altijd klaar staan. en het meenste waar ik ze mee kan helpen is een volle maag. vooral die kinderen dat doet me zeer. en zal ze nooit ontlopen zover gebeurt in de samenleving. ze kunnen ter allertijd aanschuiven tijdens het maaltijd als het bij hun ff niet lukt. maar meenstal zeggen ze ook nog nee dankje. maar moeders de vrouw geeft het dan mee om thuis te eten.

Mensen zijn snel het verleden vergeten toen de zuidelingen hier heen kwamen en leefden op bloembollen en dat de kinderen op pad werden gestuurt bij huizen langs om een plak brood.

De regering riep in betere tijden dat mag nooit weer gebeuren. maar ze werken er hard aan om die situatie weer te krijgen maar dan iets gemoderniseerd en onder dekmantel. en als ik de laatste berichten hoorde uit de v.s waarvan vele huurachterstand hebben nu meteen uit hun huis gezet worden. baad me dit grote zorgen. want huizen die betaalbaar zijn met steeds meer minder subsidie nemen sterk af.de hele maatschappij is gebaseerd op tweeverdienders waar elk niet de mogelijkheid voor heeft.en de boel gaat aanbranden.

Ik woon zelf ook in een buurt waar huizen staan van Dalles modellen zelf woon ik in een huis van 1923 die ik in de goeie tijd verbouwt heb en met lage lasten zit. maar de rest van de buurt leeft met een haring aan de lamp hangend om er een likje er aan mogen te doen en overdag gaan meenstal de sirenes af als de postbode er post brengt omdat ze nooit thuis zijn i.v.m werken.om de hypotheek van 700.000 euro op te brengen.

Maar dat heeft zijn waarde gehad de huizen prijzen zullen sterk dalen en zitten met lasten waar ze voor betalen het niet meer waard is. dus waar dat naar toe gaat is zeer onzeker.zoals zovele.

Grtz/

Ik heb 3 jaar in mijn gemeente als sociaal dienstverlener gewerkt middels een zelfgekozen 'traject'. Ik ben bij het aanvragen van al die voorliggende voorzieningen en uitkeringen betrokken geweest en dus het nodige meegemaakt. Wat Big-Henk omschrijft is zo herkenbaar en dat soort zaken zag ik maar al te veel. Natuurlijk, de goed lopende zaken komen niet aan je bureau voorbij maar juist die schrijnende gevallen van mensen die juist iets positiefs willen doen komen om in de malle molen van de bureaucratie, en dat kan per gemeente ook nog eens sterk verschillen. Het blijkt dat juist de zwakkere harder aangepakt worden en daardoor verder in de schulden geraken door o.a. boete op boete toe te passen.

Ik zit nu zelf met een procedure bij de rechter i.v.m. een klucht binnen dit 'traject' en op de werkvloer en zit voorlopig in de bijstand tegen mijn wil. Zelfs de ombudsman gaf het advies om naar de rechter gaan maar hij wilde/durfde dit niet op papier te zetten.
Het begon al met een korting van 100% op je inkomen maar daar zagen ze snel vanaf. Maar 200.- moet je inleveren maar deze krijg ik terug als ik de procdure win.
Dan is het een beetje in je voordeel dat je de wetgeving een beetje kent.
Toch is er een verschil of je het voor een ander doet of voor jezelf, persoonlijke emoties spelen hierbij een grote rol.

Als je als omroep een beeld wil schetsen van de werkelijke situatie dan moet je dat doen vanaf het eerste moment hoe en waarom iemand in de bijstand komt. Dat kan onder andere i.v.m. een echtscheiding zijn, onvrijwillig werkloos of door ziekte.
Bijstand blijft terecht een voorziening om daar zo kort mogelijk gebruik van te maken maar dat lukt niet altijd. Daar zijn heel veel reden voor aan te geven.
Daarom is die uitzending met Froger vanuit mijn standpunt niks anders dan een waardeloze kijkcijfer klucht. Ik hoef hier niet naar te kijken want geen geval is gelijk aan het andere.

Ik wou dat ik een documentaire mocht maken over dit onderwerp.

Grt. Parabolica.

maar denk dat vele in dagdienst daar onder zitten.
Dat is ook precies wat ik bedoel. De mensen met een laag inkomen vallen tussen wal en schip, ze hebben net wat meer netto (dus ook bruto) dan de Soza.
Daarmee valt een enorme groep dan net buiten de regeling voor bijzonder bijstand. Waarmee dus gratis internet en bijv. de helft van een telefoonabonnement en bijv. sportvereniging etc. vervalt.
Valt net buiten de huursubsidiegrens of krijgt slechts weinig. Geen recht op extra uitkering voor langdurige werkloosheid. Uiteindelijk houdt die groep mensen netto minder over dan iemand die van de sociale dienst krijgt.

Daarmee wil ik niets verkeerds zeggen over mensen met een bijstandsuitkering, maar het maakt wel duidelijk dat er van regeringswege gewoon dingen niet correct werkt. Want zo wordt je feitelijk gestraft omdat je gaat werken.
En dan vindt de regering het vreemd dat ze mensen moeilijk aan het werk krijgen? LoL.

Black Tiger;194971 zei:
Uiteindelijk houdt die groep mensen netto minder over dan iemand die van de sociale dienst krijgt.

Daarmee wil ik niets verkeerds zeggen over mensen met een bijstandsuitkering, maar het maakt wel duidelijk dat er van regeringswege gewoon dingen niet correct werkt. Want zo wordt je feitelijk gestraft omdat je gaat werken.
En dan vindt de regering het vreemd dat ze mensen moeilijk aan het werk krijgen? LoL.

Klopt die verhouding is ook scheef maar ze trekken grenzen zoals zovelen een voorbeeld ik werkte in ploegen kreeg 135 euro reisgeld afstand 300km per week. mijn collega in andere ploeg woonde 1 km verder op viel in een andere gemeente en kreeg 185 euro voor om 10 km meer te rijden per week. Alles mogelijke geprobeert om samen in ploeg enzz. maar mocht niet baten. ik bedoel maar.

En zo is het leven ook net boven bijstand nivo. je kan overal naar fluiten. en je moet wel gemotieveert blijven anders ben je niet geschikt meer. dus krijg je automatisch situaties waar mensen kiezen tussen dergelijke en zekeren hun inkomen waar ze het meenste baad bij hebben.om rond te komen.

Tegenwoordig leven met een salaris net boven bijstand nivo en als alleen verdiende is een ramp. en daar ontstaat ook de meenste schade en geraken in de afgrond omdat ze nergens compensatie van krijgen. er wordt keihard gezegt zoek een baan waar je meer kan verdienen. dat is gemakkelijk gezegd terwijl zo,n werknemer al 30 jaar bij een bedrijf werkt en de kosten in deze tijd boven het hoofd uit groeien. dus die keuzes tussen bijstand met compensatie en beperkingen is snel berekent en niemand wil een dief zijn van zijn eigen knip.

Maar de regering zal met deze regeling wel goedkoper uitzijn. want net boven bijstand compenseren is weer extra uitgave dus hebben ze hun liever in de bijstand. die ze grotendeels bij de gemeente neerleggen en de gemeentes korten of beboeten omdat ze % teveel aan bijstand trekkers hebben en zich niet inspannen voor werkgelegenheid.

Het is toch van de zotte!!

Grtz/

stephopper;194978 zei:
Maar de regering zal met deze regeling wel goedkoper uitzijn. want net boven bijstand compenseren is weer extra uitgave dus hebben ze hun liever in de bijstand. die ze grotendeels bij de gemeente neerleggen en de gemeentes korten of beboeten omdat ze % teveel aan bijstand trekkers hebben en zich niet inspannen voor werkgelegenheid.

Het is toch van de zotte!!
Grtz/

Maar dit is de opdracht naar de uitvoerende bestuurders en zo gaat het dus ook echt.
Korten is in en bespaart op de bijstand. De druk op die medewerkers van de sociale dienst is dan ook enorm. En het zijn ook geen gemakelijke zaken waar zij over moet beslissen.
Ze zijn daarnaast ook nog dokter en nog van alles te gelijk om iemand te beoordelen.

Als ik morgen een parttime baan vindt en ik vermeld dat netjes dan stoppen ze eerst mijn uitkering. Moet je dus van 400.- Euro leven de eerste 2 maanden. Dit doen ze uit gemakzucht om te voorkomen dat ze teveel moeten gaan rekenen op je inkomen. Alleen de goede ambtenaren beoordelen anders maar de meeste hebben al een andere baan gevonden.

Het was gewoon goedkoper en makkelijker om de mensen vroeger in de bijstand te laten sudderen dan ze om te scholen. En daar is wel wat gewenning bij ontstaan. Nu veranderen de tijden (en terecht) maar de ellende neemt inderdaad toe als je tussen de wal en het schip geraakt.
Amsterdam is na jaren (na eerst de armoede gelden bewust niet te besteden) een campagne gestart om de mensen voor te gaan lichten over de extra voorzieningen om het inkomen aan te vullen. Dit gaat tot zo'n 10% boven de armoedengrens. Maar in deze stad is dat gewoon onvoldoende omdat de prijzen hier enorm hoog zijn. Daarbij als de prijzen stijgen met 3% en je inkomen stijgt maar 1.5% dan onstaat er een gat in je besteding.

Ik ben hierover een thread gaan starten op het AT5 forum in Amsterdam. Dit ging over de tweedeling en de armoedeval juist voor de werkende op een minimum inkomen. Niet bepaalt dat je daar begrip vindt maar des te meer een uitdaging. Ik ken welliswaar de wetgeving (nog een beetje) en weet de weg dan ook nog. Maar wat ik binnen mijn vriendenkring allemaal zie gebeuren ik kan wel voor mijn eigen gaan beginnen. Continue alles corrigeren bij het aanvragen van die voorzieningen als je inkomen steeds wijzigt.
Daarbij komt ook nog een beetje de fraude om de hoek kijken. Helaas moet je alles in dit land blijven controleren.

Op het CWI vragen ze elke keer of ik niet bij de handhaving wil gaan werken :)

Zo kreeg ik ooit eens huisbezoek en 1 van die ambtenaren kijkt wat rond en vraagt 'woon je alleen'. Ik zeg ja, en hij vraagt 'mag ik even rondkijken' en loopt de slaapkamer in en daarna richting de douche. Roep ik opeens al grap 'schat kom je uit bad want er wil iemand effe kijken'. Nou die man stond helemaal stijf. Later stond ik af en toe met hem te roken en opzich was het gewoon een goede vent.

Maar blijkbaar wil daar niemand meer werken als zij mij al vragen :)

Grt. Parabolica.

De Frogers: geen cent, wel 1,6 miljoen kijkers !!!

Ik ben weer on-topic hiermee. :)

Hij heeft wel lopen bij snabbelen met die reclame tussendoor en ze moeten dan ook die 1000.- Euro weer gewoon van hem terugvorderen. Alles in dat huis dus weer weghalen of te wel terug naar de werkelijkheid, strafkorting heet zo iets.

Grt. Parabolica

Heb er niet naar gekeken hoor dus niet bij de 1,6 miljoen het boeit me niet die poppekast.ik kijk liever Man Bijt Hond daar zie je genoeg vaak genoeg wat ook nog realiteit is.

Ik las een artikel van de frogers dat ze zeiden geld maakt niet gelukkig dat is tegenwoordig ook niet zo meer. maar heel veel geld zo als hun bezitten maakt het wel makkelijker om gezonder te leven.en een zorg minder hebben.

Frogers moesten rondkomen van 600 euro waar alles af is??als dat zo is hebben ze nog veel te besteden. dat houden de meenste laagverdienders niet over.maar ze hebben het goed voorelkaar. leven nu z.g.n van de bijstand maar hun eigen salaris gaat gewoon door en medam gaat er ook nog bij aan het werk?geen korting dan op loon . tevens mag je in de bijstand toch niets bijverdienen. ze worden toch betaald door rtl4. volgens mij levert het hun in de bijstand nep te leven een aardige duit op. want zulken doen niets gratis. zelfs niet hun eigen salaris afstaan in die maand aan de voedselbank. want ze leven een mand gratis met geld toe.

Voorniets is de geneesmiddel antiedepresievia niet de meenst gebruikte medicijn. omdat steeds meer mensen in wanhoop komen te leven. zelf het zelfdoden en komplete gezin naar de kelder te helpen komt steeds vaker voor. geld is niet alles maar je moet het meenst hebben om aan je verplichtingen te voldoen die niet of haast niet meer op te brengen zijn.een gezonde welvaart noemen ze dat .

We zijn gewoon mieren die de koningin en staatsleden moeten voorzien van hun verkwanselende uitgaves. zoals nu ook weer om miljarden te pompen in het opsporen van bermbommen in verwegistan. wat een doeloze put is. net als irak waar wij en de v.s te gronde aan gaan.maar begrijp het wel. de oorlog industrie moet op volle toeren blijven draaien ten koste van de samenleving. waar de kloof steeds groter gaat worden. en landen (z.g.n schurkenstaten) waar ook nog geinvesteerd wordt altijd een gevaar zijn blijven. want ons westerlijkse cultuur krijgen ze never in die landen. zo worden eerder grootmachten want geld zit daar genoeg en de knowhow uit het westen kopen ze gewoon en zullen altijd machtvertoon geven en hebben. en op een geschikt moment gebruiken.

Grtz.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan