De HDD van Dreambox opzetten voor NAS

N

Noreaga

Best forum members,

Sinds kort ben ik een bezitter van een DM800HD. Op de forums heb ik gelezen hoe ik een HDD moet installeren en mounten. Gelukkig werkt alles en kan ik nu mijn HDD gebruiken voor opnemen en pauzeren voor een live programma.

Ik vroeg mij dus ook af of de HDD ingesteld kon worden als een NAS en zoja hoe moet ik dit dan doen. Oftewel dat de HDD beschikbaar gaat worden voor mn hele netwerk thuis. Ik kan dus de HDD benaderen vanaf mijn PC zonder dat DCC of een andere FTP programma gebruikt moet worden.

Ik heb de forum lopen zoeken naar een antwoord voor mijn vraag alleen kwam ik dit niet tegen. Wanneer iemand toch de juiste thread weet kan hij/zij mij dit dan sturen?

Alvast bedankt

nfs server plugin installeren en configureren.
ga naar menu-applicaties dan groene knop (voor download) en zoek naar nfs server.
daarna is het een kwestie van configureren en box opnieuw starten

Bedankt voor jouw snelle bericht!

Zometeen (na mn werk) ga ik gelijk uit proberen.

Zonet heb ik geprobeerd via applicatie de software lijst te updaten.
De 1e keer kreeg ik wel een lijst met software maar daar stond een nfs server plugin niet in
de 2e keer dat ik de lijst met software wilde opvragen blijft het hangen bij het opvragen van de software lijst

Noreaga;208632 zei:
daar stond een nfs server plugin niet in
Dan heb je een verkeerde image. Welke heb je er in zitten? Probeer OoZooN zijn images eens, daar zit die zeker in (menu-applicaties-groene knop (downloaden) extensions - nsfserver

Noreaga;208632 zei:
hangen bij het opvragen van de software lijst
Dat ligt ook aan je image. Een goede image loopt niet vast bij normaal gebruik.

is het ook mogelijk om de plugin handmatig te installeren? en zoja hoe?
Ik wil niet mijn image overschrijven.

dan moet je de plugin zoeken bij de makers van je image
je kunt niet zonder meer een plugin van iemand anders, van een andere image, installeren dat is vragen om moeilijkheden. Het gaat wel eens goed maar het gaat ook wel eens mis.Wevinden het wel een beetje dom van degene die, de image die jij gebruikt, heeft ontwikkeld om geen nfs server toe te voegen. Misschien is die standaard al geladen.

Overigens.... je hebt toch een enigma2 box (dm800) dan kun je toch een backup van die image maken (.nfi), daarna enigma2 settings (=configuratie) via menu backuppen en dan flash je toch even een andere image en installeer je die dat is nog geen 5 ? 10 minuten werk.

Bevalt die niet dat zet je de backup image weer terug is ook 5 ? 10 minuten werk.
Het flashen, terugzetten en configureren duurt niet meer zo lang als vroeger het is echt niet meer dan 5 ? 10 minuten werk en je hoeft zelfs nauwelijks iets te doen. Meeste gaat automatisch zelfs de config terugzetten/maken want de box ziet dat je al een keer een image hebt geinstalleerd.

Ik heb inderdaad een enigma2 box, alleen ben ik geen expert hierin. Ik heb voor het eerst een dreambox.

Wel jammer dat de plugin niet handmatig geinstalleerd kan worden.

Eerlijk gezegt wil ik niet aan mijn image zitten bang dat er straks iets fout gaat.

Kan echt wel handmatig alleen moet je die voor PLi zien te krijgen (als die er niet standaard in zit). Wij kunnen daar niets aan doen, je hebt zelf voor PLi gekozen.

dag eendenteam

Ik heb het eindelijk aan de praat gekregen!!!

het blijkt dat onder mijn blue-panel onder services de NFSserver aan hoef te te zetten en daarna werd mn hdd over mn hele netwerkt opgemerkt

daarna heb ik met DCC ingelogt met Telnet en de volgende tekst ingetikt

"ipkg install samba"

ik kon daarna de hdd toevoegen op mn computer.

mooi dat je tevreden bent

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan