de perikelen met @(sl)home...

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
802
Punten
113
Leeftijd
60
Ik geef niet snel iets op maar ik wordt het nu wel beu, maar ik wil eerst hier toch eventjes iets vragen, want ik weet dat ik niet alleen ben met dit probleem!

Welk probleem? Het volgende: De laatste tijd komt het steeds vaker voor dat ik internet niet op kan terwijl de modem gewoon online staat.

Eerst ga ik dan zelf bij mezelf op onderzoek uit, ik trek er de stekker eens uit, gooi mijn firewall er eens af, zet mijn antivirus uit, en verwijder mijn netwerkkaart en start dan de boel opnieuw op, en dan ga ik bellen, en verhip ineens tijdens het gesprek met de helpdesk(???) het werkt weer. Terwijl er niks gedaan is. Maar krijg daarbij wel als antwoord dat er uit Zundert tegenwoordig wel vaak gebeld wordt.

Nu ga ik vaak bij zulke soort problemen vaak ook eens rondvragen bij mijn in de buurt, en wat blijkt anderen hebben precies hetzelfde probleem!!! Zelfs vanavond nog op mijn werk, komt er 1 naar mij toe met de vraag of dat ik het net nog op kan, ik zei ja, en hij zei nee, ik zeg sinds wanneer... zondag!!! ik vraag, heb je gebeld? Nee want de modem staat online, dus het zal wel aan mij liggen, waarop ik zei, bel nou maar want dit ligt niet aan jou, want daar heeft heel Zundert last van!!!
Zaterdag naar de pc-beurs geweest in de Ahoy en hier en daar ook eens gevraagd....(antwoord niet nodig)

Vreemd vindt ik het niet meer want ik heb ook nog verder gezocht en het blijkt dat er hier in onze regio een probleem zit wat ze kennen bij @home! ( via een kabelbedrijf die 1 en ander aansluit!)

Er zit ruis in de kabel, maar dat krijgen ze niet gevonden waar,. dit probleem is vaak op te lossen door eventjes in de hoofdkast de kabel los te halen, en er weer terug in te doen, en dan werkt het weer een tijdje, maar opgelost is het niet.

Ook weten ze bij @Home hoe het nog beter op te lossen, en dat is de modems om te wisselen, van Motorola naar de com21 modem (de oude), maar dan verlies je snelheid.

Nu zullen er wel bij zijn die denken, Freggel1 hangt hier een verhaal op van dat hij het allemaal al weet hoe het moet, dus waarom legt hij dit hier uit???

Nu simpelweg gezegd, ik weet dat er hier ook leden zijn buiten mijn regio (Roosendaal, noord-brabant) die ook problemen hebben met, tja.... Home (multigek10.0 bijvoorbeeld, Limburg)

Wat ik dus weten wil, welke problemen hebben jullie , en het liefst er ook nog bij in welke regio.

Want het is altijd makkelijk ik ga naar een ander want ze lossen het maar niet op daar.

Ik ben nu op mijn werk en omgeving bij vrienden en kennissen zoveel mogelijk namen en adressen aan het verzamelen om er eens voor te zorgen dat dit probleem eens bij @Home eens op tafel gelegd gaat worden, wellicht dat er dan wel eens wat aan gedaan gaat worden.

Dus medegebruikers van @Home, laat mij jou problemen eventjes weten, stuur desnoods eventjes een pm met je adresgegevens of de plaats waar je woont, zodat er bij @Home eens een gegronde klacht op tafel gegooid kan worden, en dat dit dan eindelijk eens deugdelijk opgelost gaat worden.

Want hoe makkelijk het ook zijn moge, ik heb gewoon geen zin om mijn abbo daar op te zeggen, zonder dat de problemen voor een ander opgelost zijn...

In het Oosten valt het erg mee de verbinding is bijna altijd gegarandeerd en ik moet zeggen downloaden gaat perfect.

Ik heb het maximale abbootje.

Maar er zijn ook wolken aan de lucht.

Uploaden zou maximaal 512k moeten zijn , Nou ik haal hier nog geen 25 % van en mag blij zijn al sik inde buurt van de 100k kom.

En dan die tering trage servers van @home. Aan de andere kant zijn die servers wel snel, met het verwijderen van de postings.

Eindoordeel = een 7 entje

NB Enkele collega's hebben ADSL en daar schort ook een hoop aan , ook hier veel ellende .

Limburg is groter dan je denkt.
Hier in Maastricht blaast @home gewoon die 512 kbit, ik stond er zelf van te kijken want eerst wilden ze zelfs na een hoop bakkelijen nog geen 256 kbit geven.

Ook dit is plaatselijk, er is ook een wijk die continue problemen heeft gehad maar dat schijnt nu over te zijn.

Deze zomer had men hier ook ruis op de kabel. Er is toen een monteur gekomen aan het kastje werken hier op de hoek van de straat. Toen ik hem vroeg of ie soms weer voor de trafo's kwam (omdat die met warm weer nogal eens knallen hier) zei hij dus waarvoor hij kwam.

Het signaal zou iets opgeschroefd worden omdat er ruis op de lijn zat van @home.
Daarbij moest hij hier aan het kastje staan meten en ondertussen bellen met de nutsbedrijven of met @home (weet niet meer wie van de twee, @home gaat hier via de nutsbedrijven) want hij moest meten terwijl ze daar gingen schroeven opdat ze dus echt een re?ele meting hadden van wat hier op de hoek echt aan signaal aan kwam.

Ik weet niet of zoiets bij jullie ook zou kunnen helpen, maar als heel Zundert problemen heeft, dan zal het wel iets anders zijn. Misschien van de zware buien laatst ergens net buiten Zundert vocht op een kabel ofzo? Ik heb er geen verstand van, dus ik roep maar iets.

Als het al langere tijd duurt zou ik in elk geval zoveel mogelijk Zundertse mensen proberen bij elkaar te krijgen en dan gaan zeuren om korting omdat je niet naar behoren kunt internetten en er te vaak uit ligt en het inmiddels wel bekend is dat het probleem niet bij de inwoners ligt, maar het de inwoners wel telkens een bom duiten kost voor die Helpdesk te bellen.

Ook hier hebben we de laatste tijd problemen met het spontaan wegvallen van de verbinding,
Het modem blijft wel online staan, en zo snel dat het komt gaat het ook weer weg.

het gebied waar het om gaat is Posterholt 10 kilometer van Roermond af.

groetjes Pascal.

Hier in Tegelen ook last van gehad,zaterdag avond was dat.

Originally posted by Black Tiger

Ik weet niet of zoiets bij jullie ook zou kunnen helpen, maar als heel Zundert problemen heeft, dan zal het wel iets anders zijn. Misschien van de zware buien laatst ergens net buiten Zundert vocht op een kabel ofzo? Ik heb er geen verstand van, dus ik roep maar iets.

Als het al langere tijd duurt zou ik in elk geval zoveel mogelijk Zundertse mensen proberen bij elkaar te krijgen en dan gaan zeuren om korting omdat je niet naar behoren kunt internetten en er te vaak uit ligt en het inmiddels wel bekend is dat het probleem niet bij de inwoners ligt, maar het de inwoners wel telkens een bom duiten kost voor die Helpdesk te bellen.

@Black Tiger, echt last van de zwaarste buien hebben wij hier niet, deze gaan vaak in een boog om ons heen, maar waar die dan wel vallen dat hoort wel bij de regio.

Maar het lijkt mij vrij stug dat dit kan door buien, maar het is wel iets wat ik in de gaten ga houden, want nu je er over spreekt het is hier al een paar dagen droog en nu heb ik er geen last van.

Zeuren om korting of andere voorstellen dat heb ik al gedaan maar dan krijg je gewoonweg geen antwoord, en daarom ben ik inderdaad ook bezig met rondvragen en het verzamelen van...

En daarom was ik eigenlijk wel benieuwd wat voor ervaring anderen hadden met hun internet aanbieder, wat overigens niet persee @home hoeft te zijn, hoe het er bij hun voor stond.

Want uit eigen ervaring weet ik dat als je ergens gaat klagen dat je vaak alleen of met losse klachten komt je er niks aan hebt.

Ik vindt het trouwens wel jammer dat anderen dit wel lezen en reageren, hierover een ander draadje openen en niet hier reageren.

Waarschijnlijk voor dezelfde reden dat dit ook elders gebeurd, men klikt per ongeluk op de new thread knop in plaats van op de reply knop.
Ik zal effe zoeken waar ie staat en dan proberen de postings te mergen.

Tja... een beetje water in een kabel kan toch rare dingen veroorzaken. En inderdaad als je alleen staat kom je niet ver, maar als je al een man of 5 a 6 van jouw blok kunt regelen, en dan gezamenlijk diverse keren klagen dan moet het wel.

Klachten worden wel geregistreerd. Ik heb het hier al meegemaakt dat er mensen geld terug kregen of liever gezegd korting op het maandbedrag werd toegevoegd, en anderen die ook geen internet hadden gehad kregen dat niet, omdat in die blok niemand geklaagd had.
Maarja, er moet dan ook echt geen internet zijn geweest.

Met dat soort storing zoals jij het noemt weet ik het niet.
Ik hoop in elk geval voor Zundert dat het binnenkort beter gaat, anders zou ik eens kijken of jullie woonplaats niet in het levergebied van BBNed ligt, dan kunnen jullie ook bij Tweak komen.:biggrin:

P.s. ik zie zo vlug geen andere posting met hetzelfde erin, maar kan ook aan mij liggen.

Thanks, ik zag gewoon door de bomen het bos even niet meer. Threads zijn nu gemerged in deze.:)
Het leuke is dat ze ook nog op hun relatief juiste positie staan.

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Met dit probleem kunnen wij u helaas niet per e-mail van dienst zijn. Bij problemen met de verbinding dient er telefonisch contact te zijn om achter de oorzaak van het probleem te komen.

Wij vragen u daarom vriendelijk contact op te nemen met onze telefonische klantenservice. De klantenservice is bereikbaar op telefoonnummer 0900-8112. Helaas kunnen wij geen terugbelafspraken maken of u terugbellen. Het nummer van de klantenservice is over het algemeen het best bereikbaar tussen 13.30 uur en 16.30 uur.

Onze excuses voor het ongemak.
Mocht u nog vragen hebben, kunt u ook terecht op onze online help via http://help.home.nl/.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben ge?nformeerd.

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Klantenservice

Ik had ze dus weer een mail gestuurd omdat ik geen zin had om weer maar eens te bellen...

Ze schepen je gewoon af, en je moet weer maar bellen als je er last van hebt.

Ik denk dat ik de ouwerwetse pen en papier maar eens op ga zoeken.

Blijven bellen gewoon. Probleem is dat de bel-service weer vaak verwijst naar de email voor klachten.
Het blijft gewoon een gedoe bij @slome.

Originally posted by Black Tiger
Blijven bellen gewoon. Probleem is dat de bel-service weer vaak verwijst naar de email voor klachten.
Het blijft gewoon een gedoe bij @slome.

Maar is het wel alleen bij @Home? om maar een voorbeeld te noemen de uvw's kunnen er ook wat van als je iets moet hebben wat hun moeten betalen (sorry... de samenleving!)

Ik wordt hier dus gewoon moedeloos van, zit ik vanavond nog een berichtje te typen, en iets te downloaden, zie ik ineens rechts onder een melding komen... " lanverbinding verbroken..."

Ik direct gekeken naar de modem en jahoor bingo, de modem ofline, stekker eruit, en direct gebeld, krijg je als antwoord dat je 10 minuten moet wachten als er zoiets gebeurd., ik was te snel met bellen, maar tijdens het gesprek gelukkig een tweede beller.

Maar ik heb direct ook het probleem aangekaart waar we hier mee zitten, en wat krijg je als antwoord: Als de modem online staat dan ligt het vaak aan de gebruiker, voor 80 tot 90%, zelf want dan staat er iets op de pc wat er niet thuis hoort of de computernaam zal wel verkeerd zijn.

Ze kunnen er vaak wel aan uit bij die instanties.

Black Tiger, geef mij hierover nu eens een goede tip hoe we dit hier samen eens aan kunnen gaan pakken, want ik weet dat jij hier h??l goed in thuis bent, zodat we twee poten hebben om op te staan?

Het enige wat je kunt doen is de klachten verzamelen en met een groep mensen een formele klacht indienen.

Wees er snel mee, want ik lees net dat @slome de voorwaarden gaat wijzigen en de wijzigingen zijn volgens hun geen reden om het abonnement te be?indigen.
Volgens mij echter wel, omdat het hier om structurele contractwijzigingen gaat.

In elk geval met deze groep dus gezamenlijk een klacht indienen, liefst een juridisch adviseur in de hand nemen, en gezamenlijk een lijst bij houden van hoe vaak de verbinding uit valt en hoe lang deze dan offline blijft.
Hiermee kun je een gegronde klacht indienen en met hulp van een juridisch adviseur zouden jullie dan kunnen gaan berekenen wat deze klachten opleveren aan verlies van verbinding en verhoging van irritatie wat ook weer slecht is voor de gezondheid.
Aan de hand daarvan kan gekeken worden om de automatische incasso van @slome te blokkeren.

Je kunt @slome dan mededelen dat ze binnen 3 weken de storingen verholpen moeten hebben en dat je ook binnen 5 werkdagen antwoord verwacht op het gezamenlijk schrijven.
Zorg dat je redelijk geachte termijnen aanhoudt als je termijnen stelt, want gaat het verder, dan zit je daar in elk geval safe mee.

Zoek ook even op in de voorwaarden van @slome waar vermeld staat dat je restitutie krijgt bij verbindingsuitval.
Je kunt namelijk ook stellen dat een bepaald aantal keren uitval (maar daaropvolgend het wachten op de tijd dat het ding het weer doet) gelijk gesteld kan worden met uitval omdat je niet met enig fatsoen kan internetten en vergeleken met een telefoonverbinding op betreffende dagen beter uit bent.

Let ook heel erg goed op hun reklame's en aanbiedingen, vaak kun je ze daarop ook nog pakken.
Zij stellen bijv. 24 uur online internet, terwijl het aantal uren dus fors beperkt wordt door jullie problemen.

Wat jullie ook zouden kunnen doen is het aantal uren in een maand tellen, die delen door het abonnementsgeld zodat je weet wat je per uur aan abonnementsgeld krijgt en dan bij @home stellen dat het probleem bij hun al langer bekend is, jullie steeds maar afgescheept worden, en jullie nu alleen nog die uren betalen waarvan jullie echt internet gehad hebben.

Maar nogmaals, overleg dit goed met een jurist want deze mogelijkheden bestaan, maar je moet je wel goed indekken.

Een vriend van me heeft trouwens zo'n waarschuwingsbrief gehad dat hij teveel downloadde.
Hij werkt echter voor een Amerikaans bedrijf in NL en heeft zijn baas even laten bellen naar @slome.
Prompt kreeg hij een excuusbrief met garantie dat ze hem niet meer lastig zouden vallen hierover.
Want het ging hier dus om dat ze stellen dat er geen downloadlimiet is. Zo'n waarschuwing duidt op een downloadlimiet. Het Amerikaans bedrijf heeft voor zijn personeel aansluitingen bij @home.
Voor Nederland geldt dit voor een 600 man en voor Amerika nog meer. @home kreeg de waarschuwing dat indien ze niet vlug stopten met die flauwekul, het bedrijf een andere provider zou nemen.:)

Zo zie je maar weer, met veel mensen sta je sterk. Je kunt zoiets dus ook erbij zetten, hoe meer mensen je hebt hoe beter.
Je kunt namelijk niet van internet genieten op de manier zoals zij het voorstellen, zij voldoen daarmee niet aan de vereiste voor levering van een kwalitatief goed internet en als dat niet binnen x is opgelost stappen jullie allemaal over op adsl.
Maar nogmaals, overleg dit met een jurist. Er zijn mogelijkheden genoeg, maar je moet wel altijd zorgen dat je goed ingedekt bent en hoe je dat doet daar zijn die juristen goed in.
Of nog liever een advokaat.

En dus... hoe meer mensen je krijgt, hoe meer rapporten met bewijzen je kunt overleggen, hoe sterker je in je schoenen staat.

Tip: Probeer een faxnummer van die gasten te krijgen bij @slome waar naar toe kunt faxen.
Een fax staat gelijk aan een aangetekend stuk en daarmee spaar je steeds de kosten van aangetekende stukken uit en voorkom je dat ze zeggen kunnen het "niet ontvangen" te hebben want een OK melding van jouw fax met een stukje tekst van het origineel is voldoende ontvangstbewijs en dan moeten zij juridisch maar aantonen dat ze het niet ontvangen hebben.
En dat kunnen ze dus niet. Op die manier spaar je veel geld uit als het echt tot discussieren gaat komen.

Black Tiger bedankt voor de uitleg, ik ga dit eventjes uitprinten en zal dit wel eens meenemen naar mijn werk, eens kijken wat we kunnenm samenstellen.

Ja die gebruikersvereniging ben ik ook lid van geweest maar is toch een vrij slappe boel, mijns inziens durven ze niet hard genoeg op te treden en uitspraken te doen en slaan ze niet hard genoeg met de vuist op tafel om schriftelijke afspraken te krijgen.

Indien het echter mogelijk is om je samen te gooien met troublesathome om gezamenlijk het minimaal gedaan te krijgen dat men zonder problemen kan opzeggen of een rechtszaak kan beginnen, dan zou ik dat wel zeker doen.
De achterban van Troubles is groot genoeg en kan zeker mee zorgen voor een stevige poot aan de grond.
Aangezien het een gebruikersvereniging is kan dat gunstig uitpakken.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan