Ik wilde eigenlijk al eerder eens een thread hierover starten, maar had besloten het niet te doen omdat politieke discussies eigenlijk niet thuishoren op een hobbyforum als dit. Volgens mij staat het zelfs ergens in onze regels, maar dat weet ik niet zeker.
Doch nu de thread er is, lucht ik toch even mijn hart.
We moeten gewoon eens ermee stoppen dat soort dingen met elkaar te vergelijken en ook stoppen met andere landen onze cultuur op te dringen, zo zie ik het namelijk.
Natuurlijk is het wreed, in -onze- ogen. Maar niet alle landen zijn gelijk en onze regeringen zorgen daar ook zelf voor dat dit zo blijft anders was het "arme landen" probleem bijv. al lang opgelost.
Er zijn landen die qua evolutie nog meer leven in de richting van wat bij ons de middeleeuwen waren. Denk maar niet dat de bijbel zo'n braaf boek is hoor!
Het gaat er gewoon om hoe en of je toepast wat daar in geschreven staat en zo is het met de Koran bijv. ook.
Het is een geloofsboek, maar niet alles wat daarin staat hoeven de moslims ook te doen, ze bepalen dat voor een groot deel zelf. De meerderheid kun je vergelijken met de gelovige Nederlanders. Gematigd, nooit problemen mee.
Uitzonderingen daarop zijn de (wat wij noemen) geloofsgekken of extremisten.
Maar die heb je dus onder de Islamieten ook, en je wilt echt niet weten hoe ver die willen gaan (zelfs moorden dus).
En ook in Nederland heb je geloofsgekken maar dan van ons christelijk geloof.
Ik moet Wilders helemaal niet. En waarom niet? Omdat ie veel en veel te ver gaat. Op punten heeft ie gelijk, maar onzin roepen als "de Koran moet verbrand worden" en dat soort spreuken, daar zaai je alleen maar irritatie mee. Hetgeen overigens ook zou gebeuren als politici gingen roepen dat de bijbel een hels boek was en verbrand zou moeten worden. Dan had je ook binnen de kortste keren met de halve geloofsgemeenschap hier de poppen aan het dansen.
Ik ben geen moslim voor degenen die dat misschien zouden denken, maar ik ben ook geen christen. Officieel R.K. maar daar doe ik niets aan, ik heb m'n eigen geloof.
En dat werkt heel eenvoudig, heb respect voor elkaar en laat iedereen in zijn eigen waarde. En probeer niet de hele wereld de Westerse "beschaving" en "normen en waarden" op te dringen.
Al eeuwenlang is er evolutie en elk dingetje en levend wezen evolueert op zijn eigen tempo. Een beetje helpen kan geen kwaad, maar als het aan de Westerse wereld lag werden hele landen gelijk verbouwd naar onze principes.
En da's ook niet goed.
Sorry, ben hier nogal fel in. Maar dat is omdat ik ook pissed ben over al die aandacht die deze politieke idioot krijgt.
Door schuld van de regering en de media, is er nu weer een hoop gedoe en over wat? Over gebakken lucht!!! Een film die nog niet eens uit is en die nog geen hond gezien heeft.
Ze hadden dat gewoon dood moeten zwijgen, verder geen ruchtbaarheid aan moeten geven. Dat had je al dat gezeik niet gehad en Wilders met zijn achterhaalde ideeën daarmee de aandacht die hij nu krijgt dus ook niet gehad.
En ALS die film dan was uitgekomen, had men DAN wel eens kunnen zien of het wel zo slecht was, of wat er daadwerkelijk in die film te zien was.
Dan had je in elk geval tot die tijd rust in de wereld gehad. Waar onze huidige regering mee bezig is, en dat is al met meer dingen het geval geweest de afgelopen jaren, is pure paniekzaaierij.
Ik vraag me af waarom. Maar ik durf mijn neus er onder te verwedden dat het allemaal ermee te maken heeft dat we straks nog meer van onze nu al schaarse privacy kwijt raken onder het zogenaamde mom van "terrorisme".
En dat terwijl ze met hun paniekzaaierij wel zelf mee zorgen voor onrust in ons land en de rest van de wereld!