Dela maakt het bont

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.495
Waarderingsscore
633
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
Een schoonzwager van mijn zus is overleden. Nu is de vrouw en kinderen besmet met corona en wat doet Dela,
Die komen morgen de kist brengen tot aan de voordeur, vertekken en de familie moet dan zelf de kist naar binnen brengen
Afscheid nemen en vervolgens na 1,5u weer buiten zetten. Dan komt Dela met maanpakken de kist weer ophalen.

Waarschijnlijk wordt meneer zonder familie gecremeerd.

Onbegrijpelijk dat na 3 jaar die begrafenisondernemers geen aparte corona ruimte hebben zodat de mensen die corona hebben geheel afgezonderd en geisoleerd afscheid kunnen nemen. De ruimte is na 1 nacht goed ventileren coronavrij is mijn mening.

Dit is diep triest en onmenselijk.
 
@the matrix , ik vindt dit erg om te horen.

Jij weet dat ons ma kortgeleden overleden is, maar wij hebben wat Corona betreft ook erg veel geluk gehad.
Tijdens de dagen dat we aan het waken waren, was er een buurvrouw van mijn moeder ziek, wij wisten natuurlijk niet wat er aan de hand was.

Maar daags ervoor liep ik samen met mijn dochter naar huis, en voor de deur van de kamer naast mijn moeder stond een rode kist.
Nu heeft mijn dochter op die afdeling gewerkt, de woongroepen, waar dementen verzorgd worden, en zij zei tegen mij:
Papa weet jij waar die rode kist voor is? Ik zei nee, nou zei zij toen, dan is er een vermoeden dat er Corona is.

Ik dacht meteen dit meen je niet, morgen mogen we niet meer binnen????

Wat was dat een enge gedachte man!
 
Heb me nog even verdiept maar het schijnt zo de werkelijkheid te zijn.
Indien naaste familie corona heeft dan is het of afscheid nemen zoals in mijn bericht staat of via een stream.

Het zou je maar overkomen.
Een vriendin van mijn vrouw is 2 jaar geleden hetzelfde overkomen . Nooit afscheid kunnen nemen van haar vader. Heeft nu na 2 jaar nog een trauma en kan het verlies maar niet verwerken.

Mijn moeder is een half jaartje voor de uitbraak overleden (94) en nu zeggen wij met zijn allen god zij dank dat ze die corona ellende niet heeft meegemaakt. En wij hebben waardig afscheid kunnen nemen . ( is nu bijna 3 jaar geleden en er zijn nog steeds veel momenten dat wij haar missen
 
Phoe da's erg zeg.
Ik heb even navraag gedaan bij een zus van me, die doet ook iets bij de Dela. Nabestaanden of uitvaartbegeleiding of zoiets.

Die zegt dat dit niet de werkelijkheid schijnt te zijn bij Dela, zij schrijft het volgende:
Nee. Rsn heeft wel in witte pakken gelopen toen het zo erg was 2 jaar geleden. Nu doen ze wel nog de mondkapjes op en handschoenen aan als ze weten dat corona is maar zelfs in die erge tijd heb ik niet gehoord of gezien dat ze een kist neer zette en hem de dag erna of zo kwamen ophalen.
Er wordt wel een kist binnen gezet als er door de familie specifiek voor thuis opbaring gevraagd is. Echter dan wordt ook de kist gewoon binnen gezet en op een elektrische koelplaat van de Dela die ze bij zich hebben.
Dat is bij thuis opbaring als men daar zelf voor kiest, maar dan is het dus niet zo dat kisten voor de deur worden gezet en buiten opgehaald.
Haar zoon heeft in elk geval in de erge tijd een tijdje als chauffeur gereden voor de bus die de overledene ging ophalen, maar ook van hem heb ik nooit gehoord dat er een kist voor de deur gezet zou worden. Hij moest dan altijd een speciaal pak aan en de overledene werd dan gewoon -binnen- opgehaald.

Mijn zus is wel bereid eens de uitvaartleider te bellen, als ze weet welke persoon van Dela de uitvaart gaat regelen. Als je dat wilt dan kun je me dat evt. even via pm vertellen.
Ik zie er hier ook niets over. Maar wel over diverse afscheidsmogelijkheden met Corona. Dus die mogelijkheid is er wel degelijk.

Dus ik heb het idee dat er misschien ergens iets niet klopt of iets verkeerd begrepen is, of de uitvaartleider daar de procedure niet kent.
 
Ik hoor zojuist van zoonlief die lijken ophaalt dat ze bij Dela ook al lang niet meer met maanpakken werken.

Is dit echt wel de Dela, of is het een andere, een kleine of Monuta of misschien de begrafenis ondernemer?
 
Mijn zus heeft speciaal even naar Dela gebeld naar een collaga en die geeft aan dat zowel Dela alsook Monuta het nooit op deze manier zullen doen.
Ook niet als er gekozen is voor thuisopbaring.

Anders zou ik eens een ander filiaal van Dela bellen of de directie, want dit is absoluut niet de werkwijze van de grote begrafenisondernemingen en zeer zeker ook niet van Dela.
 
Ik zal eens navragen bij mijn zus, volgens mij is er door dit trieste geval veel miscommunicatie ontstaan omdat alles telefonisch wordt afgehandeld.

Dat een kist binnengezet wordt geldt denk ik alleen als er geen sprake is van Corona. Maar met een huis vol corona patienten gelden andere regels.
 
Vraag maar eens na, maar een kist wordt altijd binnen gezet als er gekozen wordt voor geen rouwbezoek en dan draagt Dela mondkapjes.
Dus ben benieuwd naar het antwoord want ik heb zelfs in de erge Covid tijd nog nooit meegemaakt dat er een kist buiten gezet werd.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan