Demonstreren in Amsterdam.

M

mylo

Hallo beste satvrienden ik zou vandaag gaan demonsteren tegen het smerige kabinets beleid in Amsterdam ,maar ik ben niet verder gekomen dan het station Ede Wageningen perron 3. De treinen waar ik ruim een uur op heb staan wachten om in Amsterdam te komen zaten zo vol dat bij diverse treinen de deuren niet eens meer open gingen, nu lees ik net op teletext dat de NS de drukte goed aankan wat een gelul . Wij stonden in Ede met nog enkele honderden mensen te wachten lang leve het openbaarvervoer en het kabinetsbeleid. (cynisch bedoeld uiteraard).

Vriendelijke groeten,

Gijs

Tja wie gaat er dan ook naar Amsterdam ik ben lekker uitgestapt in Leiden en daar is lekker rond gelopen met een groot feest Leiden ontzet.

Veel Bier Hikkkk en Mega grote Kermis het feest duurt tot 3 oktober was ik even blij dat ik met de Trein was

Hoeveel mensen zijn er nu gekomen?

Ik denk zelf meer dan twee honderdduizend
Zijn der onderweg veel blijven steken..

Goede zaak demonsteren anders blijven ze maar doorgaan met dingen beslissen over onze rug.
Als ik die kop van Zalm zie beginnen me haren al overeind te staan.
Hoop dat het geholpen heeft zaterdag

gogo

Ja die hebben wij een echte Democratie, wij mogen dat dan ook een maal in de vier jaar stemmen, Democratie, het stemmen.

Helaas daarna Democratie veranderd in een Dictoriaal gezag, Regeren noemen ze dat.

Inderdaat het is altijd makkelijk om geld van de armen te halen dan bij de rijken, de laatste groep zijn er niet zo veel als armen, maar waar gaat het meeste geld naar toe.
Misschien dat onze rekenkamer zich daar eens over buigt.

Hellaas ik was er zaterdag ook niet, bleef steken op het station, maar was er graag bij geweest.

gegroet door een medestander,

Bert

iedereen zeikt en zeurt maar, oh oh wat hebben we het slecht!
Het gaat altijd hetzelfde, PvdA zeikt en maakt het geld op, CDA VVD e.d. kunnen de problemen weer oplossen en zijn impopulair!

En maar zeuren over de euro, waarom wordt alles toch zo duur?? Idd. denk eerst eens na voor je wat zegt. Die demonstraties zijn al helemaal sneu

(sorry, ik moest me even afreageren)

Je mag uiteraard je mening zeggen maar je hebt het naar mijn mening toch helemaal bij het verkeerde eind.

Stakingen sneu? Nee, want van protesten trekt het CDA zich schijnbaar niets aan.
Een Democratie is een VOLKSvertegenwoordiging, door het VOLK gekozen. Als het volk dan duidelijk laat merken dat ze veel te ver gaan, dan moet zo'n volksvertegenwoordiging zich ook de protesten van het volk aantrekken en er iets mee doen.
En niet zoals bijv. Minister de Geus zeggen dat het wel leuk is, maar dat de hoofdlijnen gewoon blijven, of zoals Zalm zeggen dat het wel indrukwekkend is, maar het beleid al bepaald en besproken is en dat niet teruggedraaid gaat worden wat betreft wao/ww.

Het CDA heeft altijd geroepen dat ze problemen die de voorgaande regering gemaakt had moest oplossen, dat is niets nieuws, ook niets waars, maar gewoon een lijfspreuk.

De PvdA is overigens niet veel beter, maar weet in elk geval wel wanneer ze stoppen moeten als er zoveel protesten komen.
Bezuinigingen is iedereen het mee eens dat het moet, maar het gaat om de manier waarop en de snelheid waarmee veel te veel door de strot geduwd wordt, en ook WEER (zoals gebruikelijk bij CDA en VVD en stukken minder gebruikelijk bij PvdA) over de rug van de kleine man.

Afreageren, oke, maar ik denk dat je eens in de WAO moet gaan zitten of van een bijstandsuitkering leven en dan de huidige maatregelen tegemoet zien.
Ben heel erg benieuwd of je dan ook bij je mening blijft. Dus eerder zelf eens nadenken voordat je iets zegt.
Of je moet bijv. o.a. de argumenten die ik aandraag kunnen weerleggen met goede tegenargumenten, maar die zijn er niet.
Dat CDA de boel moet oplossen van 8 jaar paars (die niet voor niets 8 jaar mochten) is een cliche wat ook nog eens niet klopt.
Deze coalitie haalt de 8 jaar niet eens.

Overigen stem ik geen PVDA.

De mensen die in de WAO zitten mogen van mij best meer geld krijgen, no problem. Het probleem is alleen, velen van hen zitten er onterecht in, helaas ken ik teveel voorbeelden.

Het probleem is dat iedereen alleen maar aan vandaag en morgen denkt, maar niet aan de toekomst. Iedereen vindt alles duur, en de lonen MOETEN blijven stijgen (vinden ze0, terwijl we qua concurrentie al beroerd staan. Zonder maatregelen zal het in dit land niet beter worden.

Wat zou de regering er voor belang bij hebben om de mensen zo hard mogelijk te treffen? Ze krijgen er niet meer geld voor, en populairder worden ze er ook niet van...

Wat op het moment ook een probleem is, is dat balkenende geen 'goed imago' heeft, terwijl die bosch wel een gelikte kop heeft. Daar draait het alleen nog maar om! Liever brains dan imago.

Als je de algemene beschouwingen een beetje hebt gevolgd (financieel), dan kwam je erachter dat alles wat links heeft bedacht, alleen uitwerking heeft op korte termijn. Zoiets van, geen zorgen voor morgen.

Goed, dit is mijn mening, maar ik heb er zeker wel goed over nagedacht, dat wil ik in ieder geval zeggen.

Oke, dat klinkt al een heel stuk aannemelijker of maakt in elk geval een heel andere indruk.

De mensen die in de WAO zitten mogen van mij best meer geld krijgen, no problem. Het probleem is alleen, velen van hen zitten er onterecht in, helaas ken ik teveel voorbeelden.
Nou dat is niet eens perse nodig, meer geld, maar de keuringen moeten anders.
Zeker, er zitten nog teveel mensen gewoon onterecht in, maar dat wordt al jaren geroepen, er wordt al jaren iets aan gedaan, maar toch zie ik ondanks de keuringen dit steeds weer terugkomen.
Als ik dan zie wat je tegenwoordig moet doen om nog een afkeuring boven de 60% te krijgen zit je al compleet in een rolstoel en dat gaat gewoon te ver.
Er worden fictieve beroepen uit een computer gehaald, beroepen waar je nauwelijks kans op maakt om die te krijgen en aan de hand daarvan wordt je afkeuring bepaald?
Dat is toch idioot? De WAO is een verzekering, bij een verzekering betaal je premie, en als je iets hebt moet je uitgekeerd krijgen.
Niet van "oh je zou theoretisch nog dit kunnen verdienen dus je hebt maar zoveel inkomens verlies dus je bent maar zoveel procent afgekeurd".
Dat kun je niet maken. Mensen in een rolstoel kunnen nog fricandellen rollen in de Mora.
Heb je misschien altijd gewerkt voor 2000 gulden, bij de Mora kan zo iemand nog 1900 gulden verdienen, dus hups... 0-10% afgekeurd (en dan krijg je niets uitgekeerd)! Dat is geen verzekering meer, dat is afzetterij want je betaald voor iets waar je toch bijna nooit recht op zult krijgen.

En echt zoveel mensen zitten niet meer onterecht in de WAO. Niet in de nieuwe lichting in elk geval. Wat nu aan het gebeuren is, is gewoon afbraak van dat beetje wat er nog van over is, en dat is ook slecht voor de toekomst want je gaat ongeschikte mensen op een arbeidsplaats zetten, die je ook nog eens beter kunt besteden aan een werkloos die graag wilt en gezond is.
Het is mij niet meer duidelijk inmiddels.

Tevens ben ik het met je eens dat er niet alleen gekeken moet worden naar het heden en het nu, maar ook naar het later.
Maar er zijn voldoende alternatieven voorhanden.
Natuurlijk moeten er bezuinigingen doorgevoerd worden wil er later ook nog wat over blijven, maar spreid dit over een aantal jaren. Wat nu aan het gebeuren is, is dat er zoveel in zo korte tijd door de strot geduwd wordt, dat de mensen het gewoon niet meer opbrengen kunnen.

Neem het pre-pensioen. Blijf daar toch vanaf? Als mensen zich daar zelf voor verzekeren om vroeger te kunnen stoppen moet dat kunnen.
Er moet absoluut -geen- verplichting komen om langer te werken dan 65 jaar. Immers. de coalities zijn het er over eens dat er een tekort is voor werk voor de jeugd en de werkloosheid bij die groep stijgt. Dit word alleen maar erger als ouderen langer blijven zitten, dus het natuurlijk verloop aan de bovenkant van de arbeidsmarkt, zorgt voor nieuwe binnentreders aan de jeugdkant, daarom begrijp ik totaal niet waar ze zich druk over maken.

Neem het grijs kenteken. Ook al zo'n onzin. Daarmee rem je de economie af als je dat gaat wegnemen.
Komt er zoveel geld binnen als je het voor particulieren gaat verbieden? Nee natuurlijk niet, want de meeste particulieren die er in rijden (afgezien van een paar mensen met geld teveel) rijden hoofdzakelijk busjes vanwege besparingen.
Hoofdzakelijk dus buitenlanders die ermee naar Marokko of Turkije rijden en mensen met lage inkomens.

Die gaan echt niet de "gele" prijs betalen kunnen.
Dan krijg je dus dat die al die bussen gaan verkopen met als gevolg een overvloed van die dingen op de markt, marktwaarde fors omlaag, om dan nog maar eens niet te spreken van leningen waar die mensen mee blijven zitten omdat opeens dat grijs kenteken wegvalt.

Dan het remmen van de economie, waarom?
Oudere bussen zijn niets meer waard omdat een particulier ze niet meer koopt.
Bedrijven raken hun oudere bussen aan de straatstenen niet meer kwijt, want inleveren bij een dealer... phoe, die kan ze niet meer verkopen, want er is geen particulier die ze meer hebben wil omdat het te duur wordt, dus hups.. de sloop in. Hogere kosten voor bedrijven, afschrijving gaat anders werken.
En dat voor een paar ton? Want miljoenen zijn het echt niet.
Als er nu niet zoveel aandacht aan besteed was, had er geen haan naar gekraait, want heel erg veel mensen weten dit truukje nog niet eens.

Forse huurstijgingen volgend jaar, want we moeten nieuwbouw samen betalen.
Dat kan toch niet? Woningcorporaties verdienen er aan, laat DIE het dan bekostigen, die hebben geld zat.

En als het dan toch moet, dan ondanks regeerakkoord, ga dan toch maar eens duiken in die hypotheekrenteaftrek, zodat ook de hogere salarissen maar eens meebetalen aan al deze bezuinigingen die er plaats moeten vinden.

Dus bezuinigen voor de toekomst, ben ik helemaal met de regering eens (en dus ook met jou), maar de manier waarop en degenen die het weer moeten gaan betalen, dat is waar ze gewoon standvastig hun kop bij in het zand steken.
En omdat elke regering dat doet (ook pvda hoor) denken de mensen dus liever aan het "liever nu goed en later kijken we wel" dan in lange termijninvestering en gaan de bres op.

Die gedachte is dus niet zo vreemd, de politiek heeft het in het verleden (niet paars maar de afgelopen decennia) zelf er naar gemaakt dat mensen zo gaan reageren.

Mag ik mij hier bij aansluiten.
Van mij mag iedereen weten ik was 80% afgekeurd door een auto ongeluk en toen kwam de herkeuring ik werd 100% goedgekeurd omdat ik nog bonzai boompjes en loempia kon vouwen en ander licht werk.
Nu komt het iedereen snapt daar is geen werk in te vinden.

Wat is nu het geval ik zit weer ongeveer in mijn oude werk ICT en data communicatie nu kan ik en mag niet Tillen maar ja dat is wel nodig en wat gebeurd er dus nu ik val regelmatig uit omdat het gewoon niet gaat.

De keus was voor mij dus of de bijstand of gaan werken en regelmatig uitvallen en een redelijk normaal loon.

Maar wel waarschijnlijk helemaal kapot als ik 50 ben.

Dat vind ik dus het onrecht dat aangedaan wordt.
Waar naar gekeken moet worden is de lichamelijke capaciteit en daarna pas naar het inkomensverlies.

Dan zou het een goed plan zijn om middels arbeidsbemiddelingsbureau's (zoals dat nu ook gebeurd) mensen aan het werk te helpen, maar dan wel rekening houdende met hun fysieke en geestelijke capaciteiten die ze nog hebben.
En dan EERST zorgen voor een baan, en dan pas de WAO omlaag en niet WAO omlaag en sollicitatieplicht er maar in kiepen en de wao-gerechtigde moet maar zien hoe hij aan de bak komt, vaak met werk waardoor hij nog meer gesloopt word en dus waarschijnlijk ook veel eerder uit het arbeidsproces zal vallen dan wanneer er wat fatsoenlijke steun is.

Oke, de rotte appels moeten uit de WAO, maar die wat er nu nog in zitten krijg je er echt niet meer uit want de herkeuringen zijn geweest, en om er nu nog in te komen moet je wel degelijk echt iets hebben anders lukt het je niet meer.

Wat nu aan het gebeuren is, is dat ze de juiste appels allemaal gewoon rot of deels rot aan het verklaren zijn.

Zelfs de arbeidsdeskundige zei tegen me "tja, ik kan er ook niets aan doen maar ze breken die hele wao af en wij moeten wel mee, zelfs als we het er niet mee eens zijn, het is niet anders" dus zelfs die zijn er niet mee akkoord.

Originally posted by poteronassi

Erh... Hoeveel mensen zitten er in de wao? in totalyteit bedoel ik dan? en hoeveel zijn er dan onterecht in de WAO? en hoeveel belasting betaal je op ziektenkosten toestanden en WAO (je weet wel, als je zelf in de WAO komt?) en hoeveel mensen betalen al deze belastingen? en hoeveel betaal jij per maand aan Ziektenkosten verzekeringen? je weet wel die verzekering die vorig jaar (of was het eerder) weer omhoog is gegaan?
Ik denk dat die paar mensen die er "onterecht" inzitten, een druppel op de hete plaat zijn...

Het probleem is dat iedereen alleen maar aan vandaag en morgen denkt, maar niet aan de toekomst. Iedereen vindt alles duur, en de lonen MOETEN blijven stijgen (vinden ze0, terwijl we qua concurrentie al beroerd staan. Zonder maatregelen zal het in dit land niet beter worden.

Nou... Na de oorlog... die van 40 / 45... heeft mijn opa en mijn vader en iedereen van mijn leeftijd zijn ouders en opa's en oma's Nederland opgebouwd. Een sociale controle neergezet, Zodat als zij ooit in een bejaarde tehuis zouden komen meer dan 1 keer per week gewassen konden worden. En dat mensen rustig hun baan konden verliesen een keertje... om rustig weer een nieuwe goede baan te vinden enzo... Je weet wel... wat de afgelopen 10 jaar door het kabinet er doorheen is gesjeesd (die finacieele reservers) Aan vlugtelingen... die niet vlugten... oorlogen die met landen die daarna weer geld gedoneerd kregen om op te bouwen.... aan god mag weten waaraan...
Er moet bezuinigd worden?!? Hoezo? ze hebben toch meer dan voldoende geld binnen gekregen aan belastingen? Auto accijncen en gesjoemel met bouwbedrijven? Kunnen ze dan niet eens 2, 3 jaar "slechte" periode aan? Wat bedoel je dan met toekomst??? zij kunnen het blijkelijk niet aan...
Gemiddeld heeft men 25duizend euro spaargeld op hun rekening staan... Is het dan de bedoeling dat men die dat gespaard hebben nu opeten???? en hoe zit het dan, zoals BT zegt, met de mensen die in de WAo of in de WW zitten? En mensen die in de WSNP zitten? [SIZE=-2](Ik ben bewust over op deze tak gegaan, omdat Concurentie tussen bedrijven in het algemeen even niets in deze post te zoeken hebben :biggrin:)[/SIZE]

Wat zou de regering er voor belang bij hebben om de mensen zo hard mogelijk te treffen? Ze krijgen er niet meer geld voor, en populairder worden ze er ook niet van...

Ik denk niet dat dat hun bedoeling is... Ze proberen alleen hun fouten te verbergen door maatregelen te nemen... Staatschuld loopt ook alleen maar op (er bestaat een link met de staatschuld van NL, maar vraag me nu even niet waar...) Het marshal project is al wat jaartjes afgelopen... Maar denk nu niet dat die schuld is afgelost!!!

Wat op het moment ook een probleem is, is dat balkenende geen 'goed imago' heeft, terwijl die bosch wel een gelikte kop heeft. Daar draait het alleen nog maar om! Liever brains dan imago.

En waar heeft Harry Potter laten zien dat ie brains heeft????

Als je de algemene beschouwingen een beetje hebt gevolgd (financieel), dan kwam je erachter dat alles wat links heeft bedacht, alleen uitwerking heeft op korte termijn. Zoiets van, geen zorgen voor morgen.

Erh... Ja? we zitten nu toch in het midden? (CDA was al netjes uitgelegd door BT)

Goed, dit is mijn mening, maar ik heb er zeker wel goed over nagedacht, dat wil ik in ieder geval zeggen.

Erh....

:biggrin:

Wat Black Tiger hier nou allemaal neerpent wat betreft de WAO, het is net of dat hij bij ons in de woonkamer en leefsituatie heeft rondgekeken, tummetoch (ipv Vloeken) ik zie mezelf en mijn vrouwtje daar compleet tussen staan!!!

Ja want daar gaat het in dit geval over, vrouwtje is ziek geworden en in de WAO beland, maar nu na meerdere malen herkeurd te zijn, en weer maar eens die computer losgelaten op die fictieve banen, totdat ze er drie gevonden hebben waarmee je een everedig bedrag kunt verdienen, met wat je eerst verdiende???

Nu praten ze niet dat deze banen er zijn, maar het zijn Fictieve vacatures, dus beter gezegd, "banen die zouden kunnen bestaan" ...

1 keer ben ik hier eens in beroep gegaan tegen zo'n uitspraak, en hoger en hoger, maar je hebt geen poot om op te staan, maar door weer een nieuw ziektegeval roldde ze weer in de WAO.

Nu in het begin van dit jaar is ze dus weer goedgekeurd, want men had genoeg fictieve banen gevonden, maar ze zou geholpen met het vinden naar werk, middels een reintegratieprojecrt???

FLIKKER toch gauw op!!! Die komen hier om jou te vertellen: Soliciteer maar een keer of vier per maand, want of jij ooit werk zult vinden? Ik denk het niet? En daar kan Freggel heel pissig over worden, en zeker omdat ik weet dat ik zelf ook heel erg goed op moet passen om niet zelf in die molen terecht te komen.

Tja en de rest van dat bezuinigen, het zal in grote mate wel nodig zijn, maar waarom nou altijd over de rug van de hardwerkende man? Mogen wij geen tv meer kijken of eens een weekendje met de kids op vakantie gaan? Blijkbaar niet, want als het zo moet met de bezuinigingen die nu op touw staan dan kan ik dit in ieder geval niet meer, tja ik kan de kabel opzeggen, daar kan ik een weekendje van weg... Mag een mens nog hobbies hebben???

Mijn motto op dit moment is: De hoogste boom in met dit kabinet!!! Dikke . ;)

Freg,

Ze sporen niet meer hier in NL...

Ze slaan de plank compleet mis!

Maar dat wist je al... Helaas :(

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan