Denk maar niet dat we ooit voordeel krijgen!

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
800
Punten
113
Leeftijd
60
Wegenbelasting vervalt, kilometerheffing komt eraan, maarrrrrrrrr.... men vreest weer voor een tekort aan inkomsten.

Dus wat gaat men doen???

Juist, men gaat een nieuwe belasting bedenken, en wel: Bewonersbelasting :confused:

GRONINGEN - Het invoeren van een bewonersbelasting door provincies om het wegvallen van inkomsten uit de motorrijtuigenbelasting te compenseren is volstrekt redelijk.

Dat zegt Maarten Allers, directeur van het Centrum voor Onderzoek naar de Economie van de Lokale Overheden (Coelo), vandaag op bndestem.nl.

Onderzoeker Allers vindt het logisch dat provincies worden gecompenseerd als ze straks geen inkomsten binnen krijgen via de wegenbelasting. Ze zouden anders hun taken niet meer kunnen uitvoeren. Volgens Allers kan het invoeren van de nieuwe belasting tot heel wat protest leiden.,,Met het invoeren van een nieuwe belasting maak je jezelf natuurlijk niet populair. Ik verwacht dat het instellen van zo'n maatregel wordt doorgeschoven naar de kabinetsformatie."

Door de nieuwe belasting wordt het beloofde financi?le voordeel van de kilometerheffing deels teniet gedaan. Bovendien moeten Nederlanders zonder auto straks mogelijk ook de nieuwe heffing betalen. (DHE)

Buiten de hele discussie om wat het rekeningrijden betreft kan ik mij er wel bij voorstellen dat gemeentes dit gaan invoeren. Dat gemeentes hierbij alle ruimte krijgen van het Rijk om dit soort belastingen in te gaan voeren zat er dik in als het rekeningrijden daadwerkelijk ook ingevoerd ging worden.

Alleen wat gaan de gemeentes doen met deze centen?
Lang niet alle gelden die uit de wegenbelasting bij de gemeente terecht komen worden voor de verbetering van het wegennet ingezet. Daarom zitten ze nu in de piepzak met deze ontwikkelingen. Laten ze het nu maar eens gaan motiveren wat ze met deze nieuwe belastingcenten gaan doen.
Een ieder kan straks zien wat je extra betaald hebt aan wegenbelasting wat niet voor wegenaanleg is gebruikt maar voor andere zaken. Dat gat in de gemeentenbegroting gaan ze snel en landelijk financieel dichten met allerlei nieuwe gemeentebelastingen.

Grt Parabolica.

parabolica;205684 zei:
Dat gat in de gemeentenbegroting gaan ze snel en landelijk financieel dichten met allerlei nieuwe gemeentebelastingen.

Grt Parabolica.

En daar ben ik ook bang voor.

Ze gaan misschien wel beginnen met een looptax

Ja, ja het kan nog gekker. Tijd om die gasten te gaan afzetten!!!

Ik zag laatst in Hart van Nederland dat ze in Borger een Bladbelasting hebben ingevoerd.
Ook al komt het blad van bomen van de gemeente, toch moeten de inwoners bladbelasting gaan betalen, omdat de gemeente er voor moet zorgen dat de verzamelde blad verwijderd moet worden en omdat de gemeente vind dat iedereen in deze moeilijke tijden een steentje bij moet dragen.
Het gaat nog steeds gekker worden hier, let maar op!

Big-Henk;205695 zei:
moeten de inwoners bladbelasting gaan betalen, omdat de gemeente er voor moet zorgen dat de verzamelde blad verwijderd moet worden en omdat de gemeente vind dat iedereen in deze moeilijke tijden een steentje bij moet dragen.

En binnenkort krijgen we ook weer sneeuw en ijzel, en dan ben je ook weer verplicht om de stoep die voor jou deur ligt sneeuw en ijsvrij te houden.

Kijk ik ben best bereid om dat te doen, maar geef dan de mensen ook de middelen om dit te doen, strooizout is er zat, sneeuwschuiven ook, en zet ook zoals ze in veel gemeentes al doen van die manden weg waar je het blad in kunt doen, hier in de gft-container kan ik het blad niet kwijt wat er hier valt van die bomen die bij mij naast het huis staan.

eer daags krijgen de vrouwen een teller in geboud wipbelasting
gr frans

freggel1;205696 zei:
Kijk ik ben best bereid om dat te doen,

Nou ik eigenlijk niet zo, waarom? Omdat de meeste gemeenten er zelf voor gezorgd hebben dat ze heel veel geld kwijt zijn geraakt op beursen en door het weg te zetten op Ijslandse banken die failliet gaan.
En nu moeten de burgers waarvan hun al duur betaalde belasting geld, door die gemeenten zijn verknoeid in bv Ijsland nog maar eens dubbel gaan betalen, om die gemeenten uit de crisis te helpen.
Laten ze er maar een hele grote gemeente van maken en die DSB noemen, kunnen ze Dirk als burgemeester aanstellen.

Ja natuurlijk gaan de gemeentes nieuwe belastingen verzinnen.
Of ze verhogen de bestaande gewoon.
Als ze minder belastinggeld binnen krijgen, dan compenseren ze dat gewoon.
Dat hebben ze altijd gedaan.
Zo is er ooit een zogenaamde persoons belasting geweest.
Misschien dat ze die weer opnieuw gaan uitvinden.

Het is overigens een oude truk van de overheid om zaken af te schuiven naar lagere overheden.
Zodat die voor zaken opdraaien waar ze eerst zelf voor verantwoordelijk waren.
Omdat gemeentes geld van de overheid krijgen kunnen ze daar makkelijk in knijpen.
Zodat de gemeentes weer belastingmaatregelen moeten nemen.
En daarna weer de zwarte piet krijgen toegeschoven.
Van de andere kant gooien gemeentes ook geld over de balk met overbodige industrie parken e.d.
Het blijft dweilen met de kraan open dus.

Grtz.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan