Denk maar niet dat we ooit voordeel krijgen!

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
800
Punten
113
Leeftijd
60
Wegenbelasting vervalt, kilometerheffing komt eraan, maarrrrrrrrr.... men vreest weer voor een tekort aan inkomsten.

Dus wat gaat men doen???

Juist, men gaat een nieuwe belasting bedenken, en wel: Bewonersbelasting :confused:

GRONINGEN - Het invoeren van een bewonersbelasting door provincies om het wegvallen van inkomsten uit de motorrijtuigenbelasting te compenseren is volstrekt redelijk.

Dat zegt Maarten Allers, directeur van het Centrum voor Onderzoek naar de Economie van de Lokale Overheden (Coelo), vandaag op bndestem.nl.

Onderzoeker Allers vindt het logisch dat provincies worden gecompenseerd als ze straks geen inkomsten binnen krijgen via de wegenbelasting. Ze zouden anders hun taken niet meer kunnen uitvoeren. Volgens Allers kan het invoeren van de nieuwe belasting tot heel wat protest leiden.,,Met het invoeren van een nieuwe belasting maak je jezelf natuurlijk niet populair. Ik verwacht dat het instellen van zo'n maatregel wordt doorgeschoven naar de kabinetsformatie."

Door de nieuwe belasting wordt het beloofde financiële voordeel van de kilometerheffing deels teniet gedaan. Bovendien moeten Nederlanders zonder auto straks mogelijk ook de nieuwe heffing betalen. (DHE)

men vreest weer voor een tekort aan inkomsten.
Ja tuurlijk, als je het aan een kant weg geeft, moet je het elders weer terughalen. Doordat de provincies nu het provinciale opgeld van de wegenbelasting moeten missen gaan die zch weer iets anders bedenken.

En dat gaat er toch wel komen hoor, ondanks protesten. Want je kunt wel een bewonersbelasting gaan heffen, maar dat gaat dan veel meer opbrengen dan het provinciale opgeld wat ze nu verdienen, want niet elke bewoner heeft een auto.

Door de nieuwe belasting wordt het beloofde financiële voordeel van de kilometerheffing deels teniet gedaan.
Welk voordeel hebben ze het dan over? Die 6 jaar dat we minder betalen? Tsssk... daar vinden ze wel iets voor om dat te compenseren. Daarnaast gaan we dus na die 6 jaar sowiezo bijna het dubbele betalen dan we nu betalen.

Kort rekensommetje... gemiddeld gezin rijdt 12000 km per jaar met een gemiddelde auto. Daarvoor nemen we voor het gemak een auto zoals ik heb, een Opel Vectra 18i, gezien de economische situatie en armoede ook vaak rond de 10 jaar oud.

Kost nu 38 euro per maand. Dus per jaar is dat 456 euro wegenbelasting.

Nu komt kilometerheffing. Dan betalen we 12.000 x 3 = 36000 centen oftewel 360 euro. We "verdienen" dus 96 euro op jaarbasis, dat is per maand 8 euro... wow.

ALS dat al zo blijft zonder dat ze het ergens anders weer terughalen, dan zijn we nog genaaid want in 2018 wordt het 6,7 cent.

Dus 12.000 x 6,7 = 80400 cent oftewel 804 euro. Oftewel bijna 2x het bedrag wat we dit jaar kwijt zijn.

Daarnaast dacht ik dat we nu gingen doen van "de vervuiler betaald". Hoezo "de vervuiler betaald"??? Nee we trekken het weer weg bij hoofdzakelijk de autobestuurders wat minder geld.

Want buiten het feit dat die bestuurder van die dikke BMW of Mercedes of andere auto die 1:7 rijdt het sowiezo al beter kan betalen, kost hem die bak dus niets extra's terwijl DAT nu net de vervuilers zijn, die wat meer benzine verstoken.

Iemand die met zijn zuinige (*dus minder vervuilend*) auto'tje wat 1:22 rijdt een retourtje van Maastricht naar Eindhoven rijdt is even grof gerekend net zo goed 6 euro kwijt aan kilometergeld als de benzineverslindende (en dus vervuilende) auto.

Nu weet ik ook wel dat een Mercedes niet meer 1:7 rijdt maar er zijn er die het wel doen, dat is effe het punt niet.

Maar hoezo betaald een licht, niet vervuilend autotje even veel als een grote zware auto die meer vervuild en ook nog meer slijtageschade aan de weg veroorzaakt omdat hij een heel stuk zwaarder is? Ik begrijp dat niet.

Daarnaast ben ik eens benieuwd hoe het gaat met de berekening. Wij rijden hier nogal met regelmaat in Belgie en ik ga eens graag in Duitsland boodschappen doen.

Ze gaan me toch zeker niet vertellen dat de kilometers die ik in het buitenland rijdt ook fijn hier mag afrekenen, toch?

Kortom, ik vind het een zeer slechte zaak wat ze nu gedaan hebben, zelfs al zouden de buitenlandse kilometers niet betaald hoeven worden.

Hoe kom je er bij dat iedereen straks hetzelfde bedrag per kilometer betaalt ?

Dat is niet zo hoor, echt niet.

Een dieselaar gaat beginnen vanaf die 6,7 cent waar jij het over hebt, ook als het een schone motor met roetfilter (en weet ik wat nog meer) is.

Verder word er ook nog "bepaald" (lees aangenomen, dat levert meer op) hoe vervuilend je auto is, wat zal worden meegewogen in de beprijzing.

In 2018 betaal je dan dus minstens 19 cent per diesel-kilometer.

bos en eurlings steken de middelvinger naar elke inwoner van dit land.

Iedereen weet dat elk woord dat over hun lippen komt gelogen is.

Het gaat ze helemaal niet om minder autoverkeer of minder files en ze weten ook dat dat niet gaat gebeuren.

Het gaat erom dat er meer geld over de balk moet, voor de meest achterlijke plannen.

Pure oplichters, die hele "volksvertegenwoordiging", vele malen erger dan de praktijken van de bankenwereld waar iedereen sinds 2 maanden "verstand" van schijnt te hebben.

Want ze roepen nu "het gaat 3 cent kosten", om de protesten in te dammen.

Maar das het eerste jaar, en het absolute minimum.

Niet het gemiddelde.

Wel roepen ze dat een door hen gekunsteld gemiddelde gebruiker minder kwijt is aan belasting, maar weer word verzuimd te vertellen dat dit uitsluitend voor het eerste jaar geldt.

Denk geen seconde dat je goedkoper uit zult zijn, ook al rijd je voortaan nog maar een kwart van wat je voorheen deed.

En als je denkt dat de bedragen die zullen gelden voor 2018 nu al vast staat, dream on.

Ik kan je 1 ding beloven:

Het word nog geen 0,000001 cent goedkoper.

Nu niet, dan niet en nooit niet.

Schijnbaar behoor ik niet tot dit volk want ik word hier niet vertegenwoordigd.

Ik word opgelicht.

Ik moet namelijk veel te veel betalen voor een product dat ik nooit besteld heb, en ook nooit zal bestellen of wil hebben.

Eens kijken wanneer dat in "radar" terecht zal komen.

De betekenis van het woord respect is een politicus een groot raadsel, maar ze gebruiken dat woord minstens elke 3 zinnen.

Respect ie iets dat verdiend moet worden.

Het respect voor de overheden, is door die overheden allang gesloopt.

Het bestaat niet en het zal er niet komen ook.

Pas als ze met zichzelf gaan beginnen, en eens stoppen met achterlijk dure speeltjes zoals spoorlijnen die ontelbaar veel geld zullen kosten, en waarvan ze op voorhand weten dat het nooit rendabel zal worden.

Of stoppen met de ziekelijke bemoeizucht met de hele wereld (kost nog eens miljarden en miljarden).

Pas als de overheid mij weer dienstbaar word in plaats van andersom, dat ik krom moet liggen voor die politici-hobbys, misschien dat er dan weer een heel minuscuul klein kansje zou kunnen zijn dat er eventueel weer wat respect op zou kunnen dagen.

Er gaat geen dag meer voorbij dat ik niet met de tekst "dansen op de vulkaan" van Huub van der Lubbe in mn hoofd zit.

Denk geen seconde dat je goedkoper uit zult zijn,
Nee natuurlijk niet. Ik weet ook niet hoe het precies in elkaar steekt straks, maar ik schreef over hoe ik het in het journaal gehoord heb.

Daarvoor schreef ik ook dat ze wel iets zouden vinden om het verlies te compenseren. Daarbij ging ik er voor het gemak even van uit dat het zo zou lopen als ik omschreef.

Misschien was ik niet duidelijk genoeg. Mijn verhaal is volledig bedoeld en gebaseerd als datgene wat ik schreef waarheid zou worden en zou blijven.

Ik heb echter geen moment de illusie gehad dat dit inderdaad het geval zou zijn en wij enkele jaren minder zouden moeten betalen. Integendeel. Ik ben er van overtuigt dat er linksom of rechtsom gewoon meer in plaats van minder betaald zal moeten worden. De geschiedenis leert immers dat het nooit is voorgekomen dat er voordelen voor mensen zijn geweest en als die er al waren, dat die via andere weg dan wel weer ingevorderd waren.

Ik zal ook eerlijk zeggen dat ik Groen Links en de SP aangeschreven heb om eens wat nader uitleg te vragen hoe dit bedoeld is, en op welke wijze zij gedacht hadden dat dit ten gunste van de burger zou zijn.

Of het weer vanwege de rijken is dat niet gewoon het rekeningrijden op de benzineprijs wordt geteld, hetgeen -wel- een eerlijke werkwijze zou zijn geweest.

Maar logischerwijze doen ze dat niet, want ik durf er mijn handen onder te verwedden dat ze straks nog eens komen met het idee dat met deze kilometerheffing alleen de kilometergebruiker betaald maar nog niet de vervuiler en dat daarom dus ook een vervuilingsheffing op de benzine moet komen.

Ik maak me echt geen illusies, we worden al meer dan 20 jaar bestolen in dit land, maar de laatste 10 jaar vinden wel de ergste diefstallen plaats sinds de jaren 60.

De naam Balken Ellende was een uiterst juiste benaming, vooral het tweede deel van die naam. Want tot nu toe is dat het enige wat we gezien hebben bij zijn kabinetten.

Vele niks doen en als er iets gedaan wordt, is het alleen maar ellendig voor de lagere en de laagste inkomens met name.

Wijziging ziektekosten voorziening, daarna verhoging eigen bijdrage, nu weer geld voor de zorgverzekeraars waardoor de prijzen weer omhoog moeten, diefstal van een kwartje per liter aan benzine want dat was een zogenaamd geleend kwartje wat we nooit meer teruggekregen hebben, nu dit weer.

Het houdt niet op. Ik heb het her en der al eerder gezegd, als ik niet getrouwd was of een wat gemakkelijkere vrouw had qua verhuizingen, dan was ik al naar Belgie geemigreerd. Niet dat het daar zoveel beter is, maar in elk geval niet zo'n pietluttig haantje de voorste gezeik als hier in dit pokkenland.

Sorry dat ik het zo zeg. Vroeger was ik ook nog trots op Maastricht, nee dat is inmiddels ook een stad voor de elite. En de dingen die er zijn waar het gewone volk nog enigszins met moeite aan mee kan doen worden wel opgeheven of zo duur gemaakt met heffingen dat dit ook snel afgelopen is.

Grmpfz! Zo moetn ze maar doorgaan dan ga ik echt Wilders stemmen, zal mij dan ook een rotzorg zijn als er een fascist of een tweede Hitler of een dictator hier aan de macht komt. Dan hebben die CDA idioten het zich ook zelf gezocht.:grrr:

Wat ze de laatste 10 a 15 jaar gedaan hebben is gewoon een tijdbom leggen onder de bevolking, en als mensen dan weggaan of ze hebben straks een burgeroorlog dan moet het weer niet en begrijpen ze niet hoe het kan.

Stoppen met het blijven uitmelken is in elk geval een goed begin.

Ben ik blij dat ik naar Duitsland verhuisd ben en het ook kon.

Hier is nog ruimte om te rijden.

Volgens een artikel in de Telegraaf van vandaag raden de Duitsers het rekeningrijden het juist af aan Nederlanders wegens de falende techniek.

Ook willen ze er zelf niet aan. De auto is hier heilig.

Ik betaalde in Nederland per maand aan wegenbelasting € 28,00 per maand. Dat is € 336,00 per jaar.

Hier betaalde voor dezelfde auto € 96,00 per jaar aan mileubelasting. Dit naar een cilinderinhoud van 1.3

Nu rijd ik in een VW Bora station 1.6 voor € 108,00 per jaar.

De wegenbelasting zit hier in de benzine welke nog eens goedkoper is dan in Nederland.

Hoezo word je belazerd in Nederland.

Klopt, de auto is in Duitsland heilig, kan ik me ook voorstellen. Er zijn daar ook grote auto fabrikanten met geld (Mercedes, BMW, Volkswagen) en uiteraard nog een onderdeel Opel waardoor er een enorme auto-lobby is, dat hebben we hier niet.

Nu rijd ik in een VW Bora station 1.6 voor € 108,00 per jaar.De wegenbelasting zit hier in de benzine welke nog eens goedkoper is dan in Nederland.
Ja dat met die benzine verschilt nog wel eens, maar dat is ook de reden waarom ik vind dat dit hier ook gewoon bji de benzine erbij moet.

Wat jij betaald is geen geld. Wat ik betaal staat boven en dat is dan gewoon nog maar een 18i. Maar in jouw geval zou je de wegenbelasting die je op de benzine betaald dus feitelijk op die 108 euro moeten tellen.

Maar dan nog kom je met geen mogelijkheid ook maar in de buurt van wat we hier in Nederland moeten betalen.

Ik doe zoiets zelden, maar nu.... wie ook tegen is mag hem ook tekenen:

http://www.geenfilebelasting.nl/

Elk land heeft zijn voor- en nadelen. Alleen in Nederland, die ook nog graag voorop loopt met het invoeren van Europese maatregelen (nee niet die voor de bevolking want dat heeft tijd, maar tegen de bevolking) zie ik momenteel alleen nadelen.

Het enige wat ik persoonlijk momenteel wel als voordeel zie, is consumentenrecht en bescherming en vaste ip adressen.

Misschien ben ik wel wat kortzichtig maar door alle maatregelen tegen de bevolking zie ik misschien door de bomen het bos even niet meer.

Ik doe zoiets zelden, maar nu.... wie ook tegen is mag hem ook tekenen:

http://www.geenfilebelasting.nl/
Hoi BT!

Ik heb m getekend en meteen doorgestuurd naar 3 vrienden!

Wat ik ook leuk vind is dat het van de SP is, waar ik al jaren op stem.

(Ik ga verder niet over politiek praten, want daar is ons board niet voor bedoeld, -maar ik kon het even niet nalaten)

Bedankt voor de link!

Groetjes,

Bones

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 11:23 uur ----------

Wederom naar 3 vrienden verzonden.

(dus nu zijn het er al 6 die de mail hebben ontvangen)

Groetjes,

Bones

Bedankt, hoe meer zielen hoe meer vreugd. Ik stem overigens ook al jaren SP en had de link als antwoord gekregen in een mail die ik ze gestuurd had met vragen wat men dacht aan dat wetsvoorstel te gaan doen.

Gelukkig waren ze het met m'n argumenten eens en het feit dat het een oneerlijk en ook een duur systeem is. Nu maar hopen dat het iets oplevert.

Ik heb hem zelf ook al naar een aantal mensen in de familie rondgestuurd.

Er is ook een ander initiatief, tegen de GPS oplossing die men wil gaan toepassen.

Deze oplossing houdt in dat er word bijgehouden wie waar en wanneer rijdt, bijna de meest grove inbreuk op je privacy.

Daarvoor wil men het wapen van het burger initiatief nemen.

Maar om je privacy op die manier te beschermen, moet je je naam en adres gegevens opgeven.

Je moet dus bekend maken dat je niets bekend wil maken.

BT's tomaten verhaal is wat dat betreft beter, want daar volstaat je naam, woonplaats en een mail adres.

Das altijd nog minder dan je woonadres.

Het is inmiddels hoog tijd dat je je realiseert wat het rondstrooien van contactgegevens allemaal kan betekenen.

Want behalve dat de overheden en andere criminelen achter je geld aan zitten, hoe meer ze over je weten des te beter ben je uit te buiten.

BT's tomaten verhaal is wat dat betreft beter
Tomaten? Euh.... ik weet nergens van, althans ik heb het niet over tomaten gehad bij mijn weten.;)

Tomaten? Euh.... ik weet nergens van' date=' althans ik heb het niet over tomaten gehad bij mijn weten.;)[/quote']
Die rode tomaat is het logo van de SP (net zoals een rode bloem het logo is van de PVDA)

Verder ga ik niet over politiek schrijven, daar is ons board veel te leuk voor.

Groetjes,

Bones

Oh is het dat... geen idee, ik let niet veel op logo's bij politieke partijen. Van de pvda wist ik toevallig dat het een of andere bloem was. Maar nu begrijp ik tenminste wat er bedoeld wordt.:biggrin:

Kijk nog maar eens ;).PvdA logo is een vuist.
Hoi MAS3, ik twijfel er niet aan dat je gelijk hebt.

Ik dacht altijd dat het een rode roos was; maar ik geloof je direct.

Het maakt me allemaal niet uit, ik stem toch op de SP.

Verder ga ik niet over politiek schrijven, daar zijn wij te goed voor.

Groetjes,

Bones

Ik stem ook SP maar ik twijfel er echter -wel- aan of Mas3 gelijk heeft.:)

Het pvda logo is een roos, overigens was dat ook te zien door het feit dat in verkiezingstijd die vereniging de boer op ging en mensen gratis een pvda roos aanboden.

Dat het midden van die roos op een vuis lijkt is wel zo, maar het logo is echt een roos, zie ook hun website en dan vooral rechts van de naam.;)

Welke idioot heeft trouwens het weer voor deze week besteld?

Welke idioot heeft trouwens het weer voor deze week besteld?
Ikke!

Ik ben dat blad beu aan de bomen hier, afgelopen zaterdag 2 uur bezig geweest met ruimen, en zondag toen ik wakker werd lag er weer net zoveel, nu is het er afgewaaid/geregend/gebliksemd. :biggrin:

Ik had me al kunnen denken dat het van die kant afkomstig zou zijn.:sad: En je bent bedankt he... NOT! Nu is mijn agenda door elkaar, om nog maar niet te spreken over mijn weinige haren! Heb mijn dochter van school moeten halen en het rondbrengen van de krantjes moeten uitstellen. Daarnaast heb je mijn uurtje vliegen in het weekend verpest en ben ik ook nog nat geworden toen ik de krantjes rond gebracht heb.

Pffff.... het is dat ik zo'n pracht biljart wedstrijd gespeeld heb maandag anders had ik misschien nog eens wezen grommen.

Maar wil je a.u.b. van tevoren even aangeven als je dit weersoort besteld? Dan kan ik daar mijn agenda nog een beetje tijdig op aanpassen.:biggrin::biggrin:

Daarnaast heb je mijn uurtje vliegen in het weekend verpest
Het had je brandstof gescheeld, dat ding was vanzelf weggewaaid... :biggrin:

Maar wil je a.u.b. van tevoren even aangeven als je dit weersoort besteld? Dan kan ik daar mijn agenda nog een beetje tijdig op aanpassen.:biggrin::biggrin:

Kan ik niet aan beginnen, ik hou zo nu en dan wel eens van verassingen. :biggrin:

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan