Kilroy
Addicted Member
- Waarderingsscore
- 1
- Punten
- 0
- Leeftijd
- 15
Ik hoor net dat Dennis Hopper "is passed away from us".
"He has served his time" zou ik zeggen.
Hij is natuurlijk bekend geworden door de cult-film Easy Rider.
Die hij samen maakte met Peter Fonda.
De soundtrack kent iedereen, "Born to be wild" van "Steppenwolf".
Die de band toen ook wereldbekend maakte.
Voor de Easy Rider film leek hij een goede carriere te gaan maken met een paar films
Maar kreeg toen wat woorden met een regisseur.
Die zorgde er vervolgens voor dat hij via zijn filmstudio zo'n 10 jaar niks meer te doen kreeg.
Die studio's waren hoofdzakelijk bezig met het suikerzoete Doris Day spul bezig bijvoorbeeld.
Anyway, met die film nam hij een beetje wraak.
En vervolgens raakten de studio's tamelijk van slag en produceerden hoofzakelijk shit.
Maar die studio's hadden natuurlijk macht en konden ook bepalen wat er in de bioscopen te zien was.
Er zijn diverse pogingen van onafhankelijke studio's geweest, maar ver kwamen ze niet vaak.
Er is er zelfs eentje geweest die van de Nederlandse Philips is geweest.
Grtz.
"He has served his time" zou ik zeggen.
Hij is natuurlijk bekend geworden door de cult-film Easy Rider.
Die hij samen maakte met Peter Fonda.
De soundtrack kent iedereen, "Born to be wild" van "Steppenwolf".
Die de band toen ook wereldbekend maakte.
Voor de Easy Rider film leek hij een goede carriere te gaan maken met een paar films
Maar kreeg toen wat woorden met een regisseur.
Die zorgde er vervolgens voor dat hij via zijn filmstudio zo'n 10 jaar niks meer te doen kreeg.
Die studio's waren hoofdzakelijk bezig met het suikerzoete Doris Day spul bezig bijvoorbeeld.
Anyway, met die film nam hij een beetje wraak.
En vervolgens raakten de studio's tamelijk van slag en produceerden hoofzakelijk shit.
Maar die studio's hadden natuurlijk macht en konden ook bepalen wat er in de bioscopen te zien was.
Er zijn diverse pogingen van onafhankelijke studio's geweest, maar ver kwamen ze niet vaak.
Er is er zelfs eentje geweest die van de Nederlandse Philips is geweest.
Grtz.