Diameter schotel

nicewithice

Jr. Member
Lid sinds
19 mrt 2012
Berichten
125
Waarderingsscore
7
Punten
18
Leeftijd
66
Is wel overal terug te vinden maar soms zie ik tegenstrijdige info, dus hier de vraag. Is een schotel van 1 meter doormeter genoeg voor Astra 1 en 3 in Griekenland ? Astra 1 ben ik zo goed als zeker. Maar voor Astra 3 lees ik op een andere website 3 verschillende "footprints", oa Europe en ALL Europe. Heb er een link bijgeplaatst.
PS Momenteel heb ik 1.20 meter, maar wegens aanleg zonnepanelen wil ik ze verhuizen en ineens een ook een nieuwere aanschaffen.

 
Het is inderdaad vreemd. Bij de link die jij post staat er bij dat je 1.2m zou moeten hebben.
In Wikipedia staat dit:
The Pan-European Wide beam provides DTH reception on 60 cm dishes across Europe from Spain to the Black Sea and from Greece to Scandinavia.
oftewel daar zou dan 60 cm genoeg moeten zijn, 1 meter dus zeer zeker.

Je zou wel eens geluk kunnen hebben, dit lees ik op het camperforum:
De zenders van Canaal Digitaal zitten op de Europa wide beam op Astra 3.

Echter.... als ik hier ga kijken bij Canal Digitaal zelf... nu is mijn aardrijkskunde niet 100% maar volgens mij val je in Griekenland dan tussen de 90 en 1.20 afhankelijk van waar je woont? Of kijk ik verkeerd?
Met wat geluk zou dan 1m genoeg zijn?
 
Ik weet wel dat velen hier op kleinere schotels overstappen de laatste jaren, maar dat zijn Duitstaligen en waarschijnlijk hebben die enkel Astra 19 graad, oftewel Astra 1. Ik ga proberen met 1 meter denk ik.
 
Waarom 1 meter sls je een schotel van 1.2meter hebt die zou veel beter moeten zijn . 20% meer oppervlak.
 
Waarom 1 meter sls je een schotel van 1.2meter hebt die zou veel beter moeten zijn . 20% meer oppervlak.
Tja, eigenlijk is ze nog in redelijke staat, maar het moet estetisch ook allemaal een beetje mooi blijven, ik dacht als het kleiner kan doe ik het, zeker nu ze zal moeten verplaatst worden wegens nieuwe zonnepanelen. Op de foto links de Hotbird schotel, ik denk 60 cm, daarnaast de Astra 1 en 3 schotel.
 
Tja een 1.2m is wel een stukje groter maar volgens mij zal het v.w.b. esthetisch oogpunt niet zo gek veel uitmaken. Dan zou ik zelf toch liever kiezen voor meer zekerheid v.w.b. een goed signaal. Ziet er immers inderdaad nog prima uit die schotel.
 
Ik heb het dan toch maar eens uitgeprobeerd, en zie, de nieuwe schotel is veel lichter, een beetje kleiner maar Astra 3 is perfekt te ontvangen hier in griekenland met een schotel van 1 meter. Bedankt allemaal voor jullie reakties !
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan