die koeien? HOBBY!

B

BiG_G

Gezien de hoeveelheid negatieve shit hier de laatste tijd wordt gepost: bebloede koppen tot en met het posten over de "nare behandelingen van een modereter die niets met dit board te maken heeft" heb ik besloten om eens een wat leukere topic te starten.

Hobby's
Waarom, wat en hoelang? is de vraag.
Ik zal maar meteen beginnen:

Waarom hobby's: Ik heb dusdanig veel (ellende) aan mijn hoofd, dat ik mezelf meer verplicht zet om het allemaal te verwerken. De wijze waarop is met name ontspanning. Mijn hobbys bestaan uit ontspanning, veel werk maar leuke dingen.

Welke hobby's: een hele lijst. Helaas heb ik voor alles natuurlijk veel te weinig tijd. maar het voordeel is, dat ik altijd wat omhanden heb, waar dan ook.
Wijnen, bestuderen, drinken en er over praten (overigens niet alleen wijn maar ook cognac en eten en drinken in het algemeen)
Fotograferen, Motorrijden, Alles wat met techniek toebehoort (van computers tot satteliet, films, audio, tot caraudio (boomboxen in de volksmond)).
Zeilen is een relatief nieuwe hobby van me, de voorgaande doe ik al meer dan 10 jaar, (op satteliet na, die pas 4/5).
Zomers zal ik dus wat minder aanwezig zijn op het board, GET USED TO IT, simpel omdat ik waarschijnlijk op het water de boot de sporen geef (eigenlijk de wind dan).

De meest belangrijke is Motorrijden. Ik zal pas stoppen als ik fysiek niet meer kan.

Overigens, ze staan verder in willekeurige volgorde, simpel omdat ik na motorrijden, niet kan bepalen wat ik echt leuker vind.

Who's next?

Nou ik wil wel meedoen, lijkt me inderdaad eens leuk voor de afwisseilng.:biggrin:

Het zal voor ieder duidelijk zijn dat mijn grootste hobby computers is, en dan met name momenteel netwerken en linux servers en het onderhouden van genoemde zaken.
Daarnaast is er de sathobby, die uiteraard fijn gecombineerd kan worden met bovenstaande zaken, het gezamenlijk runnen van het Satellite Fun Board en het modereren en systeembeheer alhier en natuurlijk de Dreambox met zijn mogelijkheden via netwerk en internet.

Daarnaast ben ik helemaal gek van treintjes. Tot nu toe had ik allemaal spoor H0 en een paar jaar terug ben ik volledig verliefd geworden op N spoor alweer ik nu een startpakket Minitrix, een startpakket Fleischmann en nog wat losse Fleischmann rails en stuff van heb liggen.
H0 is hoofdzakelijk Lima, maarja, wij hadden het vroeger ook niet zo breed en dat was dan wat later genoemd werd de "elektrische trein voor de armen" omdat deze zo goedkoop was. Hoef je tegenwoordig niet meer voor te komen, een personenwagen, vroeger 14,95 bij de Hema, soms nog wat goedkoper, kost nu al vlug 30 euro of meer.
Hoe dan ook, de waarde interesseert me niet zoveel, als het effe zou kunnen zou ik 't het liefst opzetten en er regelmatig mee spelen, het is mooi gewoon om dat allemaal te zien rijden, niet om mee te handelen, althans voor mij niet.

Ook het vissen kan niet uitblijven, is lekker rustgevend, alhoewel ik geen "echte" ben met hengels van een paar honderd euro, maar eerder tot de "gewone" goed weer visser behoor met werphengeltje van 30-40 euro enzo. Vang je even goed mee wat mij betreft. Ik moet ook elke 20 minuten wat gevangen hebben, een uur niks vangen dan stop ik ermee en ga een andere dag verder, het moet leuk blijven he, en 2 a 3 uur zitten langs de kant zonder iets te doen is niet voor mij weggelegd tenzij ik tegenover een naaktstrand zit te vissen maar da's nog niet gebeurd.:biggrin:

Tja... valt me misschien nog wat te binnen als hobby, dat zijn eigenlijk de dingen waar ik me het meest mee bezig houdt en als je het in procenten moet uitdrukken is het 95% computers en aanverwanten en 5% vissen. In de zomer wordt die verhouding dan meer 85-15%.
Hopelijk krijg ik de hobbykamer nog genoeg opgeruimd zodat de treinen er ook percentages van kunnen krijgen, maar voorlopig is het bij verzamelen gebleven. Dus als je nog wat kwijt moet, weet je aan welk goed doel je ze besteden kan.:biggrin:

dan doe ik ook mee,

Mijn hobbys zijn sateliet tv, computers,uit eten, werken,de tuin, kaarten, vissen,voetbal en reizen.

Wat sateliet en computer betreft loop ik al de nodige jaren mee en heb in die tijd al het nodige hergeinstaleert. Heb er veel plezier van om hier maar ook elders te lezen over dit prachtige hobby.

Bij uit eten komt een italiaan snel in beeld.

Wat beterft werken werk in bij een instelling waar zeer moeilijk opvoedbare kinderen wonen die om de een of andere reden niet thuis kunnen wonen. Ik werk als coordinerend groepsopvoeder in een groep van 10 kinderen met een stoornis in het autistisch spectrum.

De tuin dient ook in deze tijd weer de nodige aandacht te krijgen wat hij van mij dan ook krijgt.

Al meer dan 23 jaar kaarten wij op de woensdag avond met een lekkere pot bier erbij en er wordt veel gelachen.

Vissen is altijd een hobby geweest maar de laatste jaren kom ik er wegens tijdgebrek niet aan toe. Maar niet getreurd de hengel zijn er nog en kunnen ieder gewenst moment tevoorschijn gehaald worden.

Voetbal is ook van de partij en op vrijdag wordt er tijdens het trainen getraint maar ook erna. Vervolgens gaan we op zondag morgen de wei in om tegen een tegenstander te voetballen om te kijken wie het meeste kan scoren.

En ja het reizen............ in September ga ik voor de 4de keer op vakantie naat de USA-West. Dit voor de ontzettend moeie landschappen aldaar. Het wordt een reis van bijna 4 weken met dit jaar in een SUV 4 wheel drive om in Utah diverse off road routes te gaan verkennen. De routes heb ik alle 4 de jaren zelf in elkaar gezet middels een route planner van RandMcNally voor de states. De hotels dit jaar voor de eerste keer zelf online via internet gereserveerd, scheelde effe700 eurotjes t.o.v reserveren via een tour operator. We vliegen vanuit Amsterdam naar San Francisco met een Boeing 777 dit schijn op dit moment het grootste verkeersvliegtuig te zijn.

Hier heb ik op discovery eens een docu over gezien. Dan komt ons sat hobby weer de hoek om om de thema zenders van discovery te ontvangen Discovery, Discovery travel, Discovery science enz.. Je zie het cirkeltje is nu weer rond.

Math

@BT : In Amstelveen zit een speciaalzaak voor de treinhobby.
Die gasten hebben alles, voor als je een keer in de buurt bent, moet je er maar eens naar binnen lopen.

@Math : Respect voor je werk. Zorg is voor mij niet echt weggelegd, hoewel ik kinderen met het syndroom van Down toch wel erg bewonder. Waarom kan ik niet zeggen, waarschijnlijk omdat als ik ze zie (ik woon in de buurt van een zorgcentrum) ze altijd heel blij naar me zwaaien, en altijd bewonderend naar mijn motor kijken. Ik zou het best leuk vinden om eens met zo'n jongen of meisje een ritje te rijden....

G

Ja speciaalzaken zijn er genoeg, hier in Sittard ook en Duitsland ook een paar, altijd leuk om eens te kijken, doe ik dan ook geregeld, maar meestal blijft het ook bij kijken, het is nogal duur geworden de laatste jaren.
Omdat het schijnbaar minder in trek is geraakt doen zaken als Hema en V&D en speelgoedzaken er niet meer in.
Maar het blijft wel leuk, vooral ook beurzen waar ze dan complete emplacementen opgebouwd hebben, hartstikke mooi!

hoi
mijn hobby is de pc dat doe ik nu 2 jaar pas vandaar dat @BT
mij vaak uit de brand helpt ik doe daar dvd ,s mee branden
en ik hou van de muziek
ik kijk graag naar sport voetbal, tennis ook de dames zie ik graag spelen ,de tour de france en de alpen
ik ben een zwemliefhebber en ik fiets graag met mooi weer
het sat gebeuren staat op nummer 1
uit eten op zijn tijd en ook wij kaarten 1keer in de week met
lekker een bruine pater erbij
schaken heb ik vroeger ook veel gedaan
verders breng ik veel tijd door met de kleine meid van 5 jaar
dat houd mij jong
gr dalton

Mijn hobbies zijn electronica en muziek maken/spelen.
De combinatie van de 2 hierboven staande hobbies hebben ooit geleid dat ik met midi begon, zelf midi inbouwen in een muziekinstrument. Een nare eigenschap van die electronica hobby
is dat je van Jan en alleman wel eens wat spulletjes hebt die veel
tijd kosten en niet altijd het gewenste resultaat opleveren.
Ook een nadeel: voordat je gaat vernieuwen, heb je iets al weer
een paar keer gerepareerd, dus je blijft lang zitten met ?udere spullen, zo ging mijn TV 15 tot 20 jaar mee.
Muziek maken, al is het maar een uurtje per dag, even ontspannen na mijn werk,
groetjes,
Goka

mogge

Hobbies heb ook ik wel ,mijn probleem is echter dat ik altijd na verloop van tijd de intresse een beetje verlies nadat ik het idee en gevoel heb dat er weinig meer te leren is en de dingen te makkelijk gaan bijv de pc, linux, networking en aanverwanten
alsook de sathobbie leuker in het begin als nu en zelfs bij mijn grootste hobbie het verzamelen van amerikaanse modelautotjes schaal 1:1 .
Alhoewel dit teruglezend denk ik dat mijn allergrootste hobbie koffiedrinken is(mischien wel verslaving)

grtz

hobby Biertjeeeeeeeee

Bedankt voor je fijne antwoord. Ik kan je zeggen mijn werk is soms best zwaar maar in de leefgroep waar ik werk heel vaak het grootste plezier tussen de kinderen (lees clienten) en de groepsleiding maar ook tussen de collega`s onderling. Daar aantoegevoegd onze sathobby dan heb je ook de nodige afleiding. wat betreft het rijden met kinderen. Bij onze instelling die in Limburg ligt maar uiteindelijk een Brabantse is omdat de privincie Brabant ons subsidieert wordt elkjaar een triketocht gehouden waarbij een heel stel motorrijders met onze kinderen een rondje rijden. de kinderen beleven hier erg veel plezier aan.

Math

Een mooie start van een nieuw soort thread:biggrin::biggrin::biggrin:

Mijn hobbies, pfoeh ik heb er eigenlijk teveel...

Maar ik moet meteen met een hobby beginnen die ik sinds vanavond voor een tijdje heb moeten stopzetten (snik, snik snik)

Ze was ??n van mijn grootste hobbies, ik kon iedere dag na het werk even lekker met haar stoeien of in het bos gaan wandelen,
maar sinds anderhalve week is ze te ziek geworden, en ik heb mijn trouwe viervoeter, "Tamara" in moeten laten slapen...

Andere hobbies heb ik ook nog wel, ??n van de voornaamste zijn er eigenlijk drie in ??n, en dat is mijn computer internet, en muziek.

Een lekker pilsje gaat er altijd wel in ...

En over de hobbies die ik met mijn ... heb daar praat ik maar niet teveel over :biggrin::biggrin::biggrin:

@Freggel1 he rot voor je van je trouwe viervoeter, ik weet hoe jeje voelt heb er zelf ook al genoeg verloren.....

Oke man we nemen der nog een op Tamara

er weinig meer te leren is en de dingen te makkelijk gaan bijv de pc, linux, networking
??????? Lijkt me stug, daar raak je eigenlijk nooit over uitgeleerd, begin bijv. maar eens met subnetting om maar iets te noemen, linux security, secure shell, secure verbindingen (https), opzetten en beveiligen ftp server op linux en idem webserver.
En anders kun je altijd nog eens in het forum van bijv. webwereld gaan kijken en zien of je daar de problemen opgelost krijgt.
Als je ziet wat je daar tegen komt allemaal, dan denk ik ook wel dat je vlug gezien hebt dat er best nog een hoop te leren is.:)

@freggel: jammer te horen van je hond, ik heb hier ook zo'n apparaat, veel plezier mee, is heel ernstig ziek geweest maar er gelukkig nog net weer bovenop gekomen, maar heb wel enig idee welk gevoel je er aan over houdt.

Pikkie en Black Tiger bedankt, meer heb ik ff niet te zeggen...

Originally posted by pikkie
@Freggel1 he rot voor je van je trouwe viervoeter, ik weet hoe jeje voelt heb er zelf ook al genoeg verloren.....

Oke man we nemen der nog een op Tamara

Alleen, ik zie mijn hond niet als hobby...

tis m'n kindje.

Ik wens Freg veel sterkte toe!

Btw, wat voor 1ntje was het er? ik heb een Berner Sennen....

Ja dat was het bij mij ook BiG_G, maar het was een kruising, maar dat maakte verder niks uit, want we hebben er altijd veel plezier meegehad...

Waar ze op leek was een kooikerhondje, twee druppels water.

Kijk maar eens bij deze link...

http://www.kooikerhondje.nl/index.php3?lang=dutch&page=pic_adults

En daar zijn we nu naar op zoek, dus hierbij mocht er iemand zijn die iemand weet die deze hondjes heeft en nu op dit moment of binnenkort een nestje puppies heeft, laat het me maar even weten.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan