Digitale HD ontvanger Canal

jack

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 aug 2002
Berichten
7.225
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
63
Ik heb even een vraagje want snap het even niet meer.

Ik had dus voor mijn vader een topfield aangesloten op de schotel met een diseqc switch er tussen voor 13, 19 en 23 oost.

Dit werkt perfect en kan daarmee gewoon alle zenders kijken en heb op alle 3 de satellieten perfect signaal..

Maar wil die Topfield nu vervangen voor een digitale ontvanger die ook de HD zenders kan weergeven die ik van Canal Digitaal heb gehad.

Dacht dus sluit hem aan en dan werkt het maar helaas om de een of andere reden zegt hij bij diseqc instellingen dat ik op 19 oost wel signaal heb en bij 28 oost ook signaal heb.

Bij 13 en 23 oost zegt die geen signaal dit begrijp ik dus totaal niet.

Hoe kan ik bij die Canal ontvanger nu ineens wel signaal hebben op 28 oost en niet meer op 13 en 23 oost.

Heb nu die Topfield weer gewoon erop gezet en heb weer gewoon beeld en signaal uiteraard op de 13, 19 en 23 oost.

Hoop dat iemand dit kan verklaren en nog beter een oplossing heeft hoe ik die canal ontvanger wel werkend krijg zodat ik daarmee ook gewoon signaal heb op 13, 19 en 23 oost.
 
Dat zijn de disqC instellingen je moet bij je Topfield even kijken hoe ze staan dus bijvoorbeeld 13 oost op disq 1.0 op poort 1 of A 19.2 oost op poort 2 of B en 23 oost op poort 2 of C.
Schrijf die instellingen even op.
Als je dan je HD ontvanger aansluit zet je de disqC instellingen hetzelfde en is je signaal op 28.2 oost ook weg en werkt het hetzelfde als de Topfield.
 
Je moet de disqc instellingen bij de philips handmatig veranderen deze staan standaad op de triplesat ingesteld.
Jack weet je zeker dat je vader met een Philips wil gaan kijken, het is echt een drama doos van de eerste orde.
 
heb nu nog even die diseqc instellingen aangepast, heb nu inderdaad wel signaal op de 19 en 23 oost maar voor de 13 moet ik kiezen voor hotbird en daar blijft signaal op 0 staan.

Ja het is een kut ding maar moet toch iets, mijn vader wil wel naar bv. voetbal blijven kijken dus ben wel verplicht om een hd ontvager voor hem aan te sluiten en deze kreeg je gratis :)

Moet eigenlijk een simpele afstandsbediening hebben voor mijn vader want hij zapt alleen maar verder niks.

Zelf moet ik ook nog een andere hd ontvanger hebben, maar moet daar ook nog een HD tv bij kopen want die heb ik dus ook nog niet, maar ja zoveel keuzes kwa ontvangers en tv's dat ik een beetje de bomen ook niet meer zie in het grote satelliet bos.
 
Mag ik als Tip de VU+Duo aanraden?
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan