Digitenne kaart

Loneranger

Jr. Member
Lid sinds
17 apr 2008
Berichten
89
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
64
Goedemorgen,

Kan ik deze kaart in mijn sat-ontvanger gebruiken? En zoja, moet ik dan weer opniuew de kanalen zoeken? De kaart wordt iig wel herkend door de ontvanger.

Bedankt voor het antwoord

 
Hoi Lonerange en welkom op Satellite Fun.

Nee helaas, het is een andere provider. Wel is de kaart irdeto2 en dat is een coderingssysteem wat ook op satelliet gebruikt wordt, daarom herkent de ontvanger de kaart wel.

Maar de gegevens op de kaart zijn anders waardoor je de kaart niet voor satelliet doeleinden kunt gebruiken.

 
Ok, duidelijk verhaal, bedankt voor je antwoord:aanbid:

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry BT, maar je antwoord is niet juist.

De digitenne kaart is een Conax kaart, geen IrDeTo 2.

Aangezien Loneranger geen informatie gegeven heeft over de ontvanger die hij gebruikt, neem ik aan dat hij wellicht een UCAS achtige ontvanger gebruikt.

In dat geval kan die de kaart wel lezen, en zou 'ie waarschijnlijk de signalen ook kunnen decoderen, maar met een satelliet ontvanger ga je de digitenne signalen niet ontvangen.

Uiteraard is er wel een combinatie apparaat.

Die kan satelliet signalen ontvangen, en decoderen met zijn (enkele) CI slot.

Ook kan hij digitenne signalen ontvangen en decoderen met de ingebouwde Conax decoder.

En hij werkt op 12 volt; een 230 volt adapter én een 12 volt auto-sigaretten aanstekerplug worden meegeleverd.

Daarmee is ie ook uitermate geschikt voor gebruik in de caravan of zelfs in de auto.

Ik heb het over de Technisat Multymedia TS1 (klik!) ontvanger.

IK heb even met zo'n apparaatje mogen spelen, en hij beviel me prima.

Ik kon er alleen geen settingseditor voor vinden die er voor geschikt is (hij heeft een comport aansluiting).

Hij word door redelijk wat satshops aangeboden dus het moet geen probleem zijn er eentje op de kop te tikken (als je dat van plan zou zijn).

 
Sorry BT, maar je antwoord is niet juist.
Nja, voor een klein deel. Klopt, kabel gebruikt Irdeto2, dat Digitenne Conax gebruikt is dan een vergissing van mij geweest.

Verhaal blijft echter hetzelfde, het is niet geschikt voor satellietontvangst.

Tenzij je inderdaad een ontvanger hebt die zowel satelliet alsook digitenne aan kan, maar dan kijk je nog steeds digitenne, geen satelliet.

Bedankt voor de aanvulling.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan