DM 500 HD externe netwerk HD

P

PPP

Hallo,

Ik had een vraag over hoe ik mijn externe netwerk HD (freecom), kan mounten via mijn Dreambox 500 HD. Deze draait op onderstaande gegevens:

Devicename: dm500hd

Enigma Version: 2010-04-29-experimental

Image Version: Experimental 2010-04-29

Frontprozessor Version: VNone

Webinterface Version: 1.6.2

Hoe kan ik nu mijn externe harde schijf koppelen aan de dreambox zodat ik daar ook kan opnemen.? En de films welke op de harde schijf af spelen via de dreambox?

Wie kan mij daar mee helpen, alvast bedankt!! :)

Hoi PPP en welkom op Satellite Fun.

Ik denk dat wat jij wilt een probleem gaat worden. Is het toevallig de Freecom XS van 1 Terrabyte? Want ik lees her en der dat Freecom problemen geeft met Dreamboxen.

De DM500 HD is verder een HD ontvanger en vaak gaat het opnemen vanaf een gewone DM500 al hakkelend. Dit komt door de gebruikte protocollen, dus voor HD opnames heb je echt snelheid nodig.

Het is me ook niet bekend of de Freecom met usernaam/wachtwoord kan omgaan bijv. maar je kunt onderstaand eens proberen.

Maak op de Freecom een directory hdd aan. Daaronder een directory movies en zorgt dat de dreambox rechten heeft daarop.

Dan zet je het volgende in de Dreambox bij de mount:

ip = ip van de Freecom

dir = movies

local dir = /mnt/hdd

options = rw

extra = nolocksize=8192,wsize=8192

user = usernaam voor dreambox

pass = pass voor dreambox

Daarbij moet ik eerlijk aangeven dat het me niet bekend is of dit lukt met de firmware die jij gebruikt en ook of het uberhaupt al mogelijk is met de DM500HD want dit is een vrij nieuw type ontvanger. Daar heb ik zelf nog geen ervaring mee.

Misschien een van de anderen?

Hoi Black Tiger,

Bedankt voor je reactie. Ik had al wat meer gelezen over Freecom, daarom had ik het er ook bij vermeldt. Maar het is niet de XS van 1 TB.

Laatst bewerkt:
Graag gedaan. Overigens a.u.b. de antwoord knop gebruiken en niet de quote knop.:)

Ik denk dat het niet veel uit maakt welke Freecom je hebt, tenzij deze samba aan kan, dan zou het theoretisch moeten kunnen werken op de wijze die ik beschreef, vermits het netwerk snel genoeg is.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan