DM 7020 komt niet in flash mode

janblues

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
403
Punten
83
Leeftijd
73
If you see this, your box didn't boot to Linux.

Unless you interrupted the boot process, this usually means that you have no valid operating system in flash.

Don't panic! It's not a problem. You can just flash a new version and everything will be fine!

Otherwise, you can boot from network or compact flash. (*not* tested)

If you're about to give up, you might get help at the Dream Multimedia Support board!

You can download your current flash contents (32 MB) here.

Flash new firmware | Device info | Device Serial No.: 88312 | Build date: 2008/01/21 | Bootloader: Second Stage Loader, rev 6420, built 20090606

Ik krijg deze tekst.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 22:41 uur ----------

Als ik het serieel probeer start de pc spontaan opnieuw op en krijg op die manier ook geen contact.

Welke firmware probeer je er op te zetten?

Is het mogelijk om het eens met een andere pc te proberen? Want het is wel vaag als je computer spontaan begint te rebooten als je gewoon een seriele verbinding legt.

Maar als je die melding op je scherm krijgt, ben je dan niet al voorbij het ***stop*** moment? Stopt hij dus helemaal niet als je de knop ingedrukt houdt tijdens het starten?

Er staat nu een oude versie van PLI op.

De cccam werkt ook niet meer krijg alleen nog FTA om naar te kijken.

Daarom wilde ik hem opnieuw gaan flashen.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 13:01 uur ----------

Wat bedoel je met het stop moment?

Ik druk hem achter aan en hou de knop voor ingedrukt en dan verschijnt het ip nummer.

Als je dit weer ingeeft krijg ik deze melding.

Dat bedoelde ik met het stop moment.

Als je het ip nummer krijgt dan zie je kort daarvoor of tegelijkertijd normaliter ook ***stop*** in het display staan.

Een andere pc of laptop om serieel te proberen blijft evt. een optie.

Volgens mij heeft Pli ook de mogelijkheid om via de afstandsbediening te upgraden, dat zou je ook nog eens kunnen proberen.

Kan echter ook zijn dat de bootloader er opnieuw in gezet moet worden.

Da's altijd een beetje vaag met die dingen.

Heb je al een fabrieks reset geprobeerd? Dat wil soms ook wel helpen.

Ook de afstandsbediening werkt niet meer naar behoren.

Maar ga het straks wel echt serieel proberen.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 20:47 uur ----------

Ik ben inmiddels alweer wat verder.

Na wat gerommel met een oudere versie van dreamup het knopje van Second Stage gebuikt.

Toen leek alles weer normaal te werken.

Stond nu wel in flash mode maar pakte de image niet.

Na enige malen aanzetten op de achterkant is het serieel wel gelukt met de image.

Nu de rest nog.

Raar heb de hele avond zitten klooien maar nog steeds geen beeld.

De cam heb ik ook nog niet werkend.

Op FTA zenders prima ontvangst maar alles blijft zwart en ook geen geluid.

Hmmz... die Second Stage kan wel eens helpen inderdaad, maar toch vreemd dat je het een paar keer moest doen met die knop achter alvorens hij pakte.

V.w.b. de smartcards, die stop ik altijd met de gouden chip naar beneden in een van de kaartslots, meestal de onderste.

Dan CCcam installeren, gewoon volledige versie en in het menu de default cam op CCcam zetten en opslaan.

Als hij dan niet pakt, de ontvanger herstarten en dan moet hij het doen. Als dat niet het geval is, dan kun je via de addons ook nog zo'n CCcam info plugin installeren.

Deze laat je de gegevens van de kaart zien.

Mocht de ontvanger problemen hebben de kaart te zien, dan merk je het daar ook meteen aan want dan wenst die plugin ook geen waardes te geven.

Ik heb inmiddels weer beeld en geluid op de fta zenders.

Maar als ik de cam wil ophalen krijg ik het bericht dat ik geen verbinding met de server kan maken.

Mijn internet verbinding naar buiten met de dreambox is goed.

Hoe nu verder?????

Ik heb er nu pli op staan hier uit de download.

Da's vreemd. Want de Pli van hier uit de download is een rechtstreekse koppeling naar de firmware bij Pli-images zelf, je krijgt dus altijd de originele.

Misschien ligt de Pli addons server er even uit? Heb net even getest, bij mij werkt hij wel.

Je zou nog eens kunnen proberen.

Hoe heb je getest of je internet verbinding naar buiten goed is met de Dreambox?

Een andere oplossing is om de nieuwste nightly build op je ontvanger te zetten. Dat zijn beta's en die worden elke nacht geupdate. Die kun je echter alleen bij pli-images zelf downloaden. Misschien dat daarmee wel de addons downloads werken.

Bij mij in elk geval wel maar ik heb een Enigma2 beta.

Alles draait weer.

Heb de nieuwste pli van de pli site er op gezet.

Had de cam en zenderlijst er in maar alles bleef nog zwart.

Na een fabrieks- reset alles weer terug gezet en er was weer beeld.

Ik snap er niks meer van.

@janblues...het lijkt er op dat de laatste tijd sommige releases van Pli wat bugs vertonen. bij mij geeft ie na een verse installatie bijvoorbeeld aan in het netwerk nameserver niet bevestigd maar ik kan wel het internet op met de box

Zo'n fabrieks reset kan soms wonderen verrichten. Ik had zelf wel eens bij de 7020 dat hij gewoon geen zenderlijst meer wilde laten.

Via FTP ging ie er nog wel in, althans zo leek het, maar er gebeurde verder niets meer, de oude lijst bleef.

Na een fabrieks reset liep alles weer als een treintje dus het kan ook gewoon de 7020 zelf zijn die het dan lekker vindt als zijn flash weer eens geleegd wordt ofzo. Misschien ergens een bitje verkeerd omgevallen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan