DM 800 HD vraag

M

Martin

Zeer gewaardeerde leden, ik ben een leek en loop vast en vraag hierbij om hulp.

Ik heb een originele DM 800 HD van met Enigma 2 image van september 2008 en cccam 2.0.1 .. image is er opgezet bij aanschaf van de box.

Nu wil ik de nieuwste kanalenlijst inladen echter ... ben het (gewijzigde) password kwijt. Nu dacht ik, dan maar goed aanpakken en nieuwe image flashen ... de laatste ven PLi lukt niet en ik lees heel veel over bootloader en type sim (1, 2.0, 2.1 of Ferrari) ....

Vraag is, hoe kom ik hier achter welke sim er in zit en welke bootloader zonder de box open te schroeven .. ben hier als leek nogal huiverig voor.

Alle hulp is welkom ... alvast bedankt.

Groet,

Eerst welkom op het board.

In een originele DM800 zit een originele sim dus daar hoef je niet naar te kijken.

Sim 1 en 2 en ferrari is allemaal voor de clone boxen en dat kun je zien als hij nieuw opstart evenals de bootloader.

Maar het zal in de box bij info ook wel de bootloader versie te vinden zijn.

Hi ... dank voor je snelle reactie ....

Heb zitten zoeken maar ik kan alleen vinden:

Kernel: Linux 2.16.12-5.1-brc

Release 380

Maar gebrijpik je goed dat ik eigenlijk alle bootloaders kan flashen? Mijn idee is nu de nieuwste bootloader te flashen en dan weer de Pli van 11/11 te proberen ...

Kan dit? Wederom dank voor de reacties

In de nieuwste image van PLI zit toch ook de laatste bootloader waarom lukt het niet die er op te krijgen krijg je een foutmelding?

Kan me niets herrinneren dat je eerst een bepaalde bootloader er op moest zetten maar misschien is de stap te groot dan zou ik niet direct de laatste er op zetten maar probeer er één van een jaartje geleden.

Wel zijn er van PLI verschillende versies geweest ze zitten nu op versie 3.0 misschien is dat de reden dat het niet lukt.

Zou best kunnen dat de stap te groot is ... heb deze in september 2008 aangeschaft - was er 1 van de eerste lichting - en er daarna nooit meer naar gekeken. Reden dat ik nu zit te vechten is simpelweg omdat ik mijn pasword kwijt ben en de nieuwste zenderlijst er niet in krijg ...

Zal inderdaad eerst eens beginnen met een oudere versie.

Probleem waar ik nu tegen aanloop is dat de upload via de webbrowser gewoonweg niet loopt en ik na circa 2 minuten een browser fout krij .. internet explorer kan de door u opgevraagde pagina niet vinden.

hele zaakje loopt gewoon via netwerk en ik kan nu via de browser wel e.e.a. in de Enigma 2 browser doen (kanaalwissel, etc) dus dat moet goed zijn ... hoop ik.

Ik ga eens een ouder versie zoeken en deze proberen mocht dat het niet zijn probeer ik de secondstage bootloader 84

Nogmaals dank voor het meedenken.

Er staat bij de hanleidingen wel de handleiding hoe je via het netwerk een Enigma2 box moet flashen.

Het vastlopen van de browser herken ik niet heb het nooit gelezen misschien doe je iets verkeerd.

Precies wat ik gedaan heb .... heb wel in een oud nieuwsbericht gelezen dat je eerst de secondstage loader 84 moet flashen en dan de nieuwste Pli image.

Kan geen oude versie vinden helaas dus ga maar via de browser proberen de bootloader er in te blazen en dan de nieuwste image ... in het ergste geval moet ik toch verder zoeken naar oudere versies en de boel proberen te herstellen ....

Wordt vervolgd ....

---------- Post added 11-11-2012 at 22:02 ----------

update .... bootloader 84 zit er in ... via browser flashing .... nieuwste Pli doet ie niet dus ben bang dat ik een netwerk probleem heb .... toch maar seriele kabel kopen en op de andere manier flashen .... helaas maar we stoeien verder ...

Laatst bewerkt:
Kan me niets herrinneren dat je eerst een bepaalde bootloader er op moest zetten
Dat ligt er inderdaad aan. Maar als je nog nooit Pli 2.1 of 3.0 er op hebt gehad, dan moet je inderdaad eerst de secondstage loader er op zetten.

Dream Multimedia heeft dat op een gegeven moment gedaan om gebruik van clones tegen te gaan. Maar dat heeft uiteindelijk niet geholpen.

@Martin:

nieuwste Pli doet ie niet
Wat doet ie precies niet? Op welk punt gaat het mis? Je hebt wel de OpenPlli voor de DM800 en niet die van de DM800SE, toch?

Overigens ook namens mij welkom op Satellite Fun!

P.s. a.u.b. geen hele berichten quoten.;)

Hi .....

Heb de bootloader er via de webbrowser opgezet ... 84 werkt.

Ik denk dat omdat dit een kleine file was, mijn netwerk het na een aantal keren proberen ok vond.

De Pli voor de DM800 (niet de se versie) is circa 44 Mb. Wanneer ik deze via IE wil uploaden zegt IE dat ie 44 MB van IP a naar IP b heeft verstuurd maar de upload balk blijft blank ... na verloop van tijd krijg ik de foutmelding dat IE het opgevraagde adres niet kan vinden ... ben bang dat mijn netwerk niet stabiel genoeg is om dit te doen via webbrowser (ter info .... ik zit niet in NL maar in Oost Europa en ze lopen hier nog een ietwat achter op dit gebied).

Moet dus ip zoek naar een andere oplossing ... ben hier lokaal nu op zoek naar een RS232 kabel of iets wat ermee door kan gaan ... niet eenvoudig verkrijgbaar hier (nog steeds niet - haha).

Ik stoei nog even verder en zal zeer zeker nog een aantal keer via browser proberen ... wie weet lukt het een keer ... hoeft uiteindelijk maar 1 keer te lukken.

Je kunt het netwerk zo kort mogelijk maken door de box met een korte kabel naast de computer te zetten of zo.

Maar je hebt het over IE met IE lukt het altijd juist andere browsers geven wel eens problemen.

Lukt een nulmodem kabel niet is het ook als je handig bent zelf te maken met twee 9 polige stekkers en een stuk draad een eenvoudige is genoeg dus met 3 draden aangesloten.

Hier staat de handleiding.

Dank .... wordt een weekend klus ... ga ik proberen en ... moet lukken.

Wordt vervolgd ...

ik zit niet in NL maar in Oost Europa en ze lopen hier nog een ietwat achter
Dat maakt in dit geval niet uit, aangezien je op je interne netwerk blijft met het flashen. Maar het is wel zo dat Internet Explorer wel eens vreemd doet.

Het is ook zaak dat je jouw interne ip adres van de Dreambox gebruikt.

Dus heeft je Dreambox bijv. 192.168.1.10 als ip adres moet je dat ip ook in je browser invoeren. Ik zou net als Aart44 adviseren om het eens middels een andere browser te proberen. Firefox Portable is relatief klein en werkt ook prima hiermee.

Update ... alles gelukt en ben zeer gelukkig met mijn Openpli ... werkt weer.

Dank voor alle tips.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan