DM 800 HD vraag

M

Martin

Zeer gewaardeerde leden, ik ben een leek en loop vast en vraag hierbij om hulp.

Ik heb een originele DM 800 HD van met Enigma 2 image van september 2008 en cccam 2.0.1 .. image is er opgezet bij aanschaf van de box.

Nu wil ik de nieuwste kanalenlijst inladen echter ... ben het (gewijzigde) password kwijt. Nu dacht ik, dan maar goed aanpakken en nieuwe image flashen ... de laatste ven PLi lukt niet en ik lees heel veel over bootloader en type sim (1, 2.0, 2.1 of Ferrari) ....

Vraag is, hoe kom ik hier achter welke sim er in zit en welke bootloader zonder de box open te schroeven .. ben hier als leek nogal huiverig voor.

Alle hulp is welkom ... alvast bedankt.

Groet,

Eerst welkom op het board.

In een originele DM800 zit een originele sim dus daar hoef je niet naar te kijken.

Sim 1 en 2 en ferrari is allemaal voor de clone boxen en dat kun je zien als hij nieuw opstart evenals de bootloader.

Maar het zal in de box bij info ook wel de bootloader versie te vinden zijn.

Hi ... dank voor je snelle reactie ....

Heb zitten zoeken maar ik kan alleen vinden:

Kernel: Linux 2.16.12-5.1-brc

Release 380

Maar gebrijpik je goed dat ik eigenlijk alle bootloaders kan flashen? Mijn idee is nu de nieuwste bootloader te flashen en dan weer de Pli van 11/11 te proberen ...

Kan dit? Wederom dank voor de reacties

In de nieuwste image van PLI zit toch ook de laatste bootloader waarom lukt het niet die er op te krijgen krijg je een foutmelding?

Kan me niets herrinneren dat je eerst een bepaalde bootloader er op moest zetten maar misschien is de stap te groot dan zou ik niet direct de laatste er op zetten maar probeer er één van een jaartje geleden.

Wel zijn er van PLI verschillende versies geweest ze zitten nu op versie 3.0 misschien is dat de reden dat het niet lukt.