dm 800

janblues

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 okt 2006
Berichten
2.646
Waarderingsscore
307
Punten
83
Leeftijd
72
Locatie
Baflo
Ik heb nog nergens een reactie gezien over de 800.
Hij wordt toch al wel uitgeleverd?
Er is inmiddels al een pli image.

Vr.gr. Janblues
 
Hij wordt inderdaad al uitgeleverd voor zover ik weet, maar het feit dat er nog geen reactie is heeft mijns inziens 2 oorzaken.
1.) Hij is pas zeer kort verkrijgbaar
2.) De meeste mensen hier hebben al een Dreambox of andere ontvanger.

Om van ontvanger te wisselen zal hij een toegevoegde waarde moeten hebben.
Om een nieuwe ontvanger te kopen zal er een oorzaak moeten zijn, bijv. dat het onderhand tijd voor een nieuwe ontvanger is, men is een nieuwe gebruiker die met satelliet ontvangst begint etc.
Dat gebeurt niet zo heel erg vaak en de DM800 is niet zo spectaculair (zoals de 8000) dat er nogal wat mensen zijn die hem meteen hebben willen.

De reacties zullen dus zeer zeker nog gaan komen, maar zoiets heeft altijd even een aanlooptijd nodig.:)
 
Janblues;191016 zei:
Ik heb nog nergens een reactie gezien over de 800.
Hij wordt toch al wel uitgeleverd?
Er is inmiddels al een pli image.

Vr.gr. Janblues


Vandaag ga ik mijn DM800 eens testen.
De soft die ik er ga op zetten is ronaldd-image-dm800-20080423172927


Alphasat.
 
alphasat;191115 zei:
Vandaag ga ik mijn DM800 eens testen.
De soft die ik er ga op zetten is ronaldd-image-dm800-20080423172927


Alphasat.


De volgende soft pli-enigma2-iolite-dm800-20080516-4930 werkt hier uitstekend.

??n probleempje heb ik gehad met het geluid na update via internet.
Best maak je eerst een backup voor u een update doet via internet.



Ter info
Alphasat.
 
De DM 800 schijnt nogal warm te worden. Mensen van DMM zijn inmiddels bezig dit te verhelpen.
 
Ik heb er dus ook eentje nog gevonden en gekocht maar ik vind het eerlijk gezegd maar een rammelbak .
Ding word bijna 50? graden.
en zapt zeer traag ook het booten duurd bijna 4 minuten .
Neen mijn dreambox 7000 is toch pakken beter .
Ik denk er aan om deze box weer snel te verkopen is zeker zijn nogal dure prijs niet waard voor zon kleine zeepdoos dingentje..
Groetjes.
 
@pipo: dat zijn problemen die een hoop mensen direct na aanschaf hebben gehad. Het heeft wat moeite gekost om het beter te krijgen. Zo vind je op de offici?le webpagina van Dream Multi Media, de nodige informatie, nieuwere drivers e.d.

Traag zappen kan vele oorzaken hebben zoals: image, tuner, emu. Andere image proberen doet soms al wonderen. Andere drivers installeren ook. Al je CCcam als emu gebruikt helpt een goede prio file. Momenteel weten we dat Gemini2 (v3.70) en OoZoon (v20080809-lean of full) images zijn die de laatste drivers via online update razendsnel beschikbaar hebben. Ofschoon we PLi een goede image vinden moeten we constateren dat PLi op een aantal zaken wat achterloopt.

Wij hebben nu een USB er aan hangen maar CF is ook goed en dan Barry Allen v4.6.3 geinstalleerd waardoor je prachtig en snel uit diverse images kunt kiezen. V.w.b. de movielijst e.d. adviseren we suomipoeka eens te installeren.

Warm worden is inderdaad een feit. DMM zegt dat het geen kwaad kan, wij hebben voor de zekerheid zo'n externe platte laptop koeler aangeschaft en daar de DM800 opgezet. Deze is met USB verbonden met de DM800 en zie daar het warm worden behoort tot het verleden.

Kortom: het kost wat tijd om alles bij elkaar te schrapen, maar het is zeker de moeite waard.

Overigens: welke image gebruik je nu?
 
Warm worden is inderdaad een feit. DMM zegt dat het geen kwaad kan
DMM kan veel zeggen maar dat is mijns inziens slechts een halve waarheid. Het zou best kunnen kloppen dat die warmte geen kwaad kan voor de ontvanger, alhoewel ik toch ook weer van technici hoor dat je componenten ook niet continue op top of hoge temperatuur moet laten draaien. Bedrijfstemperatuur is beter. Maar oke dat is een tweede.
Ik heb zelf een analoge satontvanger daar kon je een eitje op bakken en dat ding doet het nog steeds.

Maar als je er een HDD in gaat leggen (ik neem aan dat dit met de 800 ook kan) dan zit je HDD dus gelijk al aan een te hoge omgevingstemperatuur, wat de temperatuur van de HDD zelf niet ten goede komt. Je kunt er zeker rekening mee houden dat deze dan rond de 60 graden of hoger gaat hangen, en dat kan absoluut -wel- kwaad voor de HDD.

Dus hopelijk gaat DMM het probleem toch fixen want het is wel degelijk een probleem, omdat je nu dus een deel van de funktionaliteit van de Dream niet benutten kan.
 
@Black Tiger: helemaal met je eens. We hebben daarom ook die koelplaat er onder staan.
Aan de 800 kan bijv. een externe sata hdd aangesloten worden.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan