DM500C zenders komen en gaan

S

sjennie

Hallo,

Ik heb problemen met sommige zenders. Bij deze zenders krijg ik gewoon beeld, maar verdwijnt het na een paar seconden. Vervolgens zie ik de melding "no service found". Een aantal seconden later heb ik weer beeld en zo gaat het maar door. Het zijn telkens dezelfde zenders waar dit gebeurd ( Turkse zenders ). Ik heb het geprobeerd met een ander adapter (stroom) en andere kabel maar heeft niet gebaat.

Wat wel opvalt is dat bij signaalinfo het gedeelte "BER" grote cijfers toont terwijl dit op nul moet staan. Bij de zenders, waar geen problemen mee zijn, staat hij ook daadwerkelijk op nul.

Kan iemand helpen?

 
Hoi Sjennie, welkom op Satellite Fun!

Als het een satelliet ontvanger was zou ik zeggen dat de schotel vermoedelijk niet optimaal afgesteld staat.

Maar in het geval van kabel kan het ook wel eens aan de tuner in je ontvanger liggen.

Hopelijk is het dat niet en is er sprake van een ietwat te zwak signaal op je kabel. Maar dat kan alleen de kabelmaatschappij nameten.

Je zou eens kunnen kijken bij de zenders wat die problemen geven, of die in het hoge frequentiebereik liggen of juist in het lage bereik.

 
Ja als je de zenders hebt ingelezen van je eigen netwerkcode dan mag je geen BER hebben als je de ontvanger van iemand hebt gekocht in een andere stad of dorp lees ze dan eens nieuw in met de juiste netwerkcode die kun je hier vinden.

Anders is het toch gewoon een slecht signaal goeie kabel gebruiken en dan direct aansluiten op de binnenkomende coax aansluiting, gaat het dan nog niet moet er een versterker tussen.

 
Hoi Sjennie, welkom op Satellite Fun!Als het een satelliet ontvanger was zou ik zeggen dat de schotel vermoedelijk niet optimaal afgesteld staat.

Maar in het geval van kabel kan het ook wel eens aan de tuner in je ontvanger liggen.

Hopelijk is het dat niet en is er sprake van een ietwat te zwak signaal op je kabel. Maar dat kan alleen de kabelmaatschappij nameten.

Je zou eens kunnen kijken bij de zenders wat die problemen geven, of die in het hoge frequentiebereik liggen of juist in het lage bereik.
Hoi,

Bedankt voor je reactie. Als de tuner slecht zou zijn, zouden de andere zenders dit probleem toch ook moeten hebben? Ik weet ook niet wat je precies bedoelt met hoge of lage frequentiebereik. Heb gekeken naar de "probleemzenders", en constateer dat alle probleemzenders de frequentie 514 hebben. De Turkse zenders die geen probleem opleveren, hebben frequentie 810.

Wat is nu hoog en wat is laag?

 
Ja als je de zenders hebt ingelezen van je eigen netwerkcode dan mag je geen BER hebben als je de ontvanger van iemand hebt gekocht in een andere stad of dorp lees ze dan eens nieuw in met de juiste netwerkcode die kun je hier vinden.
Anders is het toch gewoon een slecht signaal goeie kabel gebruiken en dan direct aansluiten op de binnenkomende coax aansluiting, gaat het dan nog niet moet er een versterker tussen.
Ik heb thuis gescand op mijn eigen netwerkcode. Daar mag het dus niet aan liggen. Ik heb ook gedacht aan een slecht signaal en daarom het bij mijn buurman getest. Helaas ook daar hetzelfde probleem. Ik heb reeds een versterker er tussen zitten, maar dat brengt helaas ook niet de oplossing. Direct aansluiten op de binnenkomende coaxaansluiting heb ik nog niet geprobeerd. Ga dat dus nog doen.

Indien er nog andere suggesties zijn, hoor ik dit heel graag van jullie.

Bedankt voor jullie moeite.

 
Wat is nu hoog en wat is laag?
514 is laag en 810 is een stuk hoger. Dat is wat ik bedoelde. Soms kan het ook gebeuren dat laag beter werkt dan hoog of omgekeerd. Als er geen zenders in het lagere bereik werken, zou het toch nog op een tunerprobleem kunnen wijzen.

Alleen kan ik me dat wat moeilijk voorstellen omdat dit vrij zelden voor komt.

Laten we hopen van niet. Eerst maar eens zien of het rechtstreeks aansluiten op de binnenkomende coax aansluiting een oplossing biedt. Dat was een goed idee van Aart44.

 
Hoi,

Ik heb een kant en klare settinglijst op de box gespeeld en het was opgelost. Blijkbaar ging het met het scannen niet zoals het zou moeten.

Ik wil de lijst wel uploaden voor anderen die op zoek zijn naar een actuele settingslijst maar zie nergens een button voor een attachment. Het kan zijn dat ik nog geen rechten heb om iets te uploaden.

Bedankt voor jullie moeite.

 
@sjennie die rechten heb je inderdaad niet, maar er zijn mogelijkheden zat om bestanden op een andere manier aan te bieden.

hier bijvoorbeeld.

 
Je kunt het bestand evt. ook gewoon naar ons contact emailadres sturen (klik op mijn naam hier links en dan "stuur email"), dan zorgen wij dat het in de downloadsectie terecht komt.

In dat geval wel even erbij vermelden voor welke regio deze zenderlijst is, aangezien er meerdere regio's zijn.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan