DM500HD probleem met Cccam

rocade

New Member
Lid sinds
25 jul 2010
Berichten
11
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
57
Hallo allemaal,

Ik heb een 500hd geflashed met Peter Pan Neverland v2.2 incl Cccam 2.2.1
Mijn oude 500+ met Gemini 4.7 en cccam 2.1.3 gaf geen probleem met delen
Nu mijn nieuwe 500HD geeft alleen de servers online maar de clients zijn offline.
Ik heb alleen de cccam.cfg(var/etc/..) in de 500HD gezet en toen had ik wel de server actief alleen geen clients

Iemand een idee???

Gr Robert
 
Net openPli geprobeerd deze doet exact het zelfde cccam 2.2.1 gedowload ccc.cfg erop.
alle servers online maar alle clients offline...

als iemand enig idee heeft hoor ik dat graag...
 
we nemen aan dat het lokale clients betreft.
clients zijn alleen actief dus online als ze ingelogd zijn bij jou anders zie je ze offline
clients corresponderen met de F-regels in jouw CCcam.cfg en met de in dat bestand genoemde serverpoort.
 
Klopt, bij de 500+ zijn ze wel online als ik dan het cccam.cfg in de 500hd zet zijn ze allemaal offline.
De F lijn verwijst niet naar een serverpoort dat doet de c lijn....toch??
Ik heb de 500HD gekoppeld aan poort 12000 van mijn Thomson TG712, het zelfde als de 500+.
 
heb je wel de poort naar de juiste ip ingesteld van de 500hd.
kun je wel met een ftp naar de 500 connecten.
of met explorer proberen.
zou het anders niet weten hoe dit kan.
groeten blokker
 
Ik kan met firefox in de 500hd komen als ik het ip adres geeft hij de webinterface aan van de box.
Hoe kan ik het testen met ftp, met de browser lukt het wel.

Gr Rocade
 
met DCC lukt ook om er in te komen...
 
Probleem is (gedeeltelijk) opgelost.
Heb het IP adres van de oude box bij de nieuwe erin gezet en nu werkt hij wel.
 
je kan in je router ook maar 1 poort naar 1 ip laten verwijzen, als je het dus in je router niet veranderd moet je de ip van de dreambox inderdaad veranderen naar het ip wat in je router word verwezen naar die poort.
gr blokker
 
blokker1;213649 zei:
je kan in je router ook maar 1 poort naar 1 ip laten verwijzen, als je het dus in je router niet veranderd moet je de ip van de dreambox inderdaad veranderen naar het ip wat in je router word verwezen naar die poort.
gr blokker

Dat wist ik niet...dus dat was het probleem...bedankt voor de info.

Gr Rocade

Happy Sharing
 
Hoi,

heb een dreambox 500 hd gekocht wou het flaschen software lukt wel op te zetten maar verder krijg ik het niet aan het werken . kan iemand mij helpen wat de oorzaak is
 
@Edje: op eerste plaats welkom op dit forum.

Met alle respect maar wat heeft jouw bericht met dit onderwerp te maken....
Maak even een nieuw bericht aan, een apart draadje dus. Overigens pas jouw profiel via het Gebruiker CP even aan zodat duidelijk is wat voor image je gebruikt.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan