[DM600PVR] Restricties

Heej Gtr28, welkom op Satellite Fun.

En ook meteen bedankt dat je de oplossing plaatste, alhoewel ik je erbij wil vertellen dat de oplossing slechts gedeeltelijk is.

Wat je vond is namelijk de handleiding van de DM600 en de parental pin. Deze kun je wel aanzetten, maar dan kunnen er nog zenders tussen zitten die al dan niet ongewenst bekeken kunnen worden.

De parental lock is immers alleen maar een schakelmogelijkheid om die bescherming aan te zetten voor zenders die ook aangemerkt zijn voor gebruik van de parental lock.

Niet iedereen die zenderlijsten maakt zet deze ook er op en zelfs bij een scan die je op een sateliet doet zullen alle gewenst zenders hier op ingesteld staan.

Daarom het volgende.

Controleer zelf of zenders die de kids niet mogen zien, ook inderdaad om deze code vragen. Kom je zenders tegen waarvan je vindt dat die ook onder de parental lock moeten vallen is het handig om bijv. DreamboxEdit te downloaden.

Er is een handleiding voor het zenders op de Draembox zetten in onze handleidingen sectie maar middels ophalen kun je ook de zenders uit je ontvanger halen.

Selecteer de zenders waarvan je vindt dat deze geschakeld moeten worden door de parental lock, je kunt er ook meer tegelijk selecteren.

Klik dan op de rechter muisknop en dan met de linker muisknop op "toggle parental lock".

Toggle wil zeggen dat je daarmee de lock aan of uitschakeld.

Dus niet gebruiken op zenders waar deze reeds aan staat. Zenders waar de lock op aan staat zijn ook eenvoudig te zien, deze hebben een rode kleur.

Succes.

Ok thanks Black Tiger, dat moet wel goed komen. Alleen vraag ik me af hoe ik de kleurenbuttons kan instellen. Op de afstandsbediening. Want als ik nu Blauw druk komt die in de Common Interface. En dat wil ik niet. Is dat een mogelijkheid tot change toe?

Dat ligt intern in het systeem en is niet zomaar te wijzigen.

Heb je al alternatieve software er op staan? En zoja, welke? Nabilo of Gemini of Pli of iets anders?

Dat maakt het voor ons gemakkelijker om te kunnen helpen. Met de originele software die er op staat is namelijk niet alles mogelijk.

Nee ik heb Gemeni 4.5 erop staan. Dat is niet de orginele software.

Gemini 4.5? Die is wel al erg oud ondertussen.

Maar ook met Gemini 4.5 zou je met de blauwe knop gewoon in het CAM menu moeten komen. Die staat standaard op CI maar als je die op CCcam zet en dan op save klikt (groene knop) zou dat ook bewaard moeten blijven.

Je kunt die op CCcam zetten als CCcam geinstalleerd is, dan kun je met die knopjes rondom de OK knop navigeren.

Ga dan naar Common Interface zodat die geselecteerd is en druk dan op de rechter knop naast de OK knop. Dan springt ie op CCcam en dan op de groene knop om op te slaan.

Dan zou het zo moeten blijven staan.

Zoniet dan is CCcam niet goed geinstalleerd. Eventueel kun je nog Gemini 4.7 er op zetten maar wel eerst je CCcam.cfg bewaren en je zenderlijst.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan