DM7025 en settingslijst

R

Rytec

Ik heb momenteel de image LT SP2 erop gezet en de Barry Allen eraf gehaald, had ik problemen mee met lange opstarttijden.

Wellicht stond er iets niet goed in de configuratie.

Enfin, ik heb ook mijn kanalenlijsten er weer ingezet en wat blijkt, ik heb op disecq uitgang D astra2 zitten en telkens na een reboot van de box wordt uitgang D op PANAMSAT gezet in de systeeminstelling van de box.

Hoe zou dit komen, wat is eventueel een oplossing?

Het zou kunnen zijn dat hij een en ander niet correct opgeslagen heeft.

Dat kan wel eens gebeuren als er nieuwe settingslijsten in gezet zijn, zeker in combinatie met nieuwe firmware.

Wat je kunt proberen is het volgende. Zorg dat alles weer staat zoals het moet staan.

Kies er dan voor om de Dreambox uit te schakelen, dus niet herstarten maar echt Shutdown en dan Shutdown Now (of Uitschakelen en dan Nu uitschakelen) zodat hij uit is (niet standby).

De ervaring leert dat hij dan toch zaken op een andere manier bewaard dan dat je alleen een herstart doet.

Wacht 5 sec. zet hem dan weer aan en kijk eens of hij dan weer versprongen is naar Panamsat of dat hij nu wel op Astra2 is blijven staan.

Ik lees nu pas je antwoord maar had inderdaad dit al uitgevoerd gisteren en blijkt nu in orde te zijn.

Aangezien ik dit topic gestart ben en het nog over de settingslijst gaat had ik graag het volgende opgemerkt.

Ik zie in al die gemaakte settinglijsten en die vrijgegeven worden regelmatig in bijvoorbeeld het Belgische pakket zenders verschijnen die ook in het Canaldigitaal pakket gebruikt worden en die dan ook daadwerkelijk de CD frequentie bevatten.

Dit betekent dat indien je naar het bouquet België kijkt en je zapt naar Hallmark of Action now dat hij dan de frequentie van CD overneemt en je geen beeld krijgt omdat ik slechts een setopboxkaart heb voor CD maar wel een full kaart voor TVV.

Dat kan kloppen inderdaad, in dat geval staan de gegevens en niet correct in. Het klopt dat een paar paketten (ook één en Ketnet/kanvas) het in CD NL pakket zitten maar ook in het TVV pakket.

Als deze zaken niet correct in de settingslijst staan, zul je geen beeld krijgen als je settopbox hebt maar wel TVV vol abo.

Dat zal men dan even moeten aanpassen inderdaad.

Met CCcam zou het eigenlijk automatisch goed moeten gaan, alleen kan het dan bij die dubbele zenders wat langer duren voordat er beeld verschijnt.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan