DM800 clone start niet op

bladiebla

New Member
Lid sinds
16 dec 2012
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
42
Hallo ben nieuw op dit forum. Maar heb een probleem met mijn dreambox clone. Het betreft een DM800hd pvr. Draait openpli 2.1 op. en op de een of andere manier heb ik na een reboot de volgende melding op mijn display 192.168.1.102 ***stop***. Dit adres in mijn browser ingetoetst en krijg het gebruikelijke scherm met:

DM800 second stage loader #84 (2011-09-02)

If you see this, your Dreambox didn't boot the Linux kernel. Unless you interrupted the boot process, this usually means that your Dreambox doesn't have a valid operating system installed.

Don't worry! It's not a problem. etc etc etc etc.

Wat nu?
 
kijk eerst maar eens wat voor een chip er in zit.is het een estar 3.0 dan heb je speciale software nodig ,er is veel te vinden over de clones hoe je dat ding kan redden.je kan hem opnieuw flashen met een nulmodemkabel en het behorende program.even zoeken op google,ik heb een clone gehad maar heb toch maar gauw een orginele gekocht ze zijn op de forums niet zo blij met clones heb ik begrepen.
 
Is inderdaad een estar sim en heb nu geflashed gebruikmakend van een van hun images. Alles lijkt nu te werken behalve...ben nu mijn cccam files kwijt...
 
cccam binary is op het internet te vinden. De config file (CCcam.cfg) is een persoonlijk iets en zul je - indien je geen backup hebt - zelf moeten maken; echter dat kan nooit veel werk zijn, toch...
 
Op achterkant box zit een flash knopje, box aan internet hangen, flash knopje ingedrukt houden bij aanzetten, ff wachten op STOP in Dreambox display, nu zit je in de STOP mode, in het display zie je nu ook een ipadres, browser opstarten, ip adres invullen, en voila, optie flash firmware. Dan nu de juiste image kiezen en flashen.

Succes
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan