DM800 HD PVR geeft trillend en slecht beeld

A

Anthrax

Beste lezers, nu mijn db weer tot leven is geeft deze een heel slecht en trillend beeld.
ik heb al verschillende scarts geprobeerd, en verschillende instellingen.
weet iemand waar dat aan kan leggen????

alvast bedankt voor reacties.

groeten Peet

Een trillend beeld ligt meestal aan de voeding. Heb het zelf meegemaakt. (En een kennis ook)
Bij ons beide lag het aan de vier elco's (1000 uF/10V) in het voedingsgedeelte. Dit zijn de vier elco's die het dichtste bij de kaartlezer op de print zitten.
Ik heb ze vervangen voor 1000uF/16V (Wel even zoekende geweest naar elco's van de juiste afmeting) en de ontvanger werkte meteen weer goed!

img20110801200643.jpg

Is het proberen waard zou ik zeggen.

ok ik ga het wel even uitzoeken vanavond.
en dan even laten doen denk ik, een dakgoot solderen lukt me wel maar dat gepruts is net niks voor mij :)
iedergeval bedankt voor het vlotte antwoord.

ik zie er 4 groote inzitten bij de kaartlezer. met de tekst 4700uf 10V
GSK.

voor ik verder gaat. is dit door te meten op 1 of andere manier?
en kan het misschien ook aan de trafo liggen?

Als de bovenkant van de elkoos een soort + teken inkeping hebben en deze staan bol dan zijn ze stuk en moeten vervangen worden

@ Anthrax

Ik bedoel ook 4700 uF... (ik had een vlaag van verstandsverbijstering denk ik!)
Meestal staan ze inderdaad bol, maar bij mij was dit niet het geval.
Toch wel vervangen gezien ze bij mijn kennis bol stonden en hij hetzelfde probleem had.

ok ik laat ze wel vervangen er zit zo een sat (boer) bij mij in de buurt :)
alleen weet ik niet of dat ik daar van de week tijd voor heb, dus je zal even op de uitkomst moeten wachten.

maar nu weet ik eigenlijk nog niet of het niet aan de trafo kan liggen. is dat ding misschien door te meten?

Trafo is goed daar ga ik van uit trafo levert een wisselspanning en die wordt gelijkgericht door oa diodes en elcoos.

De grootte van de elcoos en de inwendige weerstand ESR van de elcoos bepalen de rimpel bij een bepaalde stroomafname.

Als de rimpel te groot is omdat of de waarde van de elcoos verminderen(BOL EFFECT) of dat de ESR te hoog is gaan alle circuits hobbelen op de freqentie van de rimpel en dat ga je dan beleven door een trillend beeld.

Trafo is zeker niks mis mee.

Wat eeen leuk vak toch Electronica leuker dan vliegtuigjes vouwen

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan