DM800HD (clone) ervaring - Youtube (Mytube) player

M

Matrix

Sinds kort ben ik in het bezit van een Newdvb ontvanger (een DM800 clone). Een mooie ontvanger, wordt niet erg heet zoals de meeste DM800's (ingebouwd passief koellichaam). Het was wel grappig om te zien dat de modemprint die er in zit, totaal niet kan werken, er zit niet een component op gesoldeerd.... vergeten of kostenbesparing? Ach ja, die gebruik ik toch niet!

Het was even stoeien om de externe 2.5" USB harddisk werkend te krijgen (die had wat meer stroom nodig dan de usb poorten konden leveren), dus heb ik +5v van het moederbord gebruikt (van het stekkertje bedoeld voor de interne harddisk). Verder moest het bestand fstab in /etc aangepast worden. De hdd is in Ext3 geformatteerd en door het programma Ext2Fsd-0.48 kan ik de hdd ook op mijn laptop benaderen als ik hem daarop aansluit. Als software heb ik er Gemini 2010-04-29-experimental op staan.

De meeste dingen werken dus nu, maar is er ook een manier om de youtube plugin werkend te krijgen die rechtstreeks van internet streamt/ download? Deze vraagt continu om de genuine dreambox plugin te runnen en die werkt natuurlijk niet goed:) Of is er een alternatieve player? De plugin die youtube filmpjes via de laptop met VLC kan streamen werkt bij mij niet (zal wel aan een combi van Win7 en VLC liggen denk ik).

Ik kan je helaas geen antwoord geven op je vraag, maar ik heb wel eerder van Luca een email gekregen, waarin hij aangaf dat ook de nieuwste versies van VLC zouden werken met de handleiding om met VLC te streamen. Misschien dat de nieuwste versies wel fatsoenlijk met windows 7 werken? Of heb je de nieuwste en is het misschien een idee om de oudere versies, die hier in de gewone stream handleiding staan, eens te proberen?

Maar misschien heb je dat al geprobeerd.

Een alternatief is me momenteel niet bekend helaas.

Ik heb hier ook zo'n clone staan en wil gerust even met jou meekijken, maar ik zie even niet waar die youtube plugin staat?

Zeg even waar jij die ziet dan kan ik hier bij mij ook even kijken.

Ha Freggel,

Hij staat bij mij in de plugins (heb een gemini image)

Vanavond ga ik waarschijnlijk niet meer kijken want het was gisteren al veel te laat voordat ik naar mijn nest ging. :biggrin:

Volgende week als het weer wat minder is, gaan we er eens voor zitten.

Ohja hier staat er ook Gemini op, maar om 1 of andere reden loopt hij iedere keer vast, dus ik wil ook even weten of er iets met de var te doen is, maar dat is een ander onderwerp.

Ik denk dat ik een andere Gemini erop heb staan Matrix, want bij de plugins zie ik niets van Youtube staan.

Na een dagje stoeien met de dm800hd clone, is het dan toch gelukt om de youtube player werkend te krijgen. De dm800 waarover het gaat is een clone met sim 2.01 en second-stage-bootloader #76. Voor het geval dat anderen dit zelfde probleem tegenkomen en willen oplossen een korte leidraad hoe ik dit voor elkaar heb gekregen:

- Image flashen dmv. browser (im mijn geval: OpenPLi-unstable-dm800-20100727) Box niet herstarten!.

- Patch flashen (ss76-to-ss76a_beta-20100713.nfi). Deze patcht de bootloader naar versie 76a.

- Box herstarten en instellen / configureren.

- Mytube plugin installeren dmv. menu-> system -> software management-> manage extenions.

- dm800 herstarten

- via een ftp programma "gst-plugin-flv_0.10.23-r8.0_mipsel.ipk" uploaden naar \tmp en deze installeren met de filebrowser of telnet.

- dm800 herstarten.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan