DM800HD Clone met Samsung 640Gb HDD

S

snipko

Hi m8's,

Heb een dreambox 800HD clone met een samsung hdd 640Gb

In de image (open PLI) wordt hij niet herkent, onder instellingen verschijnt dus het schermpje "harddisk" niet

Heb al andere images geprobeerd maar steeds hetzelfde probleem

Dan heb ik de HDD met de computer geformateerd, één maal als ext3 en dan nog een keer als ext4 maar nog steeds hetzelfde resultaat

Ben einde raad nu :) Iemand nog een oplossing?

Groetjes,

Snipko

Heb je de driver voor de hd er wel ingezet, ik heb alleen maar n echte box en geen ervaring met clone's. probeer m eerst eens of hij wel gezien word via de usb , zoja formateren met je box niet met pc, dan moet ie werken.

Groet Schapi

Laatst bewerkt door een moderator:
Onlangs een soortelijk probleem opgelost door via DCC naar telnet te gaan en zo de schijf geformatteerd, daarna de image weer geflashed en alles werkte weer.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

Laatst bewerkt door een moderator:
@Scapi

Wist niet dat je een aparte driver moest installeren voor je HDD

Dacht dat de image de HDD moest herkennen en hem dan formateren

Probleem is dus dat de image zegt: geen HDD detected :)

Heb je een plaats waar ik zulde drivers kan vinden?

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 13:01 uur ----------

@wing39

Ok ga ik eens proberen!

Heb je soms de telnet commando's voor dit te doen? :)

Greeeeeetz

Nee heb je niet nodig, in het menu van DCC zie je format staan, je moet wel zorgen dat je HDD aangevinkt hebt staan.

Dan zou het verder vanzelf moeten gaan.

Als DCC geopend is zie je links een kolom daar staat "tools" klik daarop en je krijgt een ander scherm, en dan zie je format staan. En dan zul je zoals Wing zegt de HDD aan moeten vinken.

Dat klopt, ik zie die bij de E2 versie van DCC er ook niet bij staan.

Probeer eens met df -h of fdisk -l te kijken of de harddisk zo wel gezien wordt.

Zoja, dan kun je dit command op je harddisk loslaten:

mke2fs -j /dev/sda2

Uiteraard moet je /dev/sda2 door je eigen harddisk vervangen, kan ook /dev/sda1 zijn bijv. of /dev/sdb.

Eventueel daarna nog even controleren op fouten:

e2fsck -p /dev/sda2

Hey BlackTiger,

Dank je voor je reactie alvast!

Heb de commando's in telnet geprobeerd maar "no such file or directory" als foutmelding

Heb inmiddels de HDD met de computer geformateerd als ext3

Het rare is dat alle images zeggen "No HDD", dreambox ziet dus blijkbaar de HDD echt niet :)

Als je in telnet fdisk -l doet of df -h moet je hem zien.

Is hij dan niet te zien, dan zal de Dreambox hem ook niet zien, dus ik ben bang dat zoeits inderdaad aan de hand is.

Dan kun je 100x formatteren in de pc dan gaat het niet lukken.

Wat ik zelf wel eens doen is in de pc compleet leeghalen en partitie weghalen. Dan alleen een nieuwe partitie maken zonder te formatteren en dus ook zonder driveletter er aan toe te kennen en daarna in de ontvanger plaatsen.

Maar als ik zie wat er tot nu toe al geprobeerd is ben ik bang dat ook dat niet zal helpen.

Gezien het een 800HD clone is zal het om een SATA harddisk gaan dus jumpers zullen het dan ook niet zijn.

Het blijft echter vreemd, zou dan iets van de clone moeten zijn vermoedelijk. Ben tot nu toe nog geen Dream tegen gekomen die ene harde schijf niet herkende. Maarja, daar ben je ook niet mee geholpen.:sad:

Oh ships, het schiet me nu te binnen, PLi heeft vaker dat probleem dat ie de HDD niet ziet of niet kan formatteren.

De box waar ik het soortelijke probleem mee had was een originele DM 500HD daar heb ik eerst de originele image ingezet van DM Multimedia en toen met DCC geformatteerd en daarna PLi erop gezet en toen zag die hem wel.

Op een clone can je geen originele sw laden.

Je zou het wel een andere image kunnen proberen BH Nabilo wil ook nog wel eens kunnen proberen die wil vrij goed met HDDs overweg en daarna weer PLi erop flashen dan heb je kans dat het wel wil gaan werken.

Ik dacht dat het niet alleen om PLI ging.

Heb al andere images geprobeerd maar steeds hetzelfde probleem
Alhoewel nog eens proberen met Nabilo geen kwaad kan.;)

toch zijn er drivers voor op n manschaft forum

groet schapi:o

Die normaal in de firmware al verwerkt zitten.;)

Maar zoals ik al vaker placht te zeggen... proberen kost niks.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan