Dm800hd se v2

lverstappenl

New Member
Lid sinds
30 aug 2013
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
37
Na wat probleempjes met mijn 800HD clone, gisteren een DM800HD SE V2 besteld. Maar na wat zoekwerk kom ik eigenlijk erg weinig tegen van over dit apparaatje. Zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben? Zijn er al images beschikbaar?
 
Is het een originele dm of een clone. V2 heeft meer geheugen dan v1 dus alles wat op v1 draait zal wel op v2 probleemloos draaien.
Voor een clone ben je afhankelijk van de simnr en ssl (bootloader versie) in een originele kun je alle originele firmware versies kwijt die er nu rond dwarrelen bv open pli 3, oozoon eyc.
 
Ik ben dit keer voor origineel gegaan. ik was het gezeur met clones moe.
 
ik had je nog een PM gestuurd heb je daar nog een reactie op??
Liefst ook via PM
 
De 800 v2 is de nieuwste enigma2 ontvanger en daar kun je dus alle enigma2 images op plaatsen. Uiteraard geen OE 1.6 images want die zjn heel oud en worden niet neer ondersteund/ontwikkeld, maar images vanaf OE 2.0,

Wil je up to date blijven en er zeker van zijn dat je de nieuwste dingen hebt, dan raden we aan om er een originele DMM image op te zetten of OoZooN image. Alle andere images lopen veel of weinig achter. Zeker geen PLi er op zetten want die veranderen dingen, waardoor bepaalde dingen niet mogelijk zijn; bovendien kun je dan lang niet alle plugins gebruiken.

DMM images hebben als nadeel dat ze vrij kaal zijn. OoZooN images zijn echt "state of the art" en je hebt geweldige en snelle ondersteuning, bovendien staat een uitgebreid team paraat om allerlei plugins ter beschikking te stellen waaronder Gutemine die vele goede plugins heeft gemaakt om het maximale uit je ontvanger te halen o.a. qua geheugen (flash), image backup, USB, hdd en noem maar op.

1. DMM images vind je hier, neem uiteraard wel de experimentele images, welke zeer stabiel zijn. Deze laatste, is afgeleid van voornoemde hyperlink en kun je hier downloaden

2. DMM ondersteuning (forum) vind je hier

3. OoZooN images vind je hier, neem uiteraard wel de experimentele images, welke zeer stabiel zijn. Deze vind je meestal onderaan de lijst, waarbij .nfo een info bestand is en .nfi de image zelf

4. OoZooN ondersteuning (forum) vind je hier. Via dit forum kun je ook de laatste image voor je ontvanger downloaden.

5. OoZooN overzicht pagina, waar je per type dreambox selecteert wat je wilt (images of plugins). Aanbevolen wordt altijd de experimentele images te gebruiken. De pagina vind je hier. De verwijzing naar de dreambox v2 ontvangers komt er aan.

Overigens zijn de OoZooN images "gekoppeld" aan die van DMM. Met andere woorden zodra DMM een verandering heeft aangebracht (en dat gebeurt zeer regelmatig), dan zullen de OoZooN images ook worden aangepast. Wat er in een nieuwe versie van een image is veranderd kun je hier bekijken. Let op de regels met "master" en klik daar op.

Eerder genoemde forums zijn Duits, maar je kunt daar gerust in het Engels je vragen/opmerkingen plaatsen.

suk6
 
Dat is zeer bruikbare informatie. Ik ga eens wat meer informatie zoeken over de OoZoon images. Thanks
 
Bedenk wel dat in de goede images er geen directe ondersteuning is voor emulatoren (zoals bijv. OScam, CCcam, e.d.). Dat betekent, dat als je een image geflasht hebt, je er geen emulator in vindt, noch dat ze op de diverse support forums te vinden zijn. Uiteraard werken ze prima in die images als je ze eenmaal hebt (gevonden). Indien je ze niet kunt vinden, of niet de juiste dan even een pm. Het kiezen voor een bepaalde image en skin is en blijft natuurlijk een persoonlijke keuze en gedetailleerde ondersteuning voor emulatoren wordt ook op dit forum niet gegeven.

P.S. Overigens heeft OoZoon ook een webpagina, zoals DMM, waar je eenvoudig per type dreambox kunt kiezen voor experimentele images of plugins. We zullen de link in ons eerdere bericht er bij zetten.
 
Ook Ik adviseer ozoon, de mogelijkheden zijn legio en is het lievelingskind van het eendenteam.
Hij of zij staat zeer behulpzaam klaar om je en op weg te helpen en je van legio tips te voorzien. Het onmogelijke wordt mogelijk gemaakt. Zelfs een truc die je geheugen flink uitbreid. Maar of dat voor de v2 nog nodig is?

Succes met je keuze.
 
Nee is op zich voor de v2 niet nodig, maar altijd handig om je complete image op USB te laten zetten en ook vandaar te laten opstarten. DMM images zijn ook goed hoor, alleen heel erg kaal.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan