DM920 UHD met DreamOS 2.5

mimisiku

Sr. Member
Special Friend
Lid sinds
29 apr 2021
Berichten
427
Waarderingsscore
107
Punten
43
Locatie
Nederland
Voor diegenen die een DM920 UHD bezitten én draaien op de officiële DreamOS 2.5 heb ik een image backup gemaakt met CI+ ondersteuning en de laatste OScam 11693 met USB, PCSC ondersteuning.
Voor sommigen is dit een té lastige opgave en vervallen naar een inofficiële OpenPli. De backup is bijna 117 MB groot.
Het kan hier (klik) gedownload worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kun je dat nader toelichten: een image met ci+ ondersteuning.
CI+ ondersteuning gebeurt toch via enigma2 en daar is al jaren een plugin voor.
Bedenk wel dat ci+ ondersteuning op een dreambox "illegaal" is, want DP heeft geen ci+ licentie. Dit laatste zal ook wel de reden zijn, dat je die backup niet als aanhangsel of een hyperlink naar die backup in je bericht hebt geplaatst ;)
 
Dat kan een leuke discussie gaan worden…
Dream Property GmbH heeft net als andere ‘open’-Box fabrikant geen CI+ licentie (en zal dat ook nooit krijgen). Officieel heeft een Dreambox alleen een nietszeggende DreamCrypt licentie. Alleen zijn zelfs Duitsers niet zo gek om €300 á €450 af te tikken voor een box om uitsluitend FTA te kijken. Alle grotere Duitse providers werken gedwongen met CI+ (FreeNet, UnitiMedia, HD+, SKY, Vodafone) dus wordt er heel hypocriet onderhands van alles geknutseld en aangeboden om deze modules te laten werken. Buiten het feit dat de Duitse wetgeving alle CI+ via software én softcams als illegaal bestempeld, worden er flink wat aangeboden om de verkoop van o.a. Dreamboxen te waarborgen. In Nederland is dit echter niet illegaal zolang je maar beschikt over een eigen kaart (en/of module). WAN sharing blijft uiteraard uit den boze..
Persoonlijk boeit me het ‘illegale’ gebruik niets. Ik heb met de Duitse wetgeving niets te maken en ook ik wens gewoon mijn legale kaarten en CI+ modules te gebruiken.. Ik woon in fUPC gebied en heb de Nagra module nodig om naar mijn geabonneerde Ziggo kanalen te kunnen kijken..
 
In Nederland is dit echter niet illegaal zolang je maar beschikt over een eigen kaart (en/of module). WAN sharing blijft uiteraard uit den boze..
Aha ik wist niet dat in Nederland (in tegenstelling tot bijv. Duitsland) het gebruik van een CI+ in een dreambox NIET illegaal is.
WAN-sharing is logisch dat zoiets niet mag.
 
Het is niet illegaal om een CI+ module in een Dreambox te steken. Ook niet in Duitsland.. Er mag in Duitsland alleen geen softwarematige ’oplossing’ geïmplementeerd worden waardoor ze ook werken. Om die reden hebben alle Duitse websites die bestanden allemaal verwijderd..
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan