Dolby digital met humax 5400

A

Aztek

Ik weet dat er veel meer mensen als mij met hetzelfde probleem zitten
Daarom stel ik hier deze vraag

Als ik naar de duitse kanalen zoals kabel7 sat eins enz kijk en deze op dolby digital zet valt het geluid na een seconde uit en gaat weer aan en weer uit enz

Ik heb natuurlijk geprobeerd met verschillende versies van TOH maar dat bracht geen verbetering

Uiteraard staat dd aan bij de instellingen .

Mijn denon versterker heb ik verbonden met een zeer goede HQ
optishe kabel daar ligt de oorzaak zeker niet.

Ik heb op verschillende forums gezien dat er veel mensen zijn met hetzelfde probleem,maar nergens een echte oplossing gevonden.

Hebben jullie wel een idee???

Ik hoor het graag

mvg martin

Tja moeilijk probleem, ook op de duitse boards zijn er enkele met dezelfde problemen en of de fout nu in de software of hardware zit wordt niet duidelijk.

Proberen kun je eens zonder cammodule, als die er bij je in zit.

Mijn oude 5400 zonder Z heeft dit niet in combinatie met een Denon 1804.

Ich bin an der DD-Task dran. Das Problem mit RTL sollte sich wohl mitlerweile von selbst erledigt haben... Da hatten nicht nur der Humi Probleme mit und RTL hat ein anderes Vefahren f?r den Transport gew?hlt. ORF scheint wohl die meisten Probleme zu machen. Wei? der Teufel, warum die unbedingt Ihre PES-Daten f?r den DD-Stream in Paketen mit jeweils unterschiedlichen L?ngen schicken m?ssen. Das ist aber softwarebedingt l?sbar.

L?sbar ist auch das Problem, dass einige AV-Receiver Probleme mit dem Humi haben. Hierf?r ist aber nicht nur ein Sotwarepatch n?tig der in K?rze erscheint, sondern auch leider eine kleine L?tarbeit. Es muss n?mlich eine Kabelbr?cke eingel?tet werden. Ich habe allerdings noch etwas Zweifel, ob ich diesen Patch ?berhaupt public mache. Der Grund daf?r ist, dass ich nicht will, dass einige Leute dann durch die L?tarbeit ihren Humi schrotten. Die L?tarbeit ist n?mlich nicht ganz einfach, weil ein L?tpunkt super winzig ist und man daf?r Erfahrung, einen Profil?tkolben und eine Lupe braucht. Dann ist das allerdings nur eine Sache von ein paar Minuten.

Planet Hemp

-----------------------------------------------------------
Kort en vrij vertaald:

Softwarematig kan er iets verbeteren, maar er moet dan aan de hardware gesoldeerd worden met een kabelbrug om het probleem voor enkele versterkers te verhelpen.
Hij twijfelt nog om de software public te maken, omdat het soldeerwerk voor sommige niet eenvoudig is en hierdoor dingen stuk kunnen gaan.

Bedankt Jopie

Ik heb ook een normale 5400 zonder z en dezelfde reciever

Ik kan me herinneren dat ik een jaar geleden hier geen problemen mee had.

Het lijkt of deze duitse kanalen iets veranderd hebben in het protocol van de dolby digital.

Zonder cam heb ik ook al geprobeerd maar had geen resultaat.

Ik hoop dat er een oplosing op komt,ook een kleine hardwarematige aanpassing in de humax zou geen probleem zijn voor mij.

Wat me wel opviel op de duitse forums was dat ook andere modellen humax hier last van hadden??

Weet je waar ik nog meer over dit onderwerp kan vinden???,ik hoor dit dan graag.

mvg martin

Het gekke is dat ik dit probleem nog niet heb geconstateerd, kijk ook bijna niet naar de "reclame" zenders Prosieben, Sat 1, RTL, waar volgens mij maar zelden een film in DD 5.1 wordt uitgezonden.
Met een premiere abo werkt het hier prima op de premiere film kanalen.

Voor een oplossing ben je geheel afhankelijk van Planet Hemp en zijn team, het doet zich ook voor met de orginele humax firmware. Bovenstaand bericht van PH is van 27-03-2006 en te vinden op het ToH board onder firmware.

http://www.toh.humax-zone.tv/board/

Andere meldingen hiervan heb ik gevonden op spinnes board (google en je vindt het).

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan