Doorlinken DM600PVR -> b.v. DM500HD

F

Fisker

Hallo Dreamers,

Sinds kort in het bezit van een DM600PVR en ben daar zo enthousiast over, dat ik erover denk een DM500HD aan te schaffen voor b.v. op de slaapkamer.

Nu vraag ik mij af, kan ik die 500 doorlinken met 1 LNB kabel en 1 Utp kabel vanaf de 600 (of omgekeerd natuurlijk) en blijft dan de draaibare schotel dan ook bruikbaar op de 2e ontvanger?

Ik ga niet in beide ruimtes tegelijkertijd kijken

Fisker

Hoi Fisker,

Voor zover mij bekend is het niet mogelijk om door te linken zoals bij de gewone kabel televisie.

Naar hoeveel satellieten kijk je feitelijk in dat geval zou ik kiezen voor meerdere LNB s op je schotel in dat geval wel twin LNB,s en deze middels twee DiseqC switches aansluiten en naar elke ontvanger 1 kabel laten lopen.

Om het tv kijken op de tweede ontvanger mogelijk te maken kun je in onze sectie tutorials vinden.

Groetjes,

Wing

UTP kun je splitsen maar persoonlijk ben ik daar niet gecharmeerd van, in dat geval kun je er beter een switch neerzetten.

De evt. uitgang die op de ontvanger zit is om een tweede ontvanger op aan te sluiten, volgens mij een analoge ontvanger, of een DVB kaart in je pc.

Nadeel is dan dat je daarmee uitsluitend naar de transponder kunt kijken die ook op de ontvanger actief is. Vaak is het ook zo dat die uitgang er wel op zit maar als hij daadwerkelijk gebruikt wordt, de ontvanger daar toch niet fatsoenlijk op berekent is en voedings- of tunerproblemen kan gaan geven. Hoeft niet maar komt wel voor.

Dit euvel kun je oplossen door een duo lnb te plaatsen dan kun je 2 ontvangers op 1 lnb aansluiten, gaat er wel een extra kabel naar binnen.

Er kan echter maar 1 ontvanger de motor aansturen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan