Double-layer DVD+RW!!!

  • Topic starter satellite eu
  • Startdatum
S

satellite eu

Eindelijk komen ze er aan, de double layer DVD+RW branders!

http://www.tweakers.net/nieuws/29068

Philips zal op de CEATEC-tentoonstelling in Makuhari aanstaande week haar nieuwe dual-layer DVD+R-technologie presenteren, die ontwikkeld is in samenwerking met Mitsubishi Kagaku Media (Verbatim). Deze nieuwe schijfjes stellen gebruikers in staat 8,5GB op ??n opneembare dvd op te nemen, bijna twee keer zoveel als tot op heden mogelijk was.

Wordt 't voor de newbies onder ons iig 'n stuk makkelijker om 'n backupje te maken & heb je 'n perfekte beeldkwaliteit, zonder 't verlies van 't downsamplen.
 
Hoi,
als je alle prul van een dvd9 afhaalt dan heb je een dvd5 met 2 toonkanalen en 2 ondertitels en de film op 100% kwaliteit.
Dus niet echt zo'n duur speelgoed nodig .

Groetjes Silverfox
 
Originally posted by silverfox
Hoi,
als je alle prul van een dvd9 afhaalt dan heb je een dvd5 met 2 toonkanalen en 2 ondertitels en de film op 100% kwaliteit.
Dus niet echt zo'n duur speelgoed nodig .

Groetjes Silverfox

Hoe wilde je dat dan doen bij 'n film die langer is als 90 min? Dat zijn nl. zowat de enige DVD's die je niet hoeft te downsamplen. Nu moet ik er wel eerlijk bijzeggen dat ik 't verschil tussen 'n ietwat gedownsamplede film & 't orgineel haast niet zie. Maar bij films zoals Lord of the Rings is 't zeer goed te zien.
 
Hoi,

we hadden het hier dus over dubbelschijfjes ( ong. 7GB )
Dat zijn dus dvd 9 filmen die een dubbel laagje hebben op 1 DVD.
Neem je een DVD 5 dan praat je over 4,7 GB op een 1 lagige DVD-schijf.
Bij de tweede moet je met DVD-schrink alleen een paar zaakjes "uitlaten " en bij de eerste moet je iets meer weglaten.
Voorbeeld : Treasure planet : DVD 9, origineel 6.7 GB Heb er het spelletje en de rest van de flauwekul weggelaten en alleen de duitse en engelse taal overgelaten.
Resultaat was een DVD van 4.3 GB MET 2 talen , zowel ondertiteling als toon.

Groetjes Silverfox
 
Originally posted by silverfox
Hoi,

we hadden het hier dus over dubbelschijfjes ( ong. 7GB )
Dat zijn dus dvd 9 filmen die een dubbel laagje hebben op 1 DVD.
Neem je een DVD 5 dan praat je over 4,7 GB op een 1 lagige DVD-schijf.
Bij de tweede moet je met DVD-schrink alleen een paar zaakjes "uitlaten " en bij de eerste moet je iets meer weglaten.
Voorbeeld : Treasure planet : DVD 9, origineel 6.7 GB Heb er het spelletje en de rest van de flauwekul weggelaten en alleen de duitse en engelse taal overgelaten.
Resultaat was een DVD van 4.3 GB MET 2 talen , zowel ondertiteling als toon.

Groetjes Silverfox

Klopt, dat bedoelde ik ook met downsamplen. Ik gebruik zelf ook wel 's DVDschrink & de resultaten zijn vaak behoorlijk goed, maar zo gauw je 'n film hebt die langer is dan 2 uur, kun je al heel gauw kwaliteitsverlies zien. Als je trouwens betere kwaliteit wilt hebben moet je maar 's InstantCopy van Pinnacle gebruiken.

Maar goed, voorlopig zullen de enkellaags DVDbranders populair blijven, maar ik denk wel dat volgend jaar de doublelayer branders zeer populair zullen worden, al is 't alleen maar voor 't gemak voor de newbies.
 
Hoi,

instant copy is wel niet de eenvoudigste voor de newbies want die kan met copyright beschermde DVD's niks beginnen. Daar moet je een paar instellingen veranderen. Het beste is met dvd Schrink eerst alles uitfilteren : 2 keer openen en dan van het ene beeld in het andere trekken en dan kun je gewoon dat selecteren wat je werkelijk nodig hebt en dan met easy copy op een dvd gooien.

Groetjes Silverfox
 
Kwaliteit is ook met DVD shrink beter te krijgen hoor.
Je kunt namelijk de compressie factor aanpassen aan de scene van de film.
BV tijdens een aktie scene geen tot weinig compressie,en tijdens een rustige scene meer compressie.
Is wel wat meer instel werk ,maar het resultaat is daar dan weer de beloning voor ;-)
E.e.a staat uitgelegd op het Doom9 forum en op het DVD Shrink forum.
 
Ik gebruik na al ruim 'n week de laatste Beta van DVD shrink 3 & de deep analyse optie geeft 'n zeer goede beeldkwaliteit, vergelijkbaar met Instantcopy. Hij doet er dan wel onderhand net zolang over, als Instantcopy, maar de kwaliteit is er wel naar! Wat trouwens wel scheelt ivm. andere transcoders is dat je niet eerst de DVD hoeft te decrypten met tooltjes zoals Smartripper.
 
Ik geloof zelfs dat een bv. NEC 1300A ook dual layer kan branden.
Het probleem is dat de Dual schijfjes niet of nauwelijks te koop zijn.
 
Nec1300 en dual layer branden daar geloof ik niet in.

Maar met DVD Shrink 3.0 Beta5 kun je zovee weglaten als jeyelf wilt en het resultaat is een prima kwaliteit, die niet slechter is dan het origineel.

Grtz Mike
 
vertel maar waar ik de dual layer kan kopen,misschien komen er wel harde bewijzen.
DVDshrink is TOP ! Daar geloof ik wel in !
 
Dual layer, zal volgens de verwachting over 'n 4 maanden uitkomen. Zal tuurlijk dan behoorlijk duur zijn, maar ik denk wel dat die prijzen best snel zullen dalen, net zoals de DVD branders dit jaar. Ik heb m'n NEC 1100 afgelopen zomer nog voor 230 Euro gekocht & nu worden ze al gedumpt voor 110 Euro!
 
Originally posted by outlawbiker
Ik geloof zelfs dat een bv. NEC 1300A ook dual layer kan branden.
Het probleem is dat de Dual schijfjes niet of nauwelijks te koop zijn.

Je bedoeld schijfjes die je moet omdraaien! Dual layer, wil zeggen dat er 2 lagen boven elkaar zitten.
 
ik weet het verschil tussen double sided en dual layer echt wel.
ik ben niet blond of zo !

PS. mijn NEC kocht ik afgelopen zomer voor 150,- Euri incl. porto.
Mijn Pioneer A103 Min brander was 1 jaar daarvoor dik 1200,-- Piekjes.
Mijn 1e CD brander (scsi) het zelfde ook 1200,-- piek.

Had je goed rondgekeken voor je NEC dan had je 80 euri kunnen besparen !
Het was nog een NL bedrijf ook op internet.
 
Originally posted by outlawbiker

Had je goed rondgekeken voor je NEC dan had je 80 euri kunnen besparen !
Het was nog een NL bedrijf ook op internet.

Klopt, maar ik had 'm via PC prive gekocht, samen met 'n Laptop & 'n partij DVD-R's wat me per saldo ook zo'n 150 Euro kostte :biggrin:
 
Originally posted by satellite eu
Klopt, dat bedoelde ik ook met downsamplen. Ik gebruik zelf ook wel 's DVDschrink & de resultaten zijn vaak behoorlijk goed, maar zo gauw je 'n film hebt die langer is dan 2 uur, kun je al heel gauw kwaliteitsverlies zien. Als je trouwens betere kwaliteit wilt hebben moet je maar 's InstantCopy van Pinnacle gebruiken.

Maar goed, voorlopig zullen de enkellaags DVDbranders populair blijven, maar ik denk wel dat volgend jaar de doublelayer branders zeer populair zullen worden, al is 't alleen maar voor 't gemak voor de newbies.

Ooit van DVDDecrypter gehoord...

Heb je em meteen regiovrij :biggrin:

www.mariopippo.tk
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan