Dream Draaid weer

bert50

Addicted Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Nu heb ik de volgende vraag,

ze zeggen dat als je newcamd 5.26 installeerd dat dan Sky en Taq weer open zijn.

Ik de nieuwe Emu gedownload en in de tekst file staat waar wat moet staan. Maar dit was de aanleiding van de problemen.

Exstra info hierover is welkom.

Groetjes Bert

Oke, als je rudream hebt, dan eerst de dream op een andere emu zetten, bijv. radegast.
Daarna ga je naar /var/bin en wist daar de newcamd file.
Plaats de nieuwe newcamd.ppc file in die directory, wel eerst even renamen (in geval van rudream) naar newcamd, je kunt hem ook renamen nadat je geupload hebt.

Om maar gelijk alles in orde te maken.... overschrijf in die directory ook de radegast.ppc indien aanwezig.
Neem uit de zipfile de cardserver.dream en rename deze naar cardserv en upload hem ook in deze directory.
Zorg dat deze files allemaal rechten 755 hebben, dus lezen, schrijven en uitvoeren.

Als je het super mooi wilt doen, ga dan naar de directory /var/tuxbox/config en haal de emulist.xml over naar je HD, edit deze met een editor (NIET notepad of wordpad maar bijv. editpad lite) en maak van newcamd 5.24 even 5.26, en dan zet je hem weer terug op je Dream.

Indien je nu NIET de 27-11-2004 versie van rudream hebt draaien, kun je beter eerst upgraden naar newcamd 5.25 aangezien er ook een .lib file dan vervangen moet worden, in de 2711 versie is dat echter al gebeurt.

Dan moet het goed zijn. Het enige wat je dan nog moet doen is zorgen dat je keyfile in orde is, bij diverse uploadcentra zijn deze wel te vinden.

Bedankt voor de tips, zaterdag heb ik er tijd voor.

Groetjes Bert

Het makkelijkste wat je kunt doen Bert, is de Hydra Zeus 108.2 image erop zetten, maar dit raad ik je alleen aan als je een hd of usb stick hebt!!!!

Hydra Zeus image instaleren, en dan EERST met Hydra setup addons de Var map KOPIEREN naar usb of hd. ( belangrijk!!!)

Dit kan je doen door via het groene knopje het Control panel te openen en dan setup addons selecteren, de rest wijst zich vanzelf.

Nadat je dit hebt gedaan kan je geheugen niet meer vol raken en kan je met het Hydra controle paneel de meeste plugins en emus zonder problemen of vastlopers instaleren.

Druk op het groene knopje en selecteer Hydra setup, download new control panel. even wachten tot er onderaan staat installation compleet.

Druk op lame, En zap een paar keer over wat zenders... en druk weer op het groene knopje. het nieuwe controle panal wordt nu geladen.

Nu gaan we naar download softcams, selecteer Scam 2.3c, druk ok, Even wachten tot er weer staat, instalation compleet.

Lame drukken, en nu gaan we naar download keys, en selecteer daar de Marys key bundel, En druk op ok.

Nu drukken we weer op lame, en drukken we op de Blauwe knop.

Een paar keer op pijltje rechts drukken tot er Scam2.3c in de balk komt te staan.

Druk nu op de groene knop (Save) en daarna gaat er een wereld voor je open.....:biggrin:

GR Fred.

Zo met al die tips hoef ik mij in het weekend niet te vervelen.

Bedankt allemaal,

Groetjes Bert

ships, Black Tiger zijn raad opgevolgt en het werkt weer op Sk*.

Bedankt,

Groetjes Bert

Graag gedaan.
LoL... ik trouwens soortgelijk probleem aan de hand gehad gisteravond laat (of liever vannacht).
Vriend geholpen... rudream271104 erop.. klaar, daarna newcamd 5.24 geinstalleerd via de addon updates.
Daarna netjes 5.26 erin, keys van mary erin..... niks he... 0 beeld.
Denkendenkendenken.... nog eens alles op nieuw. Dream uitgzet weer opgestart nog niks....
Dju... wat kan het nu zijn?:?

Deduceren, alle rechten goed, ja. Files goed, ja. Alles in juiste dirs, ja. Wat is er dan fout? Hmmz.. newcamd is voor de eerste keer geinstalleerd, dus ook newcamd.conf, misschien daar iets fout dan? Anders weet ik het ook niet meer hoor.
Maar even kijken dan. Vink die optie "prefer emu" eens aan!
HOERA! Beeld... na een half uur telefoonsupport toch weer gelukt.:biggrin:

Ja Black Tijger, het blijft leuk, die Dreambox.

Bertje :)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan