Dream en Premiere kaart

jack

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
64
Effe vraagje,, weet iemand of de officiele premiere kaart werkt in de dream 7000-S

Heb het geprobeerd onder Radegast en newcamd maar beeld blijft zwart.

Newcamd zou moeten werken heb ik begrepen.

En Twilight jij zei dat het met instelling van newcamd te maken heeft, heb in var/scce/ gekeken maar zie daar nergens newcamd.cfg staan.

Onder var/bin zie ik wel een newcamd.ppc staan maar geen idee hoe je die moet editten hiervoor.

De kaartlezer moet aan staan en waarschijnlijk ook ECM+EMM op aan, geen idee eigenlijk.
Vanavond toevallig gesproken met iemand die een originele Premiere kaart heeft, en hij laat hem altijd updaten middels Ucas dus dat schijnt ook te werken.
Het is me niet bekend of het bij Ucas versie afhankelijk is, dus ik weet niet of ie misschien bij de een versie wel en de andere versie niet werkt.

Overigens heet die file wat jij bedoelt newcamd.conf (niet .cfg dat is bij radegast) en deze is te vinden in /var/tuxbox/config.
In /var/scce staat de keylist en in /var/etc de radegast.cfg.

Die persoon die Black Tiger bedoelt ken ik waarschijnlijk ook, Hij heeft me verteld dat het inderdaad werkt met de UCAS emu. Althans het binnen krijgen van de updates. Indien je de UCAS gebruikt en de ontvanger een half uur tot een uur op Premiere start laat staan dan geeft hij de update door. Newcam werkt niet goed (althans de update) hetzelfde voor Radegast.

De updates komen voor zover bekend alleen goed binnen met UCAS.

Suc6

Gr Eendenteam

Hallo allemaal,
ik had men kaart (Premiere) laten verlopen , stom.
Ik heb toen men eigen image met Radegast opgestart en de kaart er een 15-20 min. erin laten zitten en beeld!!!
Dus Radegast doet wel Updates doorlaten maar de truc is hoe men de radegast.cfg instelt.

De image kun je hier downloaden.
De CFG is zo ingesteld dat alles werkt met update.
Dir werkt ook voor de irdeto2 kaart, echter niet voor de seca2 kaart.
De seca2 kaart loopt wel maar krijgt geen update.

Groeten,

nada

Met Camd3 [v3.664] werkt de kaart wel en heb ik ook beeld.

De vraag is alleen of die updates doorgeeft.

Hoe kan ik dat zien met een dream 7000S.

Hallo Jack,

in de bovenstaande image staat de cfg file zo ingesteld dat deze de update gewoon doorlaat.
Er is ook een info file in de /tmp map op de dream maar daar kun je alleen de seca2 updates zien.
Voor de Premiere kaart krijg je wel wat info maar niet de datum zoals bij de seca kaart.
Zolang beeld blijft geen probleem :)

Succes,

nada

Ok bedankt,, heb nu beeld dus we zien het wel wanneer het zwart word,, dan gaat het dus niet goed met updates :)

Neem aan dat dit hetzelfde gaat als S2,, dus elke 1e vd maand nieuwe keys,, maar weet dat niet zeker.

Maar goed,, kan het altijd nog updaten met een galaxis die ik hier ook nog heb staan,, ( ja heb een boel van die dingen hehehe ) want dat is een goedgekeurde premiere ontvanger.

Hallo Jack,

de updates gaan niet van maand tot maand maar ik dacht per 6 weken, kan er wat naast zitten maar niet veel.
Veel plezier met de image.

Groeten,

nada

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan