dream of motor kapot ?

X

XrAge

Lo

zit met probleempje:( mijn motor draait niet meer
als ik na andere sat wil kijken, nu vraag ik me af of het
motor zelf is of de dreambox ? hoe ken ik beste checken ?
Groetjes

Is het een diseqc motor? Zoja dan ga eens naar de motor setup en kies daar voor de optie "goto 0" en dan laat hem maar eens draaien of kijk of je hem van daaruit handmatig kunt bewegen.

Zonee dan reageert ie niet meer. Wil niet zeggen dat een van beiden stuk is, misschien zijn gewoon de diseqc settings effe niet helemaal lekker.

Jah het is een diseqc motor, als ik knoppie in druk of het
reset knopje in druk gebeurd er niks :(

Dus draaien via het motor menu werkt niet meer?
Het goto-0 ook niet meer?

Hmmz.. Staan de diseqc instellingen nog goed? Het begint zich inderdaad aan te horen dat ofwel de motor ofwel de diseqc uitsturing van de Dream stuk is.

Zet de motor spanning eens van 40 naar 70 dingens.

Kun je geen ontvanger van een kennis of buur even lenen om te zien of hij daar wel nog op de diseqc reageert?

heb ff een humax erop aangeloten en ok helemaal niks :(
dus is echt kapot hehhe !

Over welke merk van motor gaat het?
Toch niet toevallig een Stab?

Het hoeft niet kapot tezijn wat er ook wel eens gebeurd dat de connectoren van de motor niet meer STB is.
Effe op allebeide kanten van de connectoren snijden en opnieuw aanmaken misschien dat die dan wel doet...

Groetjes,
deliyurek007

Ik heb dit ook eens voor gehad bij een vriend zijn stab.
Deze zat gewoon vast. Open gedaan en niet echt iets gevonden.
Wat mij wel opviel was dat het vet wat ze gebruiken maar van slechte kwaliteit is.
Het zat overal behalve op de tandwielen.
Ik vermoed dat het zacht wordt in de zomer en dan loopt het vet weg of wordt het weg gezwiert.
Daarna nieuw vet ingedaan en geen problemen meer gehad.

Sommige beweren dat je een harde ruk moet geven aan je schotel maar dat raad ik af.
Zo kan je de tandwielen beschadigen en kan je hem weggooien.

Voorzichtig open doen als hij niet meer in garantie is.
Let op de connectoren zitten vast geschroeft op de behuizing en zitten gesoldeerd op een print,
deze blijft op ??n helft zitten en de motor zit in de andere helft.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan