dream up lan

P

peppi

2all

ik heb gelezen over dream up lan
dat het link zou zijn om via de lan verbinding te flashen
ik ben nogal logisch en vraag mij daarom ook het een en ander af

wat gaat er nu fout en wat gaat er nu precies kaduuk
komt het door de software of zit het in de hardware of in de verbinding
in dit digitale tijdperk moet het toch geen probleem zijn om via de lan verbinding te flashen met bijbehorende snelheid
ik heb tot nu toe enkel over de lan geflasht dus maak mij wel zorgen
moet ik hier nu mee stoppen of zijn het incidenten die gemeld worden

dus als er mensen zijn die hier wat inzicht in kunnen geven
over het hoe,wat en waarom:confused:
 
ha die Peppi,

Wat er precies misgaat of kan gaan weet ik ook niet, alleen kan ik bevestigen dat ik de laatste 2 maanden regelmatig probs met DreamUpLan heb. Het timerklokje blijft maar doorlopen en er wordt niks geflashed, achteraf kan ik weer de RS232 variant gebruiken om de zaak recht te zetten.

Vanaf die tijd kopieer ik de images in de var/tmp en rename die naar root.cramfs. Dan via configuratie instellingen software update (handmatig) en klaar is klara.

Denk dat er een communicatie probleem is tussen verschillende images en DreamUpLan. Misschien een probleem met de enigma versies????

Grtz Mike
 
Ik heb dat ook gehoord. Zelf gebruik ik de netwerk optie van de gewone DreamUp.
Soms zie je dan dat ie ook niet begint te lopen, dan druk ik nog eens opnieuw op het flash knopje en dan begint ie wel.

Laatst 1x met DreamupLan geprobeert maar vond dat veel langer duren als met DreamUp.
Ook doe ik altijd met DreamUp eerst een erase en tot nu toe werkt dat perfekt.
 
dus dream up lan en dream up zijn dus twee verschillende dingen
maar je gaat toch ook over de lan verbinding
of is het met dream up lan zo dat je direct via de netwerkkaart naar de dream gaat
en met dream up nx via je router gaat
maar dan zie ik nog niet waar het fout gaat en of het ook met dreamup nx kan gebeuren

zo ik ben gedreamd up en down :biggrin:
 
of is het met dream up lan zo dat je direct via de netwerkkaart naar de dream gaat
Je zegt hier 2x hetzelfde. Of je het nu lan noemt (local area network) of "direct via de netwerkkaart" is precies hetzelfde want je netwerk of ook wel lan genoemd, gaat via je netwerkkaart.
Heb je een router op je netwerk, dan is dat niet afhankelijk van een programma of hij langs de router gaat, maar van de instellingen van het netwerk op de router.

Anyway, om een lang verhaal kort te maken, bij zowel DreamUp alsook DreamUp Lan (ja zijn 2 verschillende programma's) gaat het via het netwerk.

Met DreamUp heb je de keuze tussen rs232 en netwerk, met DreamupLan heb je alleen netwerkmogelijkheid.

Je hebt echter te maken met 2 verschillende programma's, en de manier van programmeren verschilt normaliter tussen diverse programma's. Daar kan het dus aan liggen dat een programma beter of stabieler werkt dan een ander programma.

Persoonlijk heb ik zelf betere ervaringen met DreamUp, vandaar dat ik adviseerde deze eens te gebruiken.
Maar inderdaad, gaat over het netwerk, hoe dan ook.
Wil je echt geen risico lopen zou je het via rs232 moeten doen middels DreamUp (safe mode) maar dat is zo traag dat het niet leuk meer is.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan